ZealD Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Og sier du at man aldri kjøper items som gjør deg selv sterkere i HoN? For hvis det er det du sier, tror jeg ikke items systemet kan sammenlignes. Aner ikke hvordan det er i LoL, men i HoN kjøper man selvfølgelig items som gjør heroen din sterkere, men det er ihvertfall mange items man kjøper hovedsakelig fordi den gir en aura som resten av laget har bruk for (ikke at dette er noe spesielt revolusjonerende eller noe LoL spillere garantert ikke har). Det er jo ganske lett for meg som HON-spiller å rakke ned på LoL uten å engang ha spilt det, det er ganske enkelt å vinne diskusjoner når LoL gjør ting som å fjerne tap av gull når man dreper noen (fordi det virker helt absurd for oss), men hvem vet hva som egentlig er best eller vanskeligst. Jeg kan heller si hva jeg liker med hon: Jeg liker at når jeg møter noen som er merkbart bedre enn meg har jeg virkelig ikke sjans til å stoppe han, uavhengig av hvilken hero han spiller. Utviklerne legger mye arbeid i at spillet skal belønne god dømmekraft og responstid, reagerer man fort og smart skal man kunne vinne selv om motstanderne har et antatt bedre lag. For eksempel, du har hatt en teamfight som du har "tapt", bare du som fortsatt lever og to på det andre laget. Kanskje har begge to teleport, og du blir jaget av dem inn i skogen. Det å bruke skyggen fra trærne til din fordel, bytte retning rett etter man har gått opp en kant, telle sekunder på teleportene deres for å forutse når de prøver å hoppe, legge stuns i blinde der du vet de må gå for å ta deg igjen, gå idiotiske veier for å lure dem etc. Det er så ufattelig mange muligheter og ting man kan gjøre for å være bedre enn andre, man kan vinne på så mange forskjellige måter. To games er aldri like, med mindre man spiller med folk som er uhyre passive, da blir det fort kjedelig. Vil bare si at fra en spilldesigners point of view er det en veldig dårlig løsning å gi han som dreper pengene til han som dør. Det minsker bare sjangsen han som døde har for å komme tilbake i spillet, noe enhver spiller ikke liker. Føler spilleren at han ikke har mulighet til å vinne tidlig i spiller fjerner det spillgleden fra spillet. Det er akkurat den følelsen jeg får når jeg spiller HoN, og DotA forsåvidt. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Vil heller si at det øker risk vs reward gleden. Man er nødt til å spille forsiktig, harasse og jobbe som ett lag for å få tidlige kills. Å score first blood mot et jevnt lag fordi du og lanepartner var taktisk bedre er fantastisk. Selv må jeg innrømme at jeg liker LoL sin grafikk og synes det er idiotisk å klage på at det er tegneseriegrafikk om gameplayet er smooth. Fikk bare testa LoL i slutten av betaen og jeg har liksom holdt meg til HoN siden. Selv liker jeg det bedre da det etter min mening perfeksjonerer DoTa, selv om mange LoL spillere vil klage på at det er ripoff og ikke en nyskapning. Men nå er jeg også en som liker spill som er litt vanskelgie, så lenge du kan se progress. Er veldig lei av at spill blir dumbed down for å appelere til massene (skjønner hvorfor, men liker det ikke). Selvsagt er det greit at det ikke overkompliseres på pur faen, men synes HoN balanserer det ganske bra. Man har itemsystemet som både funker for de som har regna på hva det beste itemet til en gitt situasjon er, samt en variant der spillet gir deg helt greie allround items. Fordelen med at det er komplisert er at du (jeg i alle fall) får en ekstra glede og motivasjon når du klarer ting. Når jeg skjønte hvordan man skulle last hitte og denye så fikk spillet mer dybde. Når jeg hadde lært meg shopsystemet det samme. Beklager en rotete post, skriver dette i febertilstand så hodet er ikke helt med. Lenke til kommentar
Maginox Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Det virker ikke akkurat som argumentasjonen er fra spillere som er erfarne med begge spillene. Jeg er selv en hon spiller. Må faktisk trekke på smilebåndet fra noen av kommentarene. Uansett er Hon og Dota nesten identiske, gametimen er litt kjappere i hon tho. Det er dårlig spillløsning å gi belønning til den som dreper? enig med Gaarulf. Dette øker bare fokuset og smart gameplay(og en enorm glede etter å ha drept, og en baktanke når du dør, hva gjorde du/teame galt). Når du sier at en ikke kan snu kampenshete om en dør er dette absoulutt totalt feil, jeg har opplevd hundrevis av kamper som har vært mot overlegene lag, og endt til vår fordel me litt fokus. Har en følelse om at du har blitt pubstomped, spillt easymode, eller bare spillt på lavt nivå. På casual nivå og oppover er det balansert. Jeg opplevde også litt motstand i begynnelsen, men dette var i beta så jeg lærte meg spillet ganske fort, og læringen og underholdningen stopper aldri. Tror det er 69 heroer i alt. Itemsystemet er i bunn og grunn simpelt og mer tilgjengelig enn Dota's og har en egen knapp me "recommended items" for den som vil se hvilken items som er anbefalte (men items kan være situasional). Dette med at det er teit at en spell kan drepe dg på 1-2 sekunder er også totalt feil, absolutt ingen spells,spellcomboer tar deg på 1-2 sekunder.. (edit: må rette meg selv dette kan kanskje forekomme viss du er en svak hero mot en ganker/nuker, early on eller viss heroen er overlegen i level, viss du tenker på ultimates er det noen som slår ganske hardt disse har lang cooldown) Men det er sant at sekunder/timing er viktig, hon har et raskere gameplay. Og diskusjonen om baningpick er bare helt latterlig, jeg spiller iallefall normal mode/eller random alltid(går fort), spillte baning pick i clankamper. Hon er også et utrolig konkurransespill: www.honcast.com Må si at jeg er en ganske erfaren hon spiller: http://www.heroesofnewerth.com/player_stats.php?aid=804141 Og har spillt mange mange timer i og siden betaen... har også prøvd ut Lol klarte meg bra, men det blir litt feil å gå fra det høye nivået i hon til Lol. Men ja Lol er noobfriendly og har en større community enn hon fordi det i utgangspunktet er gratis, dermed flere fans. Endret 15. oktober 2010 av Maginox Lenke til kommentar
Mystogan Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg får starte innlegget mitt med å si at jeg aldri har spilt LoL, og jeg er en under middels god HoN-spiller. Så får dere selv velge om dere i det hele tatt gidder å lese innlegget mitt. Det viktigste å huske på når du sammenlikner disse to spillene, er at de appellerer til forskjellige brukermasser. Først og fremst er HoN nærmest en direkte klone av DotA, mens LoL har en del radikale forskjeller. Om dette er bra eller dårlig, får hver enkelt bestemme. Som allerede nevnt av flere, LoL er nok litt mer "noob-friendly", med tanke på at du slipper å tenke på denies, du mister ingenting av å dø, det er færre champions å velge mellom i begynnelsen og alle championene har muligheten til å ha en "escape-spell" (?). Men dette bør ikke ha noen ting å si på high-level play, det eneste dette gjør, er at spillet har en slakere læringskurve. Personlig vil jeg si det er positivt, for HoN blir veldig fort bare frustrende fremfor moro på grunn av en overveldende mengde ting du må lære deg. Derimot faller LoL litt gjennom når det gjelder spill på høyere nivå. Spesielt med tanke på at LoL går for å være et "konkurransespill", blir det nesten litt for dumt når spillet har en del fundamentale feil i sin "konkurranseoppskrift". Jeg lister: 1. Mangel på replay-funksjon og ikke mulighet for tilskuere i spill. Dette kan fikses i senere patcher, så jeg skal ikke legge for mye vekt på det. Men for øyeblikket fungerer det ikke, og det er definitivt en mangel. 2. Ingen mulighet for å skaffe seg tilgang til alle champions til enhver tid uten å betale en god del eller spille veldig mye. Dette er utrolig ødeleggende for LoL, etter min mening. HoN kan du kjøpe og dermed med en gang spille en match med de 9 beste spillerne, uten at noen har noen fordeler eller ulemper, bortsett fra ren erfaring. Du starter ikke med 200 ekstra gull eller et par ekstra heroes, spillet er helt likt for alle parter. Det er det samme i spill som Starcraft, de som har spilt lenge har ikke muligheten til å bygge en battlecruiser før de har bygget de riktige bygningen I SELVE SPILLET. 3. Muligheten for runes, og runes blir gjort tilgjengelig etter hvor lenge du har spilt eller hvor mange ekstra kroner du har spyttet inn i spillet. Litt det samme som over. Jeg synes det er en god idé med slike runes som du kan sette sammen før spillet starter, men da må i tilfelle alle starte med nøyaktig det samme antall "rune-poeng", og folk må kunne bruke de samme runene. Joda, jeg vet at alle i turneringen starter som "level 1 summoner", og da forsvinner jo hele runesystemet (?), men jeg stiller meg fremdeles skeptisk til når champions blir gjort tilgjengelig. Dersom alle champions blir gjort tilgjengelige under turneringer, har du et problem fordi det blir vanskelig å øve seg med dem før, og dersom utvalget er veldig lite, blir det kjedelig å sette opp et balansert team. ---- Vil bare si at fra en spilldesigners point of view er det en veldig dårlig løsning å gi han som dreper pengene til han som dør. Det minsker bare sjangsen han som døde har for å komme tilbake i spillet, noe enhver spiller ikke liker. Føler spilleren at han ikke har mulighet til å vinne tidlig i spiller fjerner det spillgleden fra spillet. Det er akkurat den følelsen jeg får når jeg spiller HoN, og DotA forsåvidt. Nja, jeg kan ikke si meg helt enig i dette. For det første taper du veldig lite gull når du dør i begynnelsen, og ofte vil du tape nesten ingenting hvis du er nøye med å kjøpe items når du får nok gull til det. Senere i spille taper du mer, og dette er kun for å balansere spillet, ettersom du har penger til å kjøpe deg selv tilbake og slikt så sent i spillet. Nei spell har ikke samme damage kapasitet i LoL, og det er negativt? Hvem syns det er moro å bli drept av EN spell? Det syns ikke jeg. Spill skal være tilgivende. Spilleren skal føle han har en sjanse, at han har mulighet til å komme tilbake. Å fjerne penger fra han som døde og gi de til han som drepte muligens den dårligste løsningen jeg kan komme på. Det gir det laget som dreper en helt latterlig stor fordel og får spillere til å føle at de ikke har mulighet overhode til komme tilbake. Dårlig game design spør du meg. Nå har jeg hørt at spells blir bedre ettersom du blir bedre i stats. Dette finner jeg merkelig, fordi det visker ut skillene mellom de forskjellige rollene i spillet. Blir plutselig alle spellcasters carries (= late game heroes)? I HoN er det viktig å velge et balansert team til å begynne med, altså noen heroes som er gode i starten og andre som er gode i slutten. Det er også gigantisk forskjell på hvor gode enkelte heroes blir i slutten. Når det gjelder "insta-gib"-spells, kan jeg innrømme at det er litt kjipt å bli drept på denne måten. Men veldig få spells er faktisk så gode, og de heroene som har slike spells, tar også svært lite nytte av det gullet de får fra å drepe deg. Med andre ord gjør du en jobb for teamet ved å drepe motstanderens carry, mens det andre teamet ønsket å ta ut din carry. Det er aldri du alene som skal sikre at teamet ditt vinner, så at du dør litt behøver ikke å bety at du automatisk vil være ubrukelig resten av spillet. Hvis vi går tilbake til den snøballeffekten du nevnte med tap og gevinst av gull, er faktisk de kraftige magiene også med på å balansere ut dette. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Det viktigste å huske på når du sammenlikner disse to spillene, er at de appellerer til forskjellige brukermasser. Først og fremst er HoN nærmest en direkte klone av DotA, mens LoL har en del radikale forskjeller. Om dette er bra eller dårlig, får hver enkelt bestemme. Som allerede nevnt av flere, LoL er nok litt mer "noob-friendly", med tanke på at du slipper å tenke på denies, du mister ingenting av å dø, det er færre champions å velge mellom i begynnelsen og alle championene har muligheten til å ha en "escape-spell" (?). Men dette bør ikke ha noen ting å si på high-level play, det eneste dette gjør, er at spillet har en slakere læringskurve. Personlig vil jeg si det er positivt, for HoN blir veldig fort bare frustrende fremfor moro på grunn av en overveldende mengde ting du må lære deg. Denying utføres i LoL også, men det er kun spesifikke champions som gjør det. Man mister ikke penger av å dø, men man mister game time. Dør man som level 1 i LoL er motstanderen level 3 når du kommer tilbake. Det er streng nok straff i seg selv, å miste penger blir for mye spør du meg. Dess lengre ut i spiller man er dess lenge er man død. Alle summoners (spillere) kan velge 2 spells som kommer i tilegg til dine 4 champion abilities. Blant disse har man flash (blink), teleport, cleanse, osv. Her har man 8-9 stk å velge mellom så vidt jeg klarer å se for meg i hode. Så ja, alle champions har mulighet for å ha en escapespell. (Er snakk om at flash skal fjernes for å få mere dynamiske team fights. Derimot faller LoL litt gjennom når det gjelder spill på høyere nivå. Spesielt med tanke på at LoL går for å være et "konkurransespill", blir det nesten litt for dumt når spillet har en del fundamentale feil i sin "konkurranseoppskrift". Jeg lister: 1. Mangel på replay-funksjon og ikke mulighet for tilskuere i spill. Dette kan fikses i senere patcher, så jeg skal ikke legge for mye vekt på det. Men for øyeblikket fungerer det ikke, og det er definitivt en mangel. Enig her, mangle på replay funksjon og tilskuere er irriterende. Det kommer nok til å bli lagt til senere. Forresten kan jeg si at i WCG hadde de tilskuere på plass, men så vidt jeg vet var det Riot som fikse det der og da. 2. Ingen mulighet for å skaffe seg tilgang til alle champions til enhver tid uten å betale en god del eller spille veldig mye. Dette er utrolig ødeleggende for LoL, etter min mening. HoN kan du kjøpe og dermed med en gang spille en match med de 9 beste spillerne, uten at noen har noen fordeler eller ulemper, bortsett fra ren erfaring. Du starter ikke med 200 ekstra gull eller et par ekstra heroes, spillet er helt likt for alle parter. Det er det samme i spill som Starcraft, de som har spilt lenge har ikke muligheten til å bygge en battlecruiser før de har bygget de riktige bygningen I SELVE SPILLET. At man må bruke tid på spillet for å unlocke alle dets features er ødeleggende for et spill får være din mening, jeg personlig syns det er utfordrende og givende å ha noe å spille for. Jeg spiller for å ha det moro. Vinner laget mitt får man ekstr IP poeng, taper man får man mindre. Det gjør det ekstra moro å vinne. Etter å ha spart opp nok IP poeng kan man kjøpe en champion man har hatt lyst på lenge, eller man kan spare opp til nye som blir gitt ut etter hvert. Dersom man har litt gryn så kan man kjøpe de. Men noen ingame fordel har man ikke. Man kan ikke starte med ekstra gull i LoL. Alle starter på samme plan. Du kan gjerne si at en lvl 30 summoner har fordel over lvl 1 summoners, og det vil være helt korrekt. Men matchmaking systemet i LoL setter ikke lvl 30 opp mot lvl 1. Man blir satt opp mot folk på din skill level (suger man så ja, da kan man møte low levels). På ranked games så spiller man etter ELO rating. Så poenget er at lvl 30s spiller mot lvl 30s, og da har / burde alle ha runer som er det eneste som faktisk kan gi en spiller en ingame fordel. 3. Muligheten for runes, og runes blir gjort tilgjengelig etter hvor lenge du har spilt eller hvor mange ekstra kroner du har spyttet inn i spillet. Litt det samme som over. Jeg synes det er en god idé med slike runes som du kan sette sammen før spillet starter, men da må i tilfelle alle starte med nøyaktig det samme antall "rune-poeng", og folk må kunne bruke de samme runene. Joda, jeg vet at alle i turneringen starter som "level 1 summoner", og da forsvinner jo hele runesystemet (?), men jeg stiller meg fremdeles skeptisk til når champions blir gjort tilgjengelig. Dersom alle champions blir gjort tilgjengelige under turneringer, har du et problem fordi det blir vanskelig å øve seg med dem før, og dersom utvalget er veldig lite, blir det kjedelig å sette opp et balansert team. Pratet litt om runer i det jeg skrev over. Runesystemet brukes ikke i turneringer der alle summoners er lvl 1 nei. Mange HoN spillere som tror akkurat det du sier, at man kun har 8-10 champions man kan velge mellom. Ja, det er sånn når man starter spillet. Men når man levler litt opp og når 30 har man mange flere champions bare ved å spille og unlocke. Og det koster deg ikke mye å kjøpe pakker med så og si alle championsene heller. En annen ting er at available champions (12 champions som kan spilles) forandres hver uke. På den måten får man testet alle champions dersom man spiller spillet litt. Det er ikke noe problem å teste ut alle champions. Riot holder også free champion weekends. Sist de gjorde dette var sist helg. Da var alle champions mulig å spille. ---- Nja, jeg kan ikke si meg helt enig i dette. For det første taper du veldig lite gull når du dør i begynnelsen, og ofte vil du tape nesten ingenting hvis du er nøye med å kjøpe items når du får nok gull til det. Senere i spille taper du mer, og dette er kun for å balansere spillet, ettersom du har penger til å kjøpe deg selv tilbake og slikt så sent i spillet. Syns ingenting om dette systemet. At man må vente på å spawne noe som gir motstanderlaget en overlegenhet i forhold til ditt lag, samt pushing potensiale er straff nok. At man i tillegg taper penger man har spart opp til et item blir for mye. Alt for frustrerende er min mening. Nå har jeg hørt at spells blir bedre ettersom du blir bedre i stats. Dette finner jeg merkelig, fordi det visker ut skillene mellom de forskjellige rollene i spillet. Blir plutselig alle spellcasters carries (= late game heroes)? I HoN er det viktig å velge et balansert team til å begynne med, altså noen heroes som er gode i starten og andre som er gode i slutten. Det er også gigantisk forskjell på hvor gode enkelte heroes blir i slutten. Tror nok du har et feilinntrykk av hvordan det faktisk fungere i LoL. I LoL har man stats som ability power, attack damage, armor, magic resistance, osv. Man har mye mer potensiale for å customize den championen man spiller. Det visker på ingen måte ut skillsene mellom de forskjellige rollene. Ja, du kan spille en mage som en physical character, men dine abilities vil ikke tjene på det, det er kun ditt auto attack som tjener på det. Bygger du ability power istedenfor vil dine abilities gjøre mer skade etter hvor mye ability power du har. Det vil stå som: X spell does 80 (+ 0,5 per ability power) to target champion. (det vil stå hvor mye ekstra ikke 0,5). Bygger man championen riktig er det ingenting i veien for at du har en bra late game hero, men du er på ingen måte noen carry. De beste championene late game er carries, slik vil det alltid være. I LoL må man ikke bare velge counters for hvilke champions motstanderen velger, man man må også countre de forskjellige itemsene det andre laget bygger. Et godt balansert lag er såklart et must i LoL også, et pure mage lag har masse nukes, en del CC men svært squishy. Man tenger både tanks, carries og support. Det vil iallefall være gunstig. Når det gjelder "insta-gib"-spells, kan jeg innrømme at det er litt kjipt å bli drept på denne måten. Men veldig få spells er faktisk så gode, og de heroene som har slike spells, tar også svært lite nytte av det gullet de får fra å drepe deg. Med andre ord gjør du en jobb for teamet ved å drepe motstanderens carry, mens det andre teamet ønsket å ta ut din carry. Det er aldri du alene som skal sikre at teamet ditt vinner, så at du dør litt behøver ikke å bety at du automatisk vil være ubrukelig resten av spillet. Hvis vi går tilbake til den snøballeffekten du nevnte med tap og gevinst av gull, er faktisk de kraftige magiene også med på å balansere ut dette. Greia med "insta-gib" spells for min del er erfaring jeg har med det. Hvert eneste game jeg har spilt i HoN har endt med at jeg dør på maks 3 sekunder. Jeg får knapt tid til å reagere før jeg dør av en svær spell jeg ikke skjønner bæret av. Massiv gafikk og mye som skjer på kartet. Utrolig uoversiktlig og i en teamfight er det enda værre. 10 spells som alle ser fantastisk ut som kjøres samtidig gir ikke bare pcn dårlig fps, men jeg for min del forstår ikke hva som skjer før jeg dør 2 sekunder etterpå. LoL er for min smak mye mer oversiktlig. Det som skjer i en teamfight får man med seg, man ser hvor spells kommer fra og det er ingen som dekker hele skjermen med fancy grafikk. Dør man så kan man sjekke death recappen for å sjekke hva som faktisk drepte deg og hvem som gjorde det. Alt delt opp i prosentvis skade med navn og tall. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Flotte svar ZealD, det begynner å bli slitsomt med folk som argumenterer i mot lol, fordi de aller fleste har ikke peiling i det hele tatt(vel det er jo litt ekstremt, men veldig ofte når jeg ser sammenlikninger mellom hon og lol, henger de sjelden på greip). Noe som kommer veldig godt frem i posten til Mystogan. Endret 15. oktober 2010 av Crispin Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kan jo snu fjøla og si det samme den andre veien? "Slitsomt med folk som argumenterer mot HoN når de ikke har peiling i det hele tatt". Som jeg har sakt før så liker jeg HoN pga det er balansert. Man starter 100% på likt plan og man vet alt man trenger å vite når man ser på hero selection screen. Hvilke taktikker man burde bruke samt hva en forventer å møte i nevnte kamp. I LoL så vet man jo aldri hva en kan møte ettersom de hopper inn i kampen med runes osv. Det blir rett og slett for ubalansert og LoL burde ikke etter min mening få "esports" taggen bak seg. For HoN så har vi jo HoNcast.com. Hvilke sider anbefales for LoL? Hadde vært morsomt å sett en kamp med kommentatorer etc. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det med at folk kan drepe deg på rundt et sekund er jo sant, skjønner ikke hvorfor folk skulle benekte det. Heroer som Deadwood og Pebbles har en kombo fra lvl 6-8 av og helt fram til folk begynner å kjøpe HP som dreper de fleste squishies instant. Det betyr jo ikke at man er død uansett, man kan ha wards som ser dem komme fra skogen, blocke dem eller stune den med diverse spells, stå inni creeps for å ødelegge komboer etc, det går på å tenke fort og å reagere riktig etter hva som kan skje. Ofte er det utrolig mange ting man kan gjøre for å unngå å dø, men noobs tenker som oftest bare å løpe til det nærmeste tårnet i en rett linje og da går det ofte til helvete. Lol er mer oversiktlig? Det er nok en preferanse, jeg sleit med det selv først når jeg gikk over fra dota, men man venner seg til det. Alle nye har nok samme oppfatningen. Men dette med gullbelønning for å drepe noen er faktisk vedig viktig for å gjøre kamper spennende, mange mener man burde øke belønningen. Man har jo som kjent 3 lanes i HON (aner ikke med LoL), og det er ikke sjeldent man kjører en slags semicarry solo mid. Problemet med dette er at det nesten alltid vil lønne seg for midheroen å bare bli i lanen og farme, framfor å besøke en annen lane -> drepe/assiste (evt ikke få drept noen)-> løpe tilbake. En kill gir 250 gull, det tilsvarer omtrent en hel lane med lasthits, og jeg tror xp-sammenhengen er rimelig lik. Det blir kjedelig om spillet kun handler om å være i sin egen lane og spille 1-player mot AI styrte creeps, det _skal_ lønne seg å ganke. Forøvrig vil jeg også gjerne se en match i LoL med komentatorer. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Edit: Phreak jobber for Riot btw Endret 16. oktober 2010 av ZealD Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er det ikke en dedikert side til det formålet? Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er det ikke en dedikert side til det formålet? Det er nok ikke det siden LoL ikke har en spectator funksjon enda. Riot jobber som sagt i kampen der med det akkurat nå og det vil bli implementert Man har sider som Solomid som av og til holder og kommenterer 1v1 turneringer. Jeg er usikker på om de vider og kommenterer andre gametypes. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Angående det med pengene når man dør osv i HoN. Det er jo ikke noe særlig bedre i LoL ser jeg der man etterhvert kan få mangfoldige tusen på å drepe en kar med høy killstreak. Han sier det jo selv han kommentatoren der. At man kan få 3000 for å drepe en kar, for så å kunne kjøpe et item og snu hele kampen, noe som jo ikke helt henger på greip i mine øyne. Da vil jeg nok heller si at jeg foretrekker HoN der man kun får mellom 200 og 400 "kronasjer" for å drepe fiendene, enten de er level 1 eller 25. Der mister fyren med killstreaken heller mer penger, slik at det blir balansert den veien istedet, noe som jo virker litt mer logisk. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 LoL er minigolf. HoN er golf. Slik ser ialfall jeg det etter ha spilt begge deler. Går ikke ann å erklære en vinner her uansett. Personlig foretrekker jeg HoN. Når jeg prøvde LoL for først brukte jeg mesteparten av tiden på å ergre meg over manglende funksjoner som jeg var vant til fra HoN, samt at jeg hele tiden hadde en følelse av slowmotion. LoL blir for simpelt og lite utfordrende for min del. Nå må gjerne noen motsi meg, og gjerne mene at det er gode muligheter for taktikker, comboer osv i LoL, men faktum er at HoN fortsatt er milevis foran med et mer mangfoldig heroutvalg. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Angående det med pengene når man dør osv i HoN. Det er jo ikke noe særlig bedre i LoL ser jeg der man etterhvert kan få mangfoldige tusen på å drepe en kar med høy killstreak. Han sier det jo selv han kommentatoren der. At man kan få 3000 for å drepe en kar, for så å kunne kjøpe et item og snu hele kampen, noe som jo ikke helt henger på greip i mine øyne. Da vil jeg nok heller si at jeg foretrekker HoN der man kun får mellom 200 og 400 "kronasjer" for å drepe fiendene, enten de er level 1 eller 25. Der mister fyren med killstreaken heller mer penger, slik at det blir balansert den veien istedet, noe som jo virker litt mer logisk. Man kan ikke få mangefoldige tusen for å drepe en kar. Det meste man kan få for å drepe en er 1000g, og da må karen ha en killstreak på 10 om jeg husker riktig. Dersom en på motstanderlaget har en killstreak på 10 vil det si at de ligger bedre ann enn ditt lag etter all sannsynlighet. Dermed vil han som lasthitter mr. 10 killstreak få 1000g, og hvordan er det en dårligere løsning enn å fjerne penger fra han som blir eid av mr. killstreak guy gang på gang? Jo, simpelt: Det laget som ligger under har en mulighet til å komme tilbake i spillet om de klarer å drepe han med høy killstreak. Balanse kalles dette. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Isåfall må personen som kommenterte den filmen, som jo også skal være en av spillutviklerne ha feil? Uansett, 1000g er jo også alt for mye imo. Hva hvis en person (carry) med en 10 killstreak dreper en annen kar på det andre laget (også carry) som også har 10 i killstreak. Da er jo plutselig hele kampen ødelagt. Lagets carry er ute i 1 minutt, samt de gav den andre carry'en på det andre laget 1000gull til. I HoN så mister heller carryen 1000gull, samt den som dreper får 360 ellerno hvis jeg husker rett. Det er jo isåfall mye mer balansert. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Isåfall må personen som kommenterte den filmen, som jo også skal være en av spillutviklerne ha feil? Uansett, 1000g er jo også alt for mye imo. Hva hvis en person (carry) med en 10 killstreak dreper en annen kar på det andre laget (også carry) som også har 10 i killstreak. Da er jo plutselig hele kampen ødelagt. Lagets carry er ute i 1 minutt, samt de gav den andre carry'en på det andre laget 1000gull til. I HoN så mister heller carryen 1000gull, samt den som dreper får 360 ellerno hvis jeg husker rett. Det er jo isåfall mye mer balansert. 1000g er litt penger, men på ingen måte totalt gamechanging. De gode itemsene i LoL koster fra 2500 + til 4000 ca, så selv om du får 1000g betyr ikke det at du har vunnet, det betyr bare at dere har en bedre sjanse. Viss en carry med 10 i killstreak dreper en annen carry med 10 i killstreak så får det laget som drepte carryen en fin boost ja, ingenting å si på det. Men da vil til gjengjeld den andre carryen, som har akkurat like bra items som sist være verdt 0 ekstra gull å drepe. Da må det laget som mistet sin carry spille som et lag, posisjonere seg riktig og ta ut den motstanderens carry så godt som det lar seg gjøre, de har jo selv en god carry så det burde ikke være noe problem. Syns fortsatt ikke løsningen er god i HoN. Se for deg en carry som løper rundt å pløyer ned motstanderne en etter en, alle mister penger og ingen får mulighet til å kjøpe nye items. Carryen blir bare strekere og sterkere for hver han dreper, mens motstanderlaget bare blir svakere og svakere helt til de ikke har mer penger. I LoL kan man dø gang på gang og man har fortsatt samme utgangspunkt. Man blir ikke satt tilbake. Man får fortsatt penger, og de penga man har fått har man alltid. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Som jeg sa så mister den personen som er "fed" opptil 1000g hver eneste gang, så det er fult mulig å stoppe en person som har blitt for mektig når det gjelder farm. Slik er det jo ikke i LoL virker det som. Det er nok en grunn til at HoN er mer populært enn LoL i esports fora. Det er laget for det fra bunn opp. LoL er nok som folk har sakt tidligere, et gratis spill for massene mens HoN er tilpasset profesjonelle spillere for et esports tema, og dermed er det litt vanskeligere å få startet med det. Dog det er også ufattelig moro når man først har spilt et par hundre kamper slik at man vet hva man møter når det gjelder abilities samt heroes, og hva de er kapable om. Likte man DotA så liker man garantert HoN. Det samme kan ikke sies om LoL. Lenke til kommentar
Hellsystem Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Det å si at LoL ikke har noe esports å gjøre er bare tull. Som de aller fleste vet var LoL med i WCG,ESL tok LoL med i ESL Major series(5k Euro prize money). Dessuten holder ESL LoL 5v5 cuper vær søndag der man kan vinne 100 euro og de som vinner flest søndager kommer til en turnering der man kan vinne 1000 euro, det skjer 1 gang i måneden. Det er som regel 80-100 teams som deltar på cupene vær sundag. Vi ser også de noen av de store sponsorene som SK Gaming og AAA(Against All Authority) som har lag med i cuppene. Det er også $100K prize money i Season 1 av LoL. Nå vet jeg at HoN esport scenen kanskje er like stor, men det er lite aktivitet på HoN siden på ESL. Hon har jo Honcast for å ikke glemme det. Jeg vil også si en top ELO spiller i LoL er like god som en top HoN spiller. Det med at LoL er mere noob friendly er bare tull spør du meg. De fleste HoN fanbois som rakker ned på LoL har kanskje ikke prøvd det eller bare spillt 2-3 games i lav lvl/elo. Det er faktisk denys i LoL bare at man denyer på en helt annen måte ved å feks la creepsa fighte i midten av lane'en og pushe enemy heroes vekk fra creeps tilbake til tårnene. Dette kan man vell også gjøre i HoN, men jeg vet ikke om dette blir brukt. HoN og LoL er to helt forskjellige spill man spiller på forskjellige måter, begge spillene har + og - . De er basert på DotA så klart men LoL har laget noe nytt innen for MOBA sjangeren der HoN bruker veldig mye copy pasta fra DotA. Replays,observer mode og en oppdatering av grafikken til LoL er på vei og når det kommer tror jeg at LoL kan bli mye større. Endret 18. oktober 2010 av Hellsystem Lenke til kommentar
Mester7 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 når hon var i closed beta spilte jeg det hele tiden spilte en 300-500 kamper. så kostet det penger og jeg sluttet og spille det. så begynte jeg med lol og dette spille føltes mye mer koselig og ikke så sjukt emo som hon er og det er mye mere noobfreindly og mere gjennomførte heroes Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Nå har jeg jo sett noen kamper i LoL og jeg ser en ganske grunnlegende mangel på denys. De gidder altså ikke, kanskje fordi det ikke har så mye å si? Ikke vet jeg. Jeg syns også gameplayer går for sakte. Dette var dog når jeg spilte i Betaen, men jeg ser nå at det fremdeles går like tregt, noe som resulterer i for lite action syns jeg. Mulig det er lagene som har vært "feige" i de kampene jeg har sett, men det gjentar seg. Man kan liksom ikke "roame" rundt og skape trøbbel på lik linje som i HoN. LoL kommer alltid til å være større en HoN pga det er gratis. Slik er det med alle spill i alle sjangre. Er det gratis så flokker det til med spillere. Dog, om det er kvalitet eller kvantitet spillere får en jo diskutere. Det med patches osv får en diskutere når tiden kommer, det er hvertfall ikke et argument som jeg gidder diskutere før jeg får se/oppleve det. Uansett, jeg syns selve opplegget rundt LoL og måten man må "levle opp" kontoen sin, slik som i MMO's er forkastelig for et slikt spill. Det passer rett og slett ikke inn i min definisjon av et spill som puttes i samme "pulje" av esports spill som CS, SC(2), dota/hon osv osv. 100 euro for et 5 mans lag er vell ikke mye en kan skryte av. I HoN så vinner man 10,000$ i de største turneringene, på lik linje med SC/SC2, CS osv osv. når hon var i closed beta spilte jeg det hele tiden spilte en 300-500 kamper. så kostet det penger og jeg sluttet og spille det. så begynte jeg med lol og dette spille føltes mye mer koselig og ikke så sjukt emo som hon er og det er mye mere noobfreindly og mere gjennomførte heroes Ja, det er vell slike som denne karen jeg mener angående hvilke folk LoL tiltrekker. Det blir for enkelt rett og slett. Folk bryr seg rett og slett mindre rundt selve spillet samt hva som foregår i det til at man kan bygge opp det raseriet/fornøyelsen av hva en HoN kamp kan gi, ettersom man faktisk må være til stedet i spillet gjennom hele kampen for å prestere. Endret 18. oktober 2010 av o(O)phus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå