enden Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 er det mye stress å bytte vifte på en psu? Har nettopp overtatt en gammel 300MHz K6 med 230V psu, men den støyer jo værre... edit: btw, kabinettet er et targa fun line midi, og jeg regner med at psu'n tilhører. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ikke noe problem hvis du har en skrutrekker og litt pågangsmot. La psu ligge ute strøm tilkoblet en liten halvtime for å lade ut kondensatorer.. Husk at garantien(hvis det er en gammal haug så har jo ikke dette noe å si) forsvinner når den åpnes. Skru opppsu skru ut vifte skru inn vifte skru igjen psu Du kan jo evt voltmodde viften også.... Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 forslag til vifte som ikke koster det hvite ut av øya, men som er stille? ps, orker ikke bestille fra microplex (vil helst bare stikke innom et sted og hente den) BTW; noen gang støydempet en OKI laserskriver? Sikkert bare å bytte vifte der og Voltmodde sier du? Forklar gjerne litt nærmere Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 en vifte får standard 12V fra der den får strømmen fra, dvs ledningene Rød er + og svart er jord på ledningen fra vifta... hvis du vil voltmodde så kobler du vifta på 5 eller 7V for at den går saktere og dermed bråker mindre. Med utgangspunkt i å koble vifta til en drevkontakt fra PSU så er gul+svart = 12V rød+svart = 5V gul+rød = 7V correct me if i'm terribly wrong Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 men hva slags vifte trenger jeg? Størrelse? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det er vel som regel 80 mm vifte i PSU, men jeg har vært ute for 120 mm varianter. Kjøp deg en 12 db papst-vifte, den får deg til å lure på om Pc-en er på eller ikke! Lenke til kommentar
eberland Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg har en 12dB Papst vifte i min PSU, funker fint det. Men pcen bråker fremdeles Har bestillt en 120GB segate, men må nok beholde en av WD diskene :-? Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg har en 12dB Papst vifte i min PSU, funker fint det.Men pcen bråker fremdeles Har bestillt en 120GB segate, men må nok beholde en av WD diskene :-? Men det er vel ikke psu'n da tenker jeg. Min ble nesten stille som et lam. Helt stille etter at jeg byttet cpu-vifte med 80mm 12dB papst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå