Gå til innhold

ACER EMACHINES ET1331 som HTPC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser Dustinhome har tilbud på denne denne uken..

http://www.dustinhome.no/pd_5010483230.aspx

Ville den fungert som en 1080p HTPC?

Eventuelt andre alternativer som er typ most bang for the buck? Er så gjerrig at jeg sliter med pålegg på brødet.. ;)

ikke med det skjermkortet.

For å få hardware akselerasjon av nyere video(h264 osv) bør du enten ha Nvidia 9xxx serien eller muligens 4xxx eller 5xxx serien til Ati.

Bruker selv en minilaptop som har Nvidia ION grafikkchip denne tar nesten alt, h264 filer i full hd, blueray test filer streames uten problem, eneste jeg savner med nvidia ion er bitstreaming av hd lyd (dolby truehd,dts hd master).

Skal dette være en streaming pc for å streame film fra en annen pc, eller skal du ha den som Stasjonær HTPC hvor harddisk plass og slikt har noe å si, jeg har stasjonær pc hvor alle mine media filer er lagret og den blir streamet til minilaptoppen.

Dersom du ser etter en liten streaming maskin så ta en kikk på barebones med nvidia ion

eller ion2

som for eksempel:

Ion1 dual core

Atom

Som programmvare annbefaler jeg XBMC, denne finnes til Linux( blant annet som livecd,test uten å innstallere) og Windows, pent grensesnitt, enkelt å sette opp, hardware akkselerasjon støtte,osv

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Har litt med bruksområdet. Jeg for min del, som bruker HTPC (minilaptoppen) kun til å streame fra hovedpcen, foretrekker noe pent,lite og stillegående som klarer 1080P, En mulighet er jo å satse på den pcen du har kikket på, men å kjøpe et rimligt og passivt kjølt Radeon 5450 utenom, Disse kortene ligger vel på rett rundt 400 tror jeg og kortet avlaster cpu på stort sett alt av populære video codecer og det støtter bitstreaming av hd lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...