Gå til innhold

Kjøp av skjermkort - hvilket?

pierce007

Anbefalte innlegg

Har idag:

HK: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336805

Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354887

Har i tillegg en dell 2410 skjerm og PVR boks fra Ebnett/Lyse.

Har koblet HDMI fra PVR til skjerm. For å koble skjerm til PC for å kunne bruke PIP, kan kun Vga, DP, Compositt bruker - ikke DVI.

Mine spørsmål blir da:

Kan jeg koble feks VGA/DP fra skjerm til PC ved bruk av overgang? (skjermkortet har kun DVI)? Eller vil det ikke komme signaler i PIP på skjermen?

Hvis noe slikt ikke fungerer, må jeg da nesten skaffe et nytt skjermkort/tilleggskort som har DP/VGA tilkobling. Noen som har noe å anbefale? Billigst mulig. Ved bruk av PIP på skjerm, vil jeg kun bruke maskinen til kontoroppgaver ol, altså ikke noe spilling eller noe som krever stort av et skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI->VGA er en smal sak å fikse. Her kan du få tak i et enkelt adapter, som pleier å følge med når du kjøper skjermkort. Ellers får du det på Clas Olson osv. DVI->DP er også mulig, men langt mer brysomt å få til, og koster gjerne mer enn det smaker.

Ellers er jo skjermkortet du har nå mer enn bra nok til kontorarbeid. Med mindre du skal spille spill, eller se på full-HD-materiale (les: 1080p), er det bortkastet å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

DVI->VGA er en smal sak å fikse. Her kan du få tak i et enkelt adapter, som pleier å følge med når du kjøper skjermkort. Ellers får du det på Clas Olson osv. DVI->DP er også mulig, men langt mer brysomt å få til, og koster gjerne mer enn det smaker.

Ellers er jo skjermkortet du har nå mer enn bra nok til kontorarbeid. Med mindre du skal spille spill, eller se på full-HD-materiale (les: 1080p), er det bortkastet å kjøpe nytt.

spørsmålet er om en vga/dvi adapter vil fungere...tenker da på PIP på skjermen min. den kan ikke bruke HDMI ig DVI i PIP, men feks HDMI og VGA fungerer. Siden skjermen har VGA og skjermkorter DVI så lurte jeg derfor på om bruk av en adapter ville fungere for slikt....

Lenke til kommentar

Bildesignalet som blir sendt gjennom HDMI og DVI er identiske, så at det kun fungerer med én av dem virker noe usannsynlig om alt annet er i orden. Så da skal det fungere like bra med DVI->VGA som HDMI->VGA.

Men virker jo rart at ikke skjermen din har HDMI? Eller har den det, men PIP funker ikke da?

Ville droppet PIP og kjørt med DVI->HDMI da i så fall. Kvaliteten er jo som natt og dag...

Lenke til kommentar

Bildesignalet som blir sendt gjennom HDMI og DVI er identiske, så at det kun fungerer med én av dem virker noe usannsynlig om alt annet er i orden. Så da skal det fungere like bra med DVI->VGA som HDMI->VGA.

Men virker jo rart at ikke skjermen din har HDMI? Eller har den det, men PIP funker ikke da?

Ville droppet PIP og kjørt med DVI->HDMI da i så fall. Kvaliteten er jo som natt og dag...

Forklare litt mer nøyaktig - mulig noe diffust her...

Har en Dell2410 (denne kan ikke kjøpre PIP ved bruk av HDMI og DVI samtidig)

klippet fra forum: When using HDMI or DVI, you can only use PIP/PBP to the following -

VGA,DP,Component,Composite

Jeg bruker HDMI fra Altiboks til Dell skjermen. Jeg må derfor bruke enten Dp eller VGA fra skjermen til maskinen. Nå har skjermkortet kun DVI. Derfor lurte jeg på muligheten for å kunne koble VGA fra skjermen til en DVI adapter og videre til skjermkortet, slik at PIP nå kunne brukes.

Håper dette var mere utfyllende ogf oppklarende....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...