Mr. Fiskum Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Rekrutten varer vel i 6/7 uker, så kommer jegerutdanningen resten av halvåret. Men det glir mye over i hverandre, eneste merkbare forskjellen er at befal blir hyggeligere, og utdanningen blir litt mer rettet mot jobben på grensa. Jeg hadde innrykk 21 januar (2013), og dimmer mest sansynlig 20 Januar 2014 (værtfall det jeg vet nå, kan hende det blir tidligere også, er høyst usansynlig at det blir senere enn 21 januar) så er bra presist ett år. Har selv et spørsmål ang. gjøkåsen grensestasjon. Har hørt litt froskjellig ang. telefondekning der, skal dit på OJT om en uke, og hadde satt stor pris på dekning siden jeg har dame hjemme som jeg vil snakke med. Noen som har vært der de siste årene som vet statusen på det? Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Ganske begrensa dekning. Mulig å motta og sende melding enkelte plassar, men å ringe er ganske håplaust. Det er dog internett der, i tillegg til ein fasttelefon du kan ringe heim med. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Smudd, takk for svar! Er spent på hvordan det blir der nede, satser på at det blir bra. Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 På 90-tallet var befalet drittsekker der jeg var (med noen unntak). Nåde den som ikke var topp motivert for all mulig "drit". Å få lov til å gå grensen på langs i påska var ansett som et gode uansett vær..... Tror egentlig at dette var begynnelsen på min mistro til myndighetene. Så gled dere! 1 Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Synd, trist, leit. Kan opplyse om at det er helt andre forhold nå. Befalet (spesielt på grensestasjon) blir dine kolleger og venner. 2 Lenke til kommentar
Luren91 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Er det noen som har erfart den nye stasjonsstrukturen på grensa? Skal selv inn sommer 2014, men har hørt mest om hvordan det var når det var seks stasjoner. Har mye forandra seg? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Er det noen som har erfart den nye stasjonsstrukturen på grensa? Skal selv inn sommer 2014, men har hørt mest om hvordan det var når det var seks stasjoner. Har mye forandra seg? Det er det ingen som har erfart enda.... Den nye grensestasjonen på Svanvik skulle vært innflytningsklar nå, men er ikke det. Det fortsetter med "gammelt" opplegg enda en kontigent. Kanskje innrykket i vinter får den nye stasjonen klar i Juli 2014. Lenke til kommentar
Daniel Hammer Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Var på sesjon idag og kommer inn i GSV Juli 2013 Då bi vi 3! Men veit nån av dokker katti i Juli dæ bi, eller får dokk også svar på dæ i Mai ? Lenke til kommentar
Daniel Hammer Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Kom inn på GSV Juli 2014. Hvor mange her skal samtidig ? Lenke til kommentar
Luren91 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Kom inn på GSV Juli 2014. Hvor mange her skal samtidig ? Jeg skal ihvertfall Lenke til kommentar
Julibj Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Innrykk ved GSV Juli 2014 om det ikke blir befalskole Endret 22. desember 2013 av Julibj Lenke til kommentar
Magnulfen Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Innrykk juli 2014 her og, hvilke forberedelser anbefales det at man gjør før man kommer opp til grensen? Lenke til kommentar
Julibj Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Personlig trener jeg generell fysisk styrke og konidsjon. Men jeg tror det å ta frem skiene og ta noen lengre turer på fjellet kan være ideelt. Om det ikke er mulig på grunn av føre og forhold vil tilsvarende turer (uten ski) med tung ryggsekk være vel så bra trening til innrykk! Endret 28. desember 2013 av Julibj Lenke til kommentar
Magnulfen Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Holder på med samme greie, kjipt at snøen ikke dukker opp enda da.. Bergen er ikke akkurat kjent for snøen.. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Da var GRKP historie.. Erstattes av Jarfjord- og Pasvik-kompaniet. Er bare et spørsmål om tid før de 6 grensestasjonene blir historie også.. Vemodig. http://www.finnmarken.no/nyheter/sorsia/article7094388.ece Lenke til kommentar
Burke Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Vet noen om vi blir fullbarbert på innrykk? Vurderer å gå til frisøren og ta det kort, men mange sier at det bare er å gi faen fordi de tar alt håret uansett. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Det har vært vanlig praksis med barbering ja, men det kan jo ha skjedd endringer nylig uten at jeg har fått det med meg. Begynner å bli en stund siden jeg var der oppe. Lenke til kommentar
elisead Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Jeg skal inn i juli! Noen som vet ca når innrykksdato har pleid å vært? Lenke til kommentar
Pbateman Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Jeg skal inn i juli! Noen som vet ca når innrykksdato har pleid å vært? Fikk du vite det nettopp? Vurderer selv gsv, men er redd for at det er fult. Troor innrykk bruker å være rundt 20. Lenke til kommentar
elisead Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Jeg skal inn i juli! Noen som vet ca når innrykksdato har pleid å vært? Fikk du vite det nettopp? Vurderer selv gsv, men er redd for at det er fult. Troor innrykk bruker å være rundt 20. Nei, fikk det bekreftet i mai i fjor. Ville uansett ha tatt kontakt i tilfelle. Endret 13. februar 2014 av elisead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå