RamGuy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 2mnd gammel. Så klart det kan være en annen teknologi, det står ikke s-ips, men bildet er perfekt fra alle vinkler. Blir vell litt for dumt å snakke om at skjermen til Asus maskinen burde være S-IPS som MacBook, når du faktisk ikke aner hvorvidt det sitter IPS-paneler på dagen MacBook Pro maskiner? Også påstår du hardnakket at MacBook Pro 15" med matt-skjerm har S-IPS og dette vet du fordi en i familien har denne maskinen, for så å gå over til at du faktisk ikke vet hvilket panel det er bare at DU føler at det er bra, og derfor drar en konklusjon om at det må være S-IPS rett ut av løse lufta? Vet ikke hvor mye erfaring du har med IPS-paneler, men det du finner på dagens MacBook Pro, matt eller ei er på langt nær IPS kvalitet, se på skjermen ovenifra eller nedenifra og du ser at farger og bilde skifter farger fort som fy, akkurat som på TN-paneler .. Nettopp fordi det er TN-panel som benyttes! Skal ikke si noe på at MacBook Pro har gode TN-paneler, til TN å være så er det noe av det bedre på markedet, men noe S-IPS er det så absolutt ikke og da burde du ikke spre svada om at det er det heller. Vet at IBM / Lenovo gav muligheten for IPS på enkelte ThinkPad modeller for en tid tilbake, og at HP EliteBook har muligheten for noe HP kaller DreamColor2 paneler som visstnok også er IPS (H-IPS?). Bortsett fra det så er det vell svært få som tilbyr såpass gode paneler på bærbare, Dell sine dyre RGB-LED skjermer er vell også bare TN-paneler? Grunnen er vell først og fremst at IPS bygger endel mer enn TN, og at du da fort ender opp med tykkere skjermen enn hva folk forventer på dagens marked, fremdeles synd at det ikke tilbys som et alternativ for de av oss som gjerne ofrer litt ekstra vekt og tynge for å få IPS-kvaliteten, men sånn er det nå engang. Veldig mange som tror og håper på å få se IPS i nesten generasjons MacBook Pro modeller som kommer i starten av neste år med Intel Sandy Bridge, nå som vi har IPS på iPhone, iPad, iMac og Apple Cinema Display så virker det som alle forventer IPS på MacBook Pro men jeg selv har mine store tvil da det blir veldig kostbart for Apple, og som sagt så kan det bli problematisk å få det i en tynn nok forpakning. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har tre s-ips skjermer koblet på den stasjonære, samt to laptoper med s-ips, jeg vet godt hva det er, og jeg må si at når jeg har sett på macbook-proen og sett godt ovenifra/siden, fra vinkler som andre TN-paneler er helt ubrukelige på så har bildet vært utmerket. Det var heller ingen synlige fargeskiftninger nedover skjermen, og generelt veldig lite som skulle understreke av det er et TN panel. Har dog ikke sett et helt sort bilde på den, så kan da ikke 100% utelukke at det ikke er s-ips, men alt tyder på det. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hvis det skulløe vært en detskop erstatter hvorfor er det da så lite tastatur? Hvorfor er det da inn og utganer på sidene? ALLE burde vært bak på den for å gjøre det bra. Kansje litt lyd og en usb på siden ikke noe mer. Den burde i tilegg hatt et batteri som kan byttes, for hvis den står på et sted kontinuerlig med lader dør batteriet ettehvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå