lok1 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei, Har en pc, X1, med trådløst internett som kan enkelt laste ned med 2.9mb/s fra internett. (Det er forøverig maks kapasitet på linjen jeg sitter på) Problemet er at når jeg skal feks sende data fra pc X1 til en annen data som er kablet i samme nettverk virker det som om forbindelse blir betydelig redusert! Overføringshastighet blir da maks 600kb/s, mer normalt rundt 300kb/s. Sender jeg data fra kablet til kablet finnes det ikke problemer og jeg oppnår hastigheter på 10-12mb/s. Så hvorfor er det slik at når jeg sender data fra den trådløse til en kablet maskin blir det så sykt dårlig hastighet? Jeg kan forøverig legge til at hvis jeg f.eks sender data ut fra trådløst internett kan jeg enkelt sende data på 650kb/s. (Som er maks for linja mi, 25/5). Så jeg tror ikke flaskehaslen ligger i at den klarer å motta høy hastighet, men ikke sende høy hastighet. For da burde den jo sende internt i nettverket maks 650kb/s stabilt. Modem: Thompson TCM470 Ruter: D-link DIR-600 Noe hjelp? Lenke til kommentar
slinger1 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hei, har samme router og opplever stor treghet, særlig etter at ISP satte opp farten i sommer. Routeren er kjøpt nylig, men jeg opplever også at trådløs bruk er ok. Derimot er det tregt når jeg bruker PC-er som er kablet til routeren. Hvorfor det er slik, vet jeg dog ikke - og jeg er mektig lei.... !!! Hei, Har en pc, X1, med trådløst internett som kan enkelt laste ned med 2.9mb/s fra internett. (Det er forøverig maks kapasitet på linjen jeg sitter på) Problemet er at når jeg skal feks sende data fra pc X1 til en annen data som er kablet i samme nettverk virker det som om forbindelse blir betydelig redusert! Overføringshastighet blir da maks 600kb/s, mer normalt rundt 300kb/s. Sender jeg data fra kablet til kablet finnes det ikke problemer og jeg oppnår hastigheter på 10-12mb/s. Så hvorfor er det slik at når jeg sender data fra den trådløse til en kablet maskin blir det så sykt dårlig hastighet? Jeg kan forøverig legge til at hvis jeg f.eks sender data ut fra trådløst internett kan jeg enkelt sende data på 650kb/s. (Som er maks for linja mi, 25/5). Så jeg tror ikke flaskehaslen ligger i at den klarer å motta høy hastighet, men ikke sende høy hastighet. For da burde den jo sende internt i nettverket maks 650kb/s stabilt. Modem: Thompson TCM470 Ruter: D-link DIR-600 Noe hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå