TaZ Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Trenger litt hjelp med overføring av verdier mellom 2 ark,Verdi i en celle i ark 1 ska fordeles i 2 celler på ark 2.Feks. 12 på ark 2 skal fordelle seg som 7,5 i en celle og resten (4,5) i en annen celle på ark 2. Kan ikke stå minus på ark 2 når celle på ark 1 er tom,det er det eneste jeg får til.. Er dette mulig? Legge med en Excel som viser hva jeg vil frem til.. test.rar Endret 7. oktober 2010 av taz Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Om du renamer excel-filen til .txt og ikke legger den i en .rar fil, så kan jeg kanskje hjelpe deg... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hva er datagrunnlaget for utregningen til verdien som skal havne i de to cellene? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Er ikke helt med på hva du mener,tingen er at jeg jobber som forman og må skrive 3 ulike timelister pr. man,så jeg vil gjøre dette enklere og har laget en felles liste som fyller ut di andre listene og det fungerer veldig fint,problemet er at på en av dagene jobber vi 12 timer og disse timene skal fordeles på 2 poster på den ene timeliste.henholdsvis 7,5 og 4,5. Dette er annen hver uke. test.txt Endret 8. oktober 2010 av taz Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) I ark 2, der det står 4,5, skriv dette: ='Ark 1'!D8-D6 Hjelper dette deg noe? Det deler i setter opp riktige tall i der det står 4,5 på ark 2... Endret 8. oktober 2010 av aklla Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 nja,problemet er vist en er feks. syk den dagen(skriver inn 0 timer) så blir det minus timer på ark 2 og da blir totalen på den timelista feil. Her er skjemaet jeg har laget,redigert litt ned.. http://dl.dropbox.com/u/7994266/Timeliste%20v.2.1%20-%20Kopi.xlsx Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Sånn? fjern .txt så funker den i excel. Edit: bytt navn fra .xls til .xlsx også... Ttimeliste V.2.1.xls.txt Endret 8. oktober 2010 av aklla Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Funkerer desverre ikke..konflikt med di andre dagene.. Har oppdatert http://dl.dropbox.com/u/7994266/Timeliste%20v.2.1%20-%20Kopi.xlsx Jeg vet ikke om det går det jeg vil...ser svart ut.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Det ser veldig mye lysere ut enn du tror Du vil hente data`n i 'liste 2' ut fra 'Felles'?(ser forresten at du har satt det opp) Dvs, hver dag henter ut fra 'felles'? Skal post 0001 ta alt over 7,5 timer over på fredag? Eller skal det gå fra f.eks fra mandag-mandag, fredag-fredag osv? Altså, om det står 12 på mandag, post 0000, hva vil du skal skje da? Edit: hvilken konflikt er det med andre dager? edit2: hva mener du egentlig med "total sum må stemme vist det er 0 timer på felles lista"? edit3: hva med denne: Ttimeliste V.2.1.xlsx.txt Endret 8. oktober 2010 av aklla Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Nå ser det meget bra ut Er bare fredagen dette gjelder.Går fast dag/kveld skift.så 0000 er dag kode og 0001 er kveld kode,så derfor må di 4,5 timene på 0001 Var vist jeg ikke skrev timer på fredagen så kom det opp -7,5 men det gjør det ikke nå.. Tusen takk for hjelpen.. Noen tips til guider? Er masse å lære her ser eg. Endret 8. oktober 2010 av taz Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Excel hjelp er ett fint sted å starte. Ellers er det erfaring som gjelder... Du kommer veldig langt med latskap også, det meste av det jeg har laget til meg selv er fordi jeg ikke gidder fylle inn annet enn data`n jeg må ha inn. når man jobber med mye tall som er uoversiktlige trenger man virkelig avanserte formler, det lærer man mye av. Hadde jeg lagd den til meg selv ville jeg lagd det slik at jeg skrev inn klokkeslett og resten fikset seg selv, også med 100% og 50% overtid, kveldstillegg(om dere har det) osv Latskapen lenge leve! Endret 8. oktober 2010 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå