Gå til innhold

Kan D-Link Switch 8P gigabit anbefales? Eller bør man styre unna?

Conkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har brukt denne utgaven av DGS-1008D (i hvitt design merket med D-Link Green) siden juni, og den fungerer fremdeles som den skal.

Jeg har i tillegg en mye eldre utgave i grå og sølvgrå design som jeg har brukt i mange år. De gode erfaringene med denne gjorde valget lett når behovet oppstod for en switch til.

I tillegg til de to switchene har jeg også brukt routeren DGL-4300 i en del år, og alle produktene har fungert optimalt og gjør det fremdeles. Det samme gjelder DIR-655 som jeg kjøpte for min mor ifjor.

Det eneste problemet jeg har opplevd med D-Link gjennom mange års bruk var at den eksterne strømforsyningen (i støpselet) på DGL-4300 tok kvelden. Det løste seg enkelt ved å handle ny tilsvarende på Clas for en billig penge.

Lenke til kommentar

De er helt kurante. Største svakheten med d-link er strøm adapterne. Jeg har hatt sikkert 10 d-link produkter oppigjennom, og på minst 4 av de har strøm adapteren gått i stykker.

Løsningen da blir å handle ny tilsvarende fra ebay, der koster det somregel 2-3 dollar for en ny adapter + ca samme i frakt. (rundt 35-40kr levert) Mye rimeligere en å kjøpe ny "original" dlink adapter til 199, som uansett er laget samme stedet nesten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...