Gå til innhold

Debatt: HoN vs LoL

Anbefalte innlegg

Spiller selv HoN og synes det et bedre spill en LoL, har spilt begge og min begrunnelse har blitt repetert flere ganger i løpet av denne tråden; mangelen på deny, for tilgivende å dø, noob friendly & casual gaming, 1000g hvis du dreper en med 10killstreak, foretrekker HoN grafikken, koster penger hvis du skal ha alle heroene derfor starter ikke alle spillerene på sammmen grunnlag før en kamp, runene er jo bare helt syke på LoL. Har flere grunner, men orker ikke liste de opp nå.

Har også sett en tendens til at folka i tråden bare går rundt grøten. Hvis en negativ kommentar blir sagt, svarer man ikke på kommentare, men prøver heller å finne feil/mangler ved det andre spillet. Man er også aldri enig i den negative kommentaren, som vil si at man uansett kommentar mener at det spiller du spiller er UANSETT bedre enn det andre.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Runene i LoL er ikke så "syke" som HoN folk skal ha det til. Når du er dinga level 30 summoner har du hatt mer enn nok tid til å fylle runeboka di med de beste runene. Det er ikke sånn at man må spille i flere uker etter level 30 for å få råd til runer, man har råd til de FØR man er level 30.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Runene i LoL er ikke så "syke" som HoN folk skal ha det til. Når du er dinga level 30 summoner har du hatt mer enn nok tid til å fylle runeboka di med de beste runene. Det er ikke sånn at man må spille i flere uker etter level 30 for å få råd til runer, man har råd til de FØR man er level 30.

Men du må først bli level 30 for å kunne starte spillet på samme nivå som de andre? :>

Lenke til kommentar

Men du må først bli level 30 for å kunne starte spillet på samme nivå som de andre? :>

Nei. Jeg slo andre spillere som var høyre lvl enn meg flere ganger. Det kommer veldig ann på skill nivå, og hvor flinke de du spiller med er. Har du gode partnere, så kan man slå andre som er lvl 30 selv om man selv så vidt er over lvl 20. Selvfølgelig vil en som er lvl 30 ha et temmelig stort overtak over en som er lvl 1, men du spiller nesten aldri mot lvl 1 spillere selv om man selv er lvl 30. Eneste unntak er hvis du er lvl 30 og spiller med en kamerat som er lvl 1. Men da vil som regel det andre laget ha et par lvl 1-10, og resten er rundt 15-30 lvl spillere. Og hvis jeg starter et game med kameraten min som er lvl 1, og jeg for eksempel er lvl 30 (er 28 eller 29 nå), så må man regne med at resten av laget (3 stykker) er lvl 15-30 også. Så det blir som regel balansert.

Men en person med mer erfaring har i nesten alle mulige situasjoner overtaket, da han vet hva man kan forvente av andre champions.

Lenke til kommentar

Nei.

Så det er ingen fordeler å være lvl 30 altså.

Lenke til kommentar

For et idiotisk innlegg, selvfølgelig er det fordeler, men det at man må lvle seg til 30 for å være på samme nivå er jo egentlig ikke no godt argument for at lol er dårlig som spill eller som esport. Som spill er det jo genialt, man gir nubsa noe å jobbe mot, de blir bedre fordi de spiller mange kamper slik at de kan bli høy lvl, og når man blir bedre blir det mer gøy å spille. Som en esport er det jo uvesentlig fordi man ikke bruker systemet på høyere nivå.

Lenke til kommentar

Man kan da ikke ha grinding i et spill som skal plasseres i esports kategorien.

Det er jo bare tåpelig at man faktisk må grinde spillet for å kunne spille hele spillet. Slikt passer seg best inn i MMO spill, og ikke noe annet sted. Dog, det er jo et gratis spill, så noe må de jo tjene penger på, men jeg syns det rett og slett går utover kvaliteten på spillet.

Lenke til kommentar

Nei.

Så det er ingen fordeler å være lvl 30 altså.

*facepalm*

Leste du i det hele tatt innlegget? Ser mer ut som du er ute etter å irritere enn faktisk å forstå hvordan LoL fungerer.

Man kan da ikke ha grinding i et spill som skal plasseres i esports kategorien.

Det er jo bare tåpelig at man faktisk må grinde spillet for å kunne spille hele spillet. Slikt passer seg best inn i MMO spill, og ikke noe annet sted. Dog, det er jo et gratis spill, så noe må de jo tjene penger på, men jeg syns det rett og slett går utover kvaliteten på spillet.

Man må aldeles ikke grinde. Jeg er ikke lvl 30 enda en gang, og har nesten fylt ut 2 rune bøker med tier 3 runes (beste/dyreste runene), og det bare ved å spille som jeg vanligvis ville gjort.

Hvis du har tenkt å låse opp alle champions uten å betale for de, så ja da blir det grinding, men mest sansynlig har du ikke 30+ main champions heller. Mer noe sånt som 2-5 stk, kanskje noen flere. Og siden alle champions vil komme på gratis rotasjon en uke (10 stk per uke) så er det ikke noe problem i å finne champions du liker og holde deg til de.

Og jo det kan brukes til esport. Ble nettopp holdt en turnering i LoL, og der var restriksjonen at alle startet som lvl 1 summoner. Altså ingen fordeler eller ulemper. Og hvis du spiller på et høyt nivå i ladder, så har du mest sansynlig mer influence points enn du har bruk for.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er level 30 enda "engang" så må en jo grinde for å komme seg dit må man ikke?

Hva mener du med det? Man kan spille spillet akkurat like fullt selv om man ikke er level 30. Det er ikke som i WoW at verden åpner seg etter hvert som du levler. Du spiller med samme champions, du har samme maps, alt er likt, bare at levle 30s muligens har flere runer enn deg.

Skjønner ikke hva du vil fram til med grinding.. Grinding hører på ingen måte hjemme i LoL

Endret av ZealD
Lenke til kommentar

Hvis du ikke er level 30 enda "engang" så må en jo grinde for å komme seg dit må man ikke?

Nei jeg må ikke grinde for å komme til lvl 30. Poenget var at jeg har nesten fylt ut 2 rune bøker med tier 3 runes uten å nå lvl 30. Ergo to spillere som er i samme lvl har ingen fordeler over hverandre, med unntak av hvor mye man har lært om spillet, noe som ikke koster penger eller krever grinding.

Og jeg vil ikke kalle det å nå lvl 30 ved å spille spillet og teste nye champions som grinding. Hadde jeg vært lvl 30 og kun spilt for å låse opp alle champions med influence points ville jeg kalt det grinding. Spesielt hvis jeg kun låser de opp fordi jeg har lyst til å ha alle og ikke nødvendigvis fordi jeg liker å spille med den championen jeg låser opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

HoN - Spam deny for å holde lane kontroll og ikke pushe tower for tidlig å miste posisjon

LoL - herpderp auto attack push tower fortest mulig herp

Lenke til kommentar

Er det vanlig å auto attacke i LoL?

Kommer ann på champions, men i starten av en kamp er det relativt vanlig å slenge inn 1 angrep eller 2 på en minion for å last hitte. Seinere vil spells ta over det å drepe minions hvis du er en caster. Er du melee/ranged DPS er det selvfølgelig mer vanlig og bruke auto attack.

Lenke til kommentar

I HoN så ligger det jo litt mer taktikk rundt laning delen av gamet. Der man helst ikke autoattacker creeps slik at man ikke pusher mot deres tårn slik at man lettere blir offer for en gank. Man vil helst beholde creepsene inntil sitt eget tårn uten at tårnet i seg selv tar imot skade. Og dermed må man multitaske litt mellom sine egne creeps/denies samt motstandernes creeps/lasthits.

Man ender faktisk opp med å skyte endel på sine egne creeps når det lar seg gjøre uten å risikere at motstanderne får last hitten.

Lenke til kommentar

I HoN så ligger det jo litt mer taktikk rundt laning delen av gamet. Der man helst ikke autoattacker creeps slik at man ikke pusher mot deres tårn slik at man lettere blir offer for en gank. Man vil helst beholde creepsene inntil sitt eget tårn uten at tårnet i seg selv tar imot skade.

Det samme må / burde gjøres i LoL på akkurat samme måte. Så nei, det ligget ikke mer taktikk i laningfasen i spillet for HoN.

Lenke til kommentar

Ifølge de kampene jeg har sett så er det ingen som gjør det i LoL. Hvis det skjer, så er det sjeldent hvertfall.

Så enten betyr det ikke så mye, ellers så er de "flinke" i LoL ikke så gode spillere allikevel.

Det skjer hver eneste kamp jeg spiller. Bare dårlige spillere autohitter minions hele tiden. Man bruker kun auto attack til lasthit.

EDIT: Må bare legge til at dette såklart varieres etter hvilken laning combo du kjører. Noen comboer har bedre pushingpotensiale enn andre, og det vil man utnytte ved å pushe lanen så man får tatt ned tårnet så fort som mulig.

Endret av ZealD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med rune og mastery muligheten i LoL så har man større mulighet til å ha ulike måter å bygge opp en champion. Noen foretrekker å bygge mages med rå ability power, mens andre vil heller fokusere på cool down redux, så man kan spamme spells oftere. Jeg spiller ikke HoN selv, men har hørt fra andre at hvis man ikke bygger characteren sin i en bestemt uber-build, så er man noob og ingen vil ha deg.

Matchmakingen er relativt balansert, så man skal komme ilag og mot folk som er tilpasset ditt nivå. Er du level 10 og er sykelig god, så vil du evt få en del lv20-30 folk mot deg, du vil og selvfølgelig få høyere levler på ditt eget team. Men det er langt ifra noen gamebreaker.

Lenke til kommentar

Med rune og mastery muligheten i LoL så har man større mulighet til å ha ulike måter å bygge opp en champion. Noen foretrekker å bygge mages med rå ability power, mens andre vil heller fokusere på cool down redux, så man kan spamme spells oftere. Jeg spiller ikke HoN selv, men har hørt fra andre at hvis man ikke bygger characteren sin i en bestemt uber-build, så er man noob og ingen vil ha deg.

Hva mener du med uber-build? Er det items du snakker om eller? Det er mange forskjellige måter å bygge opp characteren sin i HoN, hvis du tenker på items. Du må jo se på hvilken heroes du spiller mot, men også hvilke item de velger å gå for. Du tilpasser deg jo situasjonen, men det er såklart noen items som passer bedre til visse heroes ofc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...