SlettProfil Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Er jeg den eneste som er lei slasker som går på byggfag og ikke gjør annet enn å sloss med hverandre og kjøre scootere i friminuttene? Jeg går nå siste året på videregående og valgte desverre å ta allmenn påbygg på feil skole Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) asdasdasdasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) VG1 bygg og anlegg og VG1 teknikk og industriell produksjon har de verste elevene. De er en gjeng med tapere. Jeg har gått på begge linjene selv, og går nå på allmenn påbygg så ja jeg har erfaring. Du skal være glad for at du slipper å være inne på verkstedet med disse elevene, særlig TIP for her blir det oljekrig osv. Endret 7. oktober 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
redsox Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 På din skole mener du? Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det fins like mange slasker på almennfag. det viktige er bare å gjøre det beste ut av det, få vitnemålet/fagbrevet å komme seg videre. 3 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 At norsk skolevesen har seriøse problemer er jo ikke noe nytt, yrkesfag ble jo helt ødelagt av Hernes og Reform94 og du ser vel muligens fruktene av "dannelses"-prosjektet og ideen om at f.eks alle snekkere egentlig var på vei til og bli bygningsingeniører, Hernes med venner hadde rett og slett ingen forestillingsevne til og forstå at mange fant det helt greit og forbli snekker. 3 Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det fins like mange slasker på almennfag. Ikke slasker i den forstand. De fleste på allmenn kjører ikke scooter/traktor på skolen og harry-faktoren er betydelig lavere på studie-linjer. 6 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg går nå påbygg og har sett veldig, veldig lite til slasker på allmennfag. I B-bygget derimot, der man finner alle yrkesfagene.. Der er det mange tøffinger, der. Subber rundt i arbeidsklær og ikke vet hvor de skal gjøre av seg. Er nok ikke alle yrkesfagene som er slik men TIP og byggfag virker som om det bare er (unnskyld) tapere på som ikke vet hva de vil med livet sitt. Virker iallefall sånn her i Bergen og omegn. 1 Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Slik er det her også. Byggfag er stort sett reservert for de som va for "kule" for skolen på ungdomskolen og ikke kom inn på noe annet enn byggfag. Det er også her man stort sett finner de platina blonde jentene som har røykt siden de var 12 og ligget med et tosifret antall gutter/jenter?? Til TS, prøv å få byttet til en skole med både studie og yrkesfag? Da får du mange flere venner å velge i! 2 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Har sett noen platinablonde jenter som er skikkelige råkule, men de finner man forsåvidt på nesten alle linjer (har en i klassen nå). Støtter også kreppsen sitt forslag. Prøv å få bytt skole til en som har både yrkesfaglige linjer og studiespesialiserende Da har du mye å velge i. Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Utrykkte meg dårlig, det var ikke spesielt rettet mot de blonde!! Mente de som jentene som henger rundt narvesen hjørnet, med cola i lommen og petterøe's i høyre. De jentene som var altfor tøffe for "oss dødelige" på ungdomskolen som nå har bestemt seg for at deres kall i livet er snekker! Jeg ville tatt meg en tur innom rådgiverkontoret og hørt om mulighetene for skolebytte 1 Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Det fins like mange slasker på almennfag. Ikke slasker i den forstand. De fleste på allmenn kjører ikke scooter/traktor på skolen og harry-faktoren er betydelig lavere på studie-linjer. Okei, så du mener at hvis man kjører traktor er man slask? prøv å si det til melkebonden som er oppe halv 7 hver dag og mater kyrene sine Etter hva jeg har erfart har minst 1/3 av alle som gikk almenn endt opp som dagdrivere... men så og si alle som tok fagbrev er i jobb. 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Vi som var slasker på allmenn slasket bare mer subtilt. Kjekt med brun kafe hundre meter unna skolen. 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Det fins like mange slasker på almennfag. Ikke slasker i den forstand. De fleste på allmenn kjører ikke scooter/traktor på skolen og harry-faktoren er betydelig lavere på studie-linjer. Okei, så du mener at hvis man kjører traktor er man slask? prøv å si det til melkebonden som er oppe halv 7 hver dag og mater kyrene sine Etter hva jeg har erfart har minst 1/3 av alle som gikk almenn endt opp som dagdrivere... men så og si alle som tok fagbrev er i jobb. Dette er min erfaring også, de fleste som gikk på yrkesfag med meg har fagbrev innen forskjellige yrker og fast jobb, mens mange av de som gikk almennfag sitter i kassen på Rimi og lignende. 4 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Gikk T.I.P å ja var noen på både bygg og mekanisk som var "to cool for school" men de var i langt mindre tall men det er noen år siden jeg gikk der så kan jo forandret seg Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hmm.... så folk som utdanner seg til noe som faktisk er mer samfunnsnyttig enn det meste annet, som bønder eller håndverkere, er slasker og tapere?? Riktignok en god stund siden jeg selv gikk Videregående Allmenfag, men det virker - skal man tro noen av kommentarene her - som om det generelle nivået på tenkeevnen har sunket betraktelig. 4 Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 VG1 bygg og anlegg og VG1 teknikk og industriell produksjon har de verste elevene. De er en gjeng med tapere. Jeg har gått på begge linjene selv, og går nå på allmenn påbygg så ja jeg har erfaring. Du skal være glad for at du slipper å være inne på verkstedet med disse elevene, særlig TIP for her blir det oljekrig osv. Javell? Hvilken skole har du gått på da? Må vel være Norges værste det da, du har ihvertfall fått et helt feil inntrykk av TIP linja. Gikk på den selv for 2 år siden, og sitter igjen med utrolig mye erfaring innenfor sveising, dreiing, fresing etc. Var ikke så mye oljekrig i klassen min, dette har nok med karakterene dine å gjøre, har du dårlig karakterer, så havner du i en klasse der hvor de andre har rundt det samme snitt som deg, og hvis det er lavt, så sier det kanskje en del om klassen? Så du burde kanskje undersøke litt mer før du begynner å skrive sånne ting. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) VG1 bygg og anlegg og VG1 teknikk og industriell produksjon har de verste elevene. De er en gjeng med tapere. Jeg har gått på begge linjene selv, og går nå på allmenn påbygg så ja jeg har erfaring. Du skal være glad for at du slipper å være inne på verkstedet med disse elevene, særlig TIP for her blir det oljekrig osv. Javell? Hvilken skole har du gått på da? Må vel være Norges værste det da, du har ihvertfall fått et helt feil inntrykk av TIP linja. Gikk på den selv for 2 år siden, og sitter igjen med utrolig mye erfaring innenfor sveising, dreiing, fresing etc. Var ikke så mye oljekrig i klassen min, dette har nok med karakterene dine å gjøre, har du dårlig karakterer, så havner du i en klasse der hvor de andre har rundt det samme snitt som deg, og hvis det er lavt, så sier det kanskje en del om klassen? Så du burde kanskje undersøke litt mer før du begynner å skrive sånne ting. Nå må du jekke deg ned ett par hakk, jeg går på en av Norges største videregående skoler og jeg har gått på denne skole i flere år nå, så jeg har god erfaring hvordan det er på disse linjene. Du har rett i en ting alle kommer inn her som jeg går og min skole er en drittskole ingen tvil om. På TIP avdelingen så forekom det oljekrig, smadring av skap, flaske kasting, mobbing av medelever og dårlig klassemiljø, elever kjører scooter på skolens område, nesten alle røyker og ofte inne på skolens område, snusen blir fyrt opp i taket, elevene hopper og slår i himlingen slik at tak platene faller ned, elevene utløser brannalarmen med vilje, setter fyr på bosspannene inne, og annen diverse hærverk osv. På bygg avdelingen så forekom det flisekasting på murerverkstedene, vannkrig, hærverk på verkstedet og i korridorene, skap ble smadret her også, flaske kasting, mobbing og dårlig klassemiljø, elevene kjører scooter i friminuttene, de fleste røyker og ofte på skolens område, snusen havner alltid i taket, elevene ramponerer tak platene, utløser brannalarmen med vilje, og annen diverse hærverk osv. Det begge linjene har til felles er at nesten alle har dårlige karakterer og mange slutter på skolen ganske tidlig, mens den andre delen får mye stryk. Det vil bli bedre på VG2. Jeg selv har ikke vært i sentrum når det gjelder mobbing men har vært i grensestrid hvor jeg er kamerat med mobbe offeret og med mobberne. Selv om du hadde det bra på VG1 så betyr det virkelig ikke at alle andre har det automatisk bedre fordi du har det bra på skolen. Så bruk øynene dine eller vurder å skaffe briller samtidig pusser ørene. Endret 1. desember 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hmm.... så folk som utdanner seg til noe som faktisk er mer samfunnsnyttig enn det meste annet, som bønder eller håndverkere, er slasker og tapere?? Riktignok en god stund siden jeg selv gikk Videregående Allmenfag, men det virker - skal man tro noen av kommentarene her - som om det generelle nivået på tenkeevnen har sunket betraktelig. Nå skal alle jobbe på datamaskin, og helst med noe innen media. Det blir det mye mat og varme av.. Synes det er trist at samfunnet ser nedlatende på de som har en hederlig og nyttig jobb - uten eget kontor. Gleder meg til den dagen da utenlandske arbeidere har tatt over alle fagarbeiderstillingene, samtidig som vi går på en økonomisk smell. Da er det plutselig ikke så kult med kreativ utdannelse, og ingen arbeidsgivere har råd til å besette service/lavstatus-stillinger med nordmenn som er ekstremt dyre i drift. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå