Nik0 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Fikk bot i dag. Her er situasjonen. Finner ingen parkeringsplass ved skolen, og parkerer da like utenfor. Fult av parkering forbudt skilt rundt der, men er èn gate hvor det ikke er noe slikt skilt på den ene siden av veien. Derfor blir denne full hver eneste dag. Kommer dit selv og parkerer, og tenker selv etter om jeg er for nærme krysset, men kommer frem til at jeg sperrer ikke for noe og det er mer enn 5 meter til selve veien. Jobber på skolen i en time og da jeg er tilbake har jeg fått bot.. Har visstnok brutt parkeringsforskriften 4 b i paragraf 14, som er: "Det er forbudt å stanse i vegkryss eller nærmere enn 5 meter fra vegkrysset. Avstanden regnes fra det punkt hvor fortauskant, kantlinje eller vegkant begynner å runde". Andre opplysninger: "Bilen parkert i bue" Kan jeg komme noen vei med å klage på dette dette? Endret 7. oktober 2010 av bluechamp Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det er to steder det begynner å bue der, og det punktet du burde vært fem meter unna, er der bakenden av bilen din befinner seg. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Nei. Du har målt fra feil ende av buen, det er der det begynner å svinge det telles fra. Endret 7. oktober 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Du bryter jo loven, så hvordan skal du klare å vinne da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Nei, du kommer ingen vei her, du har parkert ulovlig. Du har ikke lov å stå nærmere buen enn 5 m, regnet fra der buen starter. Iflg din tegning står også bilen bak deg ulovlig. Lenke til kommentar
torboe Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Tror ikke du kommer noen vei med å klage på den der altså. Og "Har brytet parkeringsforskriften 4 b i paragraf 14". Brytet er vel ikke helt rikitg? ;p Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har du noe google bilde av denne plassen? Hvis det ikke hadde vært bue der du lager buen, hadde veien gått rett frem. Dermed kan det se ut som du "står i ett kryss". Så tviler du kommer noen vei med denne saken. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Om det ikke ble forstått tidligere i posten, lagde jeg en illustrasjon. Det måles fra den røde streken, ikke den svarte. Det er min forståelse. Endret 7. oktober 2010 av Notelitten Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Har du noe google bilde av denne plassen? Hvis det ikke hadde vært bue der du lager buen, hadde veien gått rett frem. Dermed kan det se ut som du "står i ett kryss". Så tviler du kommer noen vei med denne saken. Ser sånn ut, de gule strekene er der ikke i virkeligheten, kun satt på for å vise at det er en vei. Der jeg har parkerert er egentlig et boligfelt med masse hus, ved siden av en litt større vei. Men ja, jeg har forstått hvor det måles fra nå, så da lærte jeg noe nytt i dag og:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå