Gå til innhold

Problemer med å ta backup av ny film (Iron Man 2) - hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Jeg har en MediaCenter pcer der jeg legger inn alle DVD filmer jeg kjøper.

Kjøpte Iron Man 2 på Blue Ray på Elkjøp forrige uke (til 99 kroner) og der fulgte det også med DVD utgaven av Iron Man 2.

Jeg bruker DVDfab 8 til å ta backup av filmer til stuepcen, men når den laster DVD platen til Iron Man 2, så kommer det opp at platen er på over 25 GB, så velger jeg å ta kopi av hele platen, så komprimerer den alt ned til 15%, som selvsagt gir sinnsykt dårlig kvalitet.

 

Prøver jeg å velge bare hovedfilm, så får jeg opp 95 utgaver av hovedfilmen, noen med forskjellig varighet.

 

071010_ironman2.jpg

 

DVDfab lar deg forehåndsvise den aktuelle hovedfilmen du velger, og på forhåndsvisningen får jeg med engelsk lyd, og norsk tekst. Alt bra skulle man tro.

Men når jeg da tar kopi, får jeg en fil på ca 3 GB, og den er uten lyd, men med norsk tekst.

 

Har nå prøvd 4 forskjellige versjoner fra listen, og det samme skjer hver gang. Alltid norsk tekst, ingen lyd.

 

Hva pokker gjør jeg? Dette er trolig en ny form for kopi beskyttelse.

 

Tar imot alle tips, har lyst å ha denne i filmsamlingen min på stuepcen, til og med jeg har den på Blue Ray og vanlig DVD. Men hater å bytte DVD plater for å se filmer, når alt kan ligge på pcen. DVD platen funker helt fint når jeg spiller den av direkte, så ikke noe feil på platen. Bare kopieringen som er problemet.

Endret av myhken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter noen timer med jobb fant jeg endelig ut av det.

 

Kjøpte meg et nytt program (finnes sikkert noe gratis, men gadd ikke å lete så mye) programmet er: WinX DVD Ripper Platinum

 

Når jeg lastet DVD platen med dette programmet kom det opp melding om at tittel 49, av de 100 trolig var den rette. Og det var det, når jeg da prøvde å bruke DVDfab igjen og kun velge Hovedfilm og tittel 49.

 

Bakdelen med WinX DVD Ripper Platinum er at du ikke kan få rippet til DVD mapper, bare alle andre filformater. Men det er jo ikke det jeg er ute etter, jeg vil ha TS_Video mappen som original DVD på pcen.

 

Gratis versjonen av WinX DVD Ripper Platinum kunne selvsagt ikke hjelpe meg, bare fortelle meg at de så at det var en ny beskyttelse, og at om jeg betalte så var alt løst... så ble dyr film likevel. Men den er nå blant film samlingen min på 1063 filmer :w00t: (eller DVD plater da, noen serier har jeg jo også)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...