Espenevo Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei, jeg ser at Dimage 7 begynner å bli veldig billige kamera etterhvert - og det er jo 5MP og 7x zoom på disse kameraene. Grovt sett kan vi si at Dimage 7 kom i 2001, 7i i 2002 og 7hi i 2003 - med oppgraderinger mellom hver modell. Har prøvet et Dimage 7hi, og det er et kamera jeg liker veldig godt, men det er jo 3-generasjon D7 - er det noen som har erfaring med dette kameraet? Jeg står og tipper mellom et Fuji S602 (3,3MP, 6x zoom, Fujikamera tar enormt "fine" bilder synes jeg) og Dimage 7 (5MP, 7x zoom, mange flere manuelle muligheter) - prisen er litt lever for D7, men er detet lurt kjøp i 2003? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei! Lurer litt på hva slags manuelle muligheter du mener Minoltaen har som ikke Fujien har? Tror de står ganske likt der faktisk. Men når det gjelder oppløsning og zoom så er jo disse bedre på Minoltaen. Forsto jeg det slik at det er første generasjon av dette kameraet du vurderer? I så fall er det vel strømforbruk og lang lagringstid som er hovedproblemene her, såvidt jeg husker. Dersom du har råd til et Dimage 7Hi så ville jeg helt klart kjøpt det fremfor et Fuji S602. Men dersom det er Dimage 7 du vurderer, så ville jeg i hvert fall lest noen tester av 7i og 7Hi først, og lest alle forbedringene som har blitt gjort i disse modellene i forhold til Dimage 7. Og så ville jeg lest noen tester av Dimage 7, og prøvd å se testen i forhold til datidens standarder.. Da skulle du i hvert fall ha en god idé om hva du kan forvente :-) Håper det var en bitteliten hjelp i hvert fall. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Hehe, vi har i alle fall identifisert samme problemstilling Er et to år gammelt den gangen veldig bra kamera i stand til å konkurrere med et nytt veldig bra kamera? Eller veier utviklingen opp for overtaket i MP og "klasse"? Har fått en mail fra en veldig fornøyd D7 eier, men jeg tror jeg får følge med og se om det ikke dukker opp et billig D7i - det er noe et mye bedre kamera. Problemet er at det koster nesten like mye som et 5700 og så er det på'n igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå