xibriz Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Jeg ser meg nødt til å spørre her, siden den kundebehandleren jeg har fått tildelt hos telenor her tett i pappen å ikke skjønner hva jeg mener, og svarer med å sende meg priser, generelle brosjyrer å alt mulig bullshit. Problemstillingen. En bedrift har (vertfall ett) mobilabonnement hos Telenor med nummer xxx xx xxx. Jeg vil: 1. Sende ut SMS fra mobilnummer xxx xx xxx fra en web-løsning uten å binde opp dette mobilnummeret da det også brukes til vakttelefon 2. Når personer svarer på meldingen de fikk fra web-løsningen går meldingen til mobiltelefonen Det er ikke så vanskelig, men lar det seg gjøre med SMS Bedrift fra telenor? Evt. finnes det andre alternativ. Husk, mobilnummeret jeg har MÅ brukes, og det kan IKKE bindes opp til noe annet enn å være i den telefonen det står i (ala Active SMS). Endret 7. oktober 2010 av xibriz Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Høres ut som en SMS gateway fra Clickatell er midt i blinken. Eneste ulempen med de er at du må forhåndsbetale med kort, og at meldingsprisen varierer etter hvilken operatør mottaker har. Når du registrerer deg her så fører du opp et mobilnummer. Igjennom registreringsprosessen så må du bekrefte dette ved å taste inn en kode som du får tilsendt på SMS. Men du er ikke låst til dette nummeret. Du kan aktivere flere mobilnummer til samme konto, og fritt velge hvilket du skal vise som avsender på hver enkelt SMS. Men, de fleste seriøse SMS gatewayer klarer tilsvarende. Da kan du også kikke på PSWinCom eller Keyteq. Hos disse har du også muligheten for å få et kodeord eller kortnummer, samt overtaksere meldingene om dette er et behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå