KLUBBHUE Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har et lite problem... Maskinen "henger" seg på en merkelig måte.. Når jeg åpner taskmanager så ligger performance på 2% for så å skvette opp i 70-96% Uten at jeg har noen programmer kjørende Dette gjør den med en hvis rytmisk gjentagelse ca hvert 3. sekund I tilegg så forsvinner iconene på oppgavelinjen for så å komme tilbake ( akkurat som om de refresher seg). Det "henger" seg tom på bokstavene når jeg skriver i en teksteditor,(akkurat som om jeg skriver fra maskinen) og jeg er ikke den kjappeste Den prosessen som stjeler ressurser heter : system idle process Kjører win2k Har et asus hovedkort med en amd athlon xp2000+ og nok ram Har akkurat formatert og installert på nytt... Har sjekka virus Noen tips om hva som kan være galt? klubbhue Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Har et lite problem...Maskinen "henger" seg på en merkelig måte.. Når jeg åpner taskmanager så ligger performance på 2% for så å skvette opp i 70-96% Uten at jeg har noen programmer kjørende Dette gjør den med en hvis rytmisk gjentagelse ca hvert 3. sekund I tilegg så forsvinner iconene på oppgavelinjen for så å komme tilbake ( akkurat som om de refresher seg). Det "henger" seg tom på bokstavene når jeg skriver i en teksteditor,(akkurat som om jeg skriver fra maskinen) og jeg er ikke den kjappeste Den prosessen som stjeler ressurser heter : system idle process Kjører win2k Har et asus hovedkort med en amd athlon xp2000+ og nok ram Har akkurat formatert og installert på nytt... Har sjekka virus Noen tips om hva som kan være galt? klubbhue Aner ikke hvorfor det er slik, men "system idle process" er ikke en prosess det jeg vet. "idle" betyr jo no sånt som "ikke i aktivitet" og dvs. at det som står i denne er ytelse (antall prosent av prosessoren som ikke er i buk er det vel) du har til overs som du kan bruke til andre ting. Lenke til kommentar
MorganW Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 har du bygd pc en selv ? for da har du nok komt til å skade kjerna litt Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Stemmer det ja.. System idle process tar alt av cpu ressurs som er til overs.. Det betyr ikke at prosessoren brukes.. Det er egentlig bare et greit mål på hvor mye som er igjen til nye prosesser.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå