Hrundi V. Bakshi Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg har følgende: Intel P4 2.4b 533MHz CPU 2 stk. TwinMOS PC2700 DDR 512MB brikker Hvilket hovedkort skal jeg kjøpe til dette? Hadde et Epox 4PEA+ før som konka 2 ganger, så aldri mer Epox bare så det er sagt... Mine krav til hovedkort er: ATA RAID (minimum for 2 ekstra hdd, har totalt 4 og 2 CD drev) USB 2.0, Ethernet, evt. Firewire Evt. S-ATA (ikke noe absolutt krav) Lydkort, VGA og lignende skal jeg ikke ha Hvilket chipsett er å foretrekke nå? i845PE, i865PE eller i875PE? De rambrikkene jeg har, de kan brukes på dualchannel? Til slutt; max pris er 12-1300,- kroner. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har nøyaktig samme prosessor og ram som deg. Har nå et MSI 865PE NEO2-FIS2R, men det var jeg ikke helt fornøyd med, så det sender jeg tilbake. Nå vurderer jeg IS7(865) eller IC7(875) som begge er gode på pris og klokker bra. Begge kortene har fått skryt i diverse tester. Asus har også et par gode kort. MSI kortet var forsåvidt bra (Bra bundle, mye ekstra), men det klokket elendig. Kan hende det var jeg som var uheldig. Har også lest endel poster på andre forum der folk har hatt problemer med de dye MSI kortene. Tror det har kommet en del biosoppdateringer i det siste som fikser en del av disse problemene. MSI kortet hadde både s-ata og p-ata raid, vet ikke hva de andre kortene har. Ellers har jo du dette kortet som tilfredstiller nesten alle dine krav, men det kortet vet jeg ikke så mye om. Jeg har ikke så mye greie på hovedkort så alt jeg sier her er ut av egne erfaringer eller lest i tester. Jeg anbefaler deg å lese tester av hovedkort rundtom på de store hardware sidene. Jeg ville ihverfall valgt et hovedkort basert på i865 eller 875, slik at du har muligheten for oppgradering i framtiden. Angående dual-ddr så kjørte jeg dual ddr på MSI kortet uten problem - gordito Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Testa msi kortet og det var faktisk marginalt raskere enn mit(se sign) alle disse kortene uansett merke hadde en del prob i starten dette er stort sett fikset med bios oppdateringer Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Det kortet du har, koster litt for mye (1819,- hos Komplett). Men jeg ser på ett annet MSI kort; MSI 865PE NEO2-LS, med i865PE og en ATA RAID port, koster 1087 hos Komplett. Er dette et bra kort? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Skal du ha mulighet for P-ATA RAID er jo Asus P4P800/DELUXE et bra alternativ, et av de få rimelige kortene som har det. Ellers oppfyller det de andre kravene dine. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Alle 865 kortene er bra,finn det som passer best for ditt behov og kjøp det Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Ok, da kjøper jeg MSI 865PE NEO2-LS kortet da, det ser jo greit ut på papiret og har alt jeg forlanger + at det er billig. Med mindre noen har noen store innvendinger mot dette kortet da... Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Heh...nå har jeg begynt å lure litt... Det ASUS kortet (Asus P4P800/DELUXE) virker jo som ett meget bra kort! Lest en del tester og det får jo bare skryt. Har også gode erfaringer fra ASUS kort tidligere (AMD kort vel og merke). Det koster litt mer (1395,-) men jeg begynner å tro det vil være verdt det. Eneste andre kortet jeg har funnet som kan være noe er det MSI kortet jeg nevnte i min forrige post, men jeg tror ASUS kortet er det riktige for meg. Noen som har det kortet som kan dele noen erfaringer med meg før jeg bestiller? Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg får Asus P4P800 Deluxe i posten i morra. Gjett om jeg gleder meg Et utrolig populært kort som jeg har venta på i 2 uker nå. Endelig har komplett fått det inn på lager :smile: Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 ASUS kortet er bestilt! Men nå får det holde en stund med datainnkjøp...fy pokker og jeg har kjøpt mye den siste måneden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå