Gå til innhold

Debatt: HoN vs LoL


Anbefalte innlegg

spilte begge spillene, likte hon best på grunn av grafikk, opsett og at det krever mer tactics, med tanke på at de småe tingene i spillet har VELDIG mye å si.

 

for eksempel:

 

wards: det å ha wards til enhver tid kan LETT vinne games

 

item build: bygge items basert på itemsene og heltene til det andre laget

 

spells: det å bruke EN spell omså et sekund for tidlig eller for sent kan ødelegge et game for deg. Og det med at man oppgraderer riktige spells i forhold til det andre laget har VELDIG mye å si.

 

og masse mer

 

ja, disse tingene har en del å si i LoL også, men tro meg, det betyr mer i HoN.

 

jeg sier ikke LoL er dårligere enn HoN, det handler bare om smak og behag imo.

 

LoL: passiv gaming

HoN: Hardcore gaming

Endret av Iama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LoL: passiv gaming

HoN: Hardcore gaming

 

Liker hvordan så mange setter ting i svart og hvit perspektiv. Jeg vil si jeg er en relativt hardcore gamer med tanke på tiden jeg investerer, det betyr ikke nødvendigvis at jeg liker HoN bedre enn LoL. Jeg spiller det som underholder meg, og alle har sin egen smak på hva de liker, om det er hardcore gamere eller mer casual.

 

Bare fordi at LoL er en del mer tilgivende betyr ikke det at man ikke kan spille det på et høyt nivå. Er mye snakk om, spesielt blant mer hardbarke gamere at mange spill blir "dumbed down", men det å gjøre et spille veldig komplisert bare for at det skal være komplisert er ingen god grunn.

 

Sier ikke at dette er tilfellet med HoN, men noen ganger får jeg den følelsen av å lese diskusjoner hvor HoN og LoL sammenlignes. Fordi et spill er enkelt sånn kontroll messig å lære betyr ikke det at det ikke finnes spor av taktikk. Den er bare bedre kamuflert.

 

 

D2 er et veldig godt eksempel på dette. Veldig lett å plukke opp og lære, men kan være veldig vanskelig og mestre veldig godt.

Lenke til kommentar

spilte begge spillene, likte hon best på grunn av grafikk, opsett og at det krever mer tactics, med tanke på at de småe tingene i spillet har VELDIG mye å si.

 

for eksempel:

 

wards: det å ha wards til enhver tid kan LETT vinne games

 

item build: bygge items basert på itemsene og heltene til det andre laget

 

spells: det å bruke EN spell omså et sekund for tidlig eller for sent kan ødelegge et game for deg. Og det med at man oppgraderer riktige spells i forhold til det andre laget har VELDIG mye å si.

 

og masse mer

 

ja, disse tingene har en del å si i LoL også, men tro meg, det betyr mer i HoN.

 

Har spilt begge spillene selv og er uenig med deg. Disse tingene teller akkurat like mye i LoL som i HoN.

Lenke til kommentar

spilte begge spillene, likte hon best på grunn av grafikk, opsett og at det krever mer tactics, med tanke på at de småe tingene i spillet har VELDIG mye å si.

 

for eksempel:

 

wards: det å ha wards til enhver tid kan LETT vinne games

 

item build: bygge items basert på itemsene og heltene til det andre laget

 

spells: det å bruke EN spell omså et sekund for tidlig eller for sent kan ødelegge et game for deg. Og det med at man oppgraderer riktige spells i forhold til det andre laget har VELDIG mye å si.

 

og masse mer

 

ja, disse tingene har en del å si i LoL også, men tro meg, det betyr mer i HoN.

 

Har spilt begge spillene selv og er uenig med deg. Disse tingene teller akkurat like mye i LoL som i HoN.

man mister ikke penger av å dø i lol.

kan heller ikke denye creeps og heroes1281102907978.jpg

Endret av Iama
Lenke til kommentar

spilte begge spillene, likte hon best på grunn av grafikk, opsett og at det krever mer tactics, med tanke på at de småe tingene i spillet har VELDIG mye å si.

 

for eksempel:

 

wards: det å ha wards til enhver tid kan LETT vinne games

 

item build: bygge items basert på itemsene og heltene til det andre laget

 

spells: det å bruke EN spell omså et sekund for tidlig eller for sent kan ødelegge et game for deg. Og det med at man oppgraderer riktige spells i forhold til det andre laget har VELDIG mye å si.

 

og masse mer

 

ja, disse tingene har en del å si i LoL også, men tro meg, det betyr mer i HoN.

 

Har spilt begge spillene selv og er uenig med deg. Disse tingene teller akkurat like mye i LoL som i HoN.

man mister ikke penger av å dø i lol.

kan heller ikke denye creeps og heroes1281102907978.jpg

 

Nei man mister ikke penger av å dø i lol, noe some enchancer spillopplevels og gameplayet. Godt argument fra din side..

 

Man KAN denye creeps og heroes i LoL, you fail.

 

Besides, det var ikke de tingene du nevnte i posten din over. Har du ingenting å si til det?

Endret av ZealD
Lenke til kommentar

spilte begge spillene, likte hon best på grunn av grafikk, opsett og at det krever mer tactics, med tanke på at de småe tingene i spillet har VELDIG mye å si.

 

for eksempel:

 

wards: det å ha wards til enhver tid kan LETT vinne games

 

item build: bygge items basert på itemsene og heltene til det andre laget

 

spells: det å bruke EN spell omså et sekund for tidlig eller for sent kan ødelegge et game for deg. Og det med at man oppgraderer riktige spells i forhold til det andre laget har VELDIG mye å si.

 

og masse mer

 

ja, disse tingene har en del å si i LoL også, men tro meg, det betyr mer i HoN.

 

Har spilt begge spillene selv og er uenig med deg. Disse tingene teller akkurat like mye i LoL som i HoN.

man mister ikke penger av å dø i lol.

kan heller ikke denye creeps og heroes1281102907978.jpg

 

Nei man mister ikke penger av å dø i lol, noe some enchancer spillopplevels og gameplayet. Godt argument fra din side..

 

Man KAN denye creeps og heroes i LoL, you fail.

 

Besides, det var ikke de tingene du nevnte i posten din over. Har du ingenting å si til det?

i lol har man ekstremt mye mana og kan spamharasse med spells, pluss det med at man kan ha en summoner spell som healer deg, og spellsene har ikke like stor effekt som i hon.

 

der har man kansje bare råd til å bruke 1 spell før man må fylle på mana, ved mindre man kjøper int items til å begynne med, og spellsene har mye større effekt.

EDIT: da mener jeg såklart earlygame

 

man KAN denye creeps som gankplank, men i hon kan man det som alle heroes.....

Endret av Iama
Lenke til kommentar

spilte begge spillene, likte hon best på grunn av grafikk, opsett og at det krever mer tactics, med tanke på at de småe tingene i spillet har VELDIG mye å si.

 

for eksempel:

 

wards: det å ha wards til enhver tid kan LETT vinne games

 

item build: bygge items basert på itemsene og heltene til det andre laget

 

spells: det å bruke EN spell omså et sekund for tidlig eller for sent kan ødelegge et game for deg. Og det med at man oppgraderer riktige spells i forhold til det andre laget har VELDIG mye å si.

 

og masse mer

 

ja, disse tingene har en del å si i LoL også, men tro meg, det betyr mer i HoN.

 

Har spilt begge spillene selv og er uenig med deg. Disse tingene teller akkurat like mye i LoL som i HoN.

man mister ikke penger av å dø i lol.

kan heller ikke denye creeps og heroes1281102907978.jpg

 

Nei man mister ikke penger av å dø i lol, noe some enchancer spillopplevels og gameplayet. Godt argument fra din side..

 

Man KAN denye creeps og heroes i LoL, you fail.

 

Besides, det var ikke de tingene du nevnte i posten din over. Har du ingenting å si til det?

i lol har man ekstremt mye mana og kan spamharasse med spells, pluss det med at man kan ha en summoner spell som healer deg, og spellsene har ikke like stor effekt som i hon.

 

der har man kansje bare råd til å bruke 1 spell før man må fylle på mana, ved mindre man kjøper int items til å begynne med, og spellsene har mye større effekt.

EDIT: da mener jeg såklart earlygame

 

man KAN denye creeps som gankplank, men i hon kan man det som alle heroes.....

 

Ekstremt mye mana? Mjaa.. Tipper en gjenomsnittlig champion i LoL har rundt 300 mana + / -. En helt vanlig lvl 1 spell koster alt fra 60 - 100 mana, med andre ord kan man ikke spamme de. Noen champions vil ha spells som kan spammes i mye større grad enn andre, f.eks. Ninjaene har energy som regenererer 10 per sek (200 totalt). Der kan man spamme abilities. Noen champions har ikke mana, så spellsene går på HPn dere istedenfor, de kan til dels spamme abilities. Uansett, mana based champions kan ikke spamme abilities rundt om kring med mindre de har mye manaregen eller en champion som Soraka som kan gi deg mana. Men også da har man en limit for hvor mye man faktisk kan spamme abilities.

 

Beklager, men jeg ser faktisk ikke moroa i å bruke en spell så man er tom for mana. Appelerer ikke til meg i det hele tatt. Smaken er som baken.

 

I LoL kan man denye fienden minionkills og exp ved å pushe de bak mens deres minions fremdeles lever. Man denyer dem. Er ikke noe problem det.

 

Jeg er enig i at spellsene i LoL ikke har like stor effekt, men for å være helt ærlig syns jeg det er bra. I HoN er det alt for stor effekt, imo.

Lenke til kommentar
man KAN denye creeps som gankplank, men i hon kan man det som alle heroes.....

 

Var det det eneste eksempelet du kunne komme på?

 

Hva med Miss Fortune? Sivir? Mundo? Ezreal? Veigar?

 

Mer eller mindre alle med ranged abilities, spesielt de med crowd control kan denye. Noen funker bedre enn andre da de har noe mer skade early game.

Lenke til kommentar

Nei man mister ikke penger av å dø i lol, noe some enchancer spillopplevels og gameplayet. Godt argument fra din side..

 

Er jo enda bedre argument at du ikke nevner hvorfor det "enhancer" spillopplevelses og gameplayet til spillet.

 

Det at man ikke mister penger gjør jo at man har mindre muligheter i spillet. Man kan ikke stoppe farmen til en Carry når han ikke mister penger når han dør. Noe som jo gjør det ubalansert ettersom hvis en person har fått en god start, så kan man kun få han til å miste et minutt spilletid her og der. Han vil uansett kunne kjøpe items når han respawner. Noe en ikke kan i HoN.

 

Man KAN denye creeps og heroes i LoL, you fail.

Man KAN sikkert, men det har ikke like stor betydning i LoL som i HoN, noe som jo vises i disse videoene dere har linket til her i denne tråden.

Lenke til kommentar

Er jo enda bedre argument at du ikke nevner hvorfor det "enhancer" spillopplevelses og gameplayet til spillet.

 

Det har jeg sagt sikkert 5 ganger i løpet av tråden. Det enhancer spillopplevelsen fordi man føler man har mulighet til å komme tilbake i spillet. Man har spart opp masse penger, så blir man ganket. I HoN kan man ikke kjøpe det man har spart opp penger til fordi man mister penger. I LoL kan man kjøpe det man har spart til selv om man dør. Mer tilgivende > bedre spillopplevelse imo.

 

Det at man ikke mister penger gjør jo at man har mindre muligheter i spillet. Man kan ikke stoppe farmen til en Carry når han ikke mister penger når han dør. Noe som jo gjør det ubalansert ettersom hvis en person har fått en god start, så kan man kun få han til å miste et minutt spilletid her og der. Han vil uansett kunne kjøpe items når han respawner. Noe en ikke kan i HoN.

 

Man kan stoppe farmen til en carry. Man må bare jobbe som et team, plassere ut wards og generelt sett spille bra. Selv en fed carry kan tas ned 1v1 om du har en carry-killer champion.

Lenke til kommentar

Hvis man har hatt muligheten til å spare opp en masse penger så er det for spillets eget beste at du blir satt litt tilbake "in the first place" for å skape balanse.

 

Det er sikkert en bedre spillopplevelse for de som ganker/dreper folk mye samt har en generell høy farm iløpet av kampene, men for spillet i sin helhet så er det faktisk bedre at man balanserer dette ved å lage et korrekt "risk vs reward" system for det tapende laget slik at det faktisk er en reel sjanse for å snu kampbildet. Dermed er ikke kampen over etter 20 minutter selv om kampen i sin helhet varer i 60minutter. Man har alltids en mulighet for å snu kampbildet, og det er det HoN skaper med dette.

 

Som sakt, i LoL så kommer jo carry spilleren tilbake med større og sterkere items selv om han har blitt drept et par ganger.

Lenke til kommentar
Som sakt, i LoL så kommer jo carry spilleren tilbake med større og sterkere items selv om han har blitt drept et par ganger.

 

Ja det gjør han, men han vil fortsatte ligge etter de andre som har drept han. Han/hun som drepte carryen får gull, det samme gjelder får de som får assist. Samtidig får du et vindu på ca 10-60 sekunder avhengig av lvl til å drepe creeps og pushe tårn som også gir mere gull. Samtidig kan ikke carryen drepe andre creeps eller champions for gull, eller få assists i teamfights. Altså dør du ofte vil du uansett ligge langt bak andre.

Lenke til kommentar
Som sakt, i LoL så kommer jo carry spilleren tilbake med større og sterkere items selv om han har blitt drept et par ganger.

 

Ja det gjør han, men han vil fortsatte ligge etter de andre som har drept han. Han/hun som drepte carryen får gull, det samme gjelder får de som får assist. Samtidig får du et vindu på ca 10-60 sekunder avhengig av lvl til å drepe creeps og pushe tårn som også gir mere gull. Samtidig kan ikke carryen drepe andre creeps eller champions for gull, eller få assists i teamfights. Altså dør du ofte vil du uansett ligge langt bak andre.

Problemet er at carry'en fremdeles kan kjøpe til seg et item etter at han har vært borte i 60 sekunder. Det kan man ikke i HoN og dermed har man klart å balansere kampens utfall enda mer, slik at man aldri helt kan legge seg på bakbeina og vite 100% sikkert at man faktisk har et bedre utgangspunkt for å vinne kampen selv om det står 10-1 i hero kills.

 

Man må altså være skjerpet gjennom hele kampen.

 

EDIT: oops,dobbel post. Trudde dette forumet fikset det av seg selv? Altså at det slår sammen postene hvis man dobbeltposter, noe jeg har sett tidligere hvertfall.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Etter å ha sett på "profesjonelle" kamper av begge spillene så må jeg jo si at jeg mener HoN gjør det bedre. ;)

 

Din mening, min oppfatning er en annen.

Min mening som er basert på observasjoner samt erfaringer. Din oppfatning er jo ikke særlig begrunnet. :)

 

Du har tydeligvis ikke lest noen av mine innlegg i denne tråden her? Jeg har begrunnet det jeg har sagt mange mange ganger, så kommer du her å påstår noe annet. Skjerp deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...