Dicorn Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Sho heii ^_^ Jeg sliter litt med en spesifikk oppgave her, så jeg lurte da på om jeg kunne på litt hjelp "Vi har beregnet at anlegget trkker 200mA i hviltilstand (normaltilstand) og 1,0 A i alarmtilstand. Dere husker sikkert kravet til batterikapasiteten, at den ved strømbrudd skulle drive anlegget i 12 timer for så å drive sirenene i 15 minutter. Deretter ved innkopling av primærspenningen (230 volt) så skulle den ha nådd 80 % av maks kapasitet i løpet av 72 timer. Vi setter inn et batteri på 7,2 Ah. Er dette godt nok. Bruk formelen C18 = 18 x IH + 0,5 x IA. C18 = Batterikablene skal i følge regelverket være 1,5 mm2. Er de det?" Endret 7. oktober 2010 av Dicorn Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Glem det første spørsmålet, fant det ut, men trenger funderer fortsatt litt på det siste: Batterikablene skal i følge regelverket være 1,5 mm2. Er de det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå