Gå til innhold

Msi gtx 275 TF OC

biozide

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem når jeg spiller BF2 modern W. og det nye Call of duty beta, Menneskene på skjermen får svarte dybde-streker rundt seg, virker som det er et eller annet med 3d effektene som kutter. Kjører alt på fullt uten at det lagger...kommer etter 5-10 min spilling. Kjører Forceware 260.xx lagt inn i går. Dette problemet hadde jeg ikke med XFX 9800 gtx BE.

E8500 @ 3.6

4 gb TWIN2X4096-6400C5DHX corsair

Asus P5N-d

Corsair 750 watt

Endret av biozide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del tilfeller der viften på 2xx-kort blir stående på 40% og kortene overheter.

Sjekk viftestyringen funker som den skal. Altså at PWM viften øker i turtall etter varmen på kortet. Evt så kan du laste ned MSI Afterburner og lage en vifteprofil som har 40% på idle. 70% litt over maks last temperatur og 100% 10 grader over der du har satt 70%.

Hvis spill ved maks last gir 70 grader kan du sette 40% opp til 50 grader og 70% på 75 grader(5 grader over maks last i spill fordi du vil ikke at viften skal gå på 70% hele tiden men mellom 50% og 60%). 100% på 85 grader. Dette må du tilpasse etter temperaturene du har i din PC

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Sjekk viftestyringen funker som den skal. Altså at PWM viften øker i turtall etter varmen på kortet. Evt så kan du laste ned MSI Afterburner og lage en vifteprofil som har 40% på idle. 70% litt over maks last temperatur og 100% 10 grader over der du har satt 70%.

Hvis spill ved maks last gir 70 grader kan du sette 40% opp til 50 grader og 70% på 75 grader(5 grader over maks last i spill fordi du vil ikke at viften skal gå på 70% hele tiden men mellom 50% og 60%). 100% på 85 grader. Dette må du tilpasse etter temperaturene du har i din PC

Hei

Takk for svar, jeg sjekket dette i går, da skrudde jeg vifta til 100% med afterburner i bakgrunn. Temperaturen var helt ok, men jeg så noen peak på 96-98 % på Gpu indeksen. Kan dette resultere i "stygg" 3d grafikk?

Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar, jeg sjekket dette i går, da skrudde jeg vifta til 100% med afterburner i bakgrunn. Temperaturen var helt ok, men jeg så noen peak på 96-98 % på Gpu indeksen. Kan dette resultere i "stygg" 3d grafikk?

Jeg skal gjøre som du sier for å sjekke at viftestyringen er 100%:) Takker

Lenke til kommentar

Det er vanlig at GPU peaker litt.

Det med temperaturer og viftestyringen var bare et tips til hva du kan sjekke. Hvis du har samme problem med viften på 100% så er det nok ikke temperaturen.

Har du prøvd forskjellige drivere? Tror du kan laste ned verktøy som renser for drivere på guru3d.com Deretter bør du prøve både med siste versjon av drivere samt tidligere versjoner.

Hvordan er kortet/grafikkem når du kjører 3DMark / andre spill som belaster GPU en del? Er grafikken "fin" i andre spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...