halaa Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Hei hadde bilen på EU-kontroll i dag, 2-er feil''bremser henger bak''kjønner ikke helt hva det vil si egentlig(utlending) men betyr det at hjulene bak IKKE spinner/ruller helt fritt eller? kan det være at håndbremse er litt for mye strammet, for at jeg stram det sølv for en periode siden, eller kan det være flere årsaker til det? hva skal man gjøre for at de ikke henge bortsett fra håndbremse justering. takker på forhånd bilen er en hyundai accent Endret 7. oktober 2010 av halaa Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det er et vanlig problem, har hatt det selv. Jeg bruker ikke bilen så veldig mye, og da blir bremsene bak for lite brukt. Rusten får grep og sylinderen klarer ikke trekke seg tilbake. Dermed ligger bremseklossene inntil skiven hele tiden. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Det er et vanlig problem, har hatt det selv. Jeg bruker ikke bilen så veldig mye, og da blir bremsene bak for lite brukt. Rusten får grep og sylinderen klarer ikke trekke seg tilbake. Dermed ligger bremseklossene inntil skiven hele tiden. ok. takker for svaret. Jeg slakka håndbremsen litt for noen timer siden, den ene side ble bedre, hjula spinner/ruller fritt men ikke den andre side. det jeg lurer på nå er at, slakkes og strammes håndbremse bare fra et sted eller? på min er justering (mutter?)inni bilen.er andre steder også man kan justere det? der bremsetrommel og skoer er f.eks. om jeg skal smøre det. hva er det inni der som skal smøres egentlig når jeg tar bort trommelen? om noen kan nevne de tingene som skal smøres, blir jobben mye lettere takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Du har kanskje trommelbremser bak. Glemte å nevne at min erfaring var for skivebremser. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er et lite tannhjul du kan skru rundt med et skrujern inne i tromlene. Der det står "adjuster mechanism": Du skal kunne gjøre dette gjennom hjulbolt-hullene i trommelen. Hvis du ikke kommer til må du nok av med ytre del av trommelen. Kan også være den "brake cylinder" du ser på tegningen som har rustet fast, men prøv å juster først Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er ikke justering av bremser noe man burde overlate til folk som vet hva de driver med? Hvis bremsene dine ikke fungerer skikkelig fordi at du har justert på dem selv og det fører til at du kjører ned noen, så vil du nok ikke synes at det er så kult. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Gjør jo ingenting at det henger litt bak. Eneste det vil gjøre er at han bremser litt fortere Nå var vel dette også håndbrems, og sist jeg sjekket så er ikke det noe man bruker som nødbrems. Er verre med de som kjører rundt uten håndbrems, og tro meg, de fins det mange av. Er dog enig i at hvis man ikke har peiling så er nok ikke bremser det først man bør begynne med. Iallefall ikke tromler bak. Man bør ha en som ser over første gang man gjør noe slikt. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 takker folkens justerte det litt fra der (rubling) har skrevet. ble bedre nå, forhåpe at det blir godkjent på etter-kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå