haavaf Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 For en tid siden begynte min nye laptop (1mnd gammel) å fryse i ny og ne. Etter hvert kom blåskjermene. Jeg forsøkte først å løse problemet selv. Feilkoden som kom var STOP 0x00000003b. Jeg leste litt på nettet og så fort at dette ikke var noen vanlig feil, men fikk likevel tips om at det kunne være driver-relatert eller i verste fall hardware relatert. Jeg begynte da med å slette alle skjermdrivere og tilbehør fra ati for å så legge inn nye, men midt i prosessen kom det jo selvsagt en blåskjerm. Jeg bestemte meg da for å bare levere inn pc'en hos SIBA for ¨få den fikset. Det kikk veldig bra. Fikk tilbake pc'en etter litt over en uke med beskjed om at det var noe feil med minnet i pc'en og at dette var fikset. Garantisak. Men nå må jeg fikse dette med skjermkortet som ble sånn halveis gjort før jeg leverte pc'en inn hos SIBA. Hvordan går jeg fram for å ordne dette slik at det ble som før? Jeg har lasta ned Catalyst Control Center. En fil på ca 69 mb, men kommer ikke videre etter dette. Det skjer liksom ingen ting etter at jeg har installert. Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
haavaf Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Problemet ligger vel i at skjermkortet ikke dukker opp i enhetsbehandlingen i W7. Så jeg må vel aktivere skjermkortet på en eller annen måte. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Du må søke på leverandøren av laptoppen, og finne driver til din spesifike maskin. Der vil du finne riktig driver. Du kan ikke bruke "vanlig" driver fra AMD.com. Hvis du har en Acer finner du driver her: ACER Hvis du har en ASUS finner du driver her : ASUS edit skrive leif. Endret 8. oktober 2010 av 3rd_SQD Lenke til kommentar
haavaf Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 På Emachines siden ligger det ikke noe driver til skjermkortet i datamaskinen. Mange andre drivere, men ikke til skjermkortet. Men det spiller ingen rolle. En system-gjenoppretting gjorde susen. Takker uansett for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå