MrAvionics Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Hei alle sammen her. Har fått i oppdrag av min bror å finne ut hva han får for 5k. Han skal bygge selv, ikke skjerm/tastatur/mus, eller så skal alt med. Den trenger ikke være fremtidsrettet med tanke på oppgradering. Noe mer dere trenger å vite, bare skrik ut så skal jeg svare Edit: Oppdatering! Endret 7. oktober 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Skjerm, mus, tastatur? Bygge selv? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja, beklager for at jeg glemte en del info. Oppdaterer førstepost. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Vil tro denne gir han veldig mye bang for buck, det han eventuelt kan prøve som jeg skal gjøre på broderens pc når han bestiller lignende er og unlocke den siste kjernene på CPUen, slik at han får 4 kjerner og ikke 3. Det følger med en enkel funksjon på hovedkortet som gjør dette for deg. Han kan eventuelt velge dette skjermkortet for mer gaming ytelse: http://www.dustinhome.no/pd_5010463993.aspx Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Takk for tips Hvor mye bedre vil den bli med nvidia kortet ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Varier veldig mye fra spill til spill, alt fra 4-5 FPS til nesten 30 FPS mer. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Hvor lenge vil den holde tror du ? Før det ikke går ann å spille på den lengre ? Vet at det er vanskelig å si, men hva vil du tro? Tenker litt på den prosessoren, er jo bare tre kjerne, vil det da gå ann å få fire kjerner på den som du sier ? Vil levetiden gå ned, akkurat som overklokking da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hvor lenge vil den holde tror du ? Før det ikke går ann å spille på den lengre ? Vet at det er vanskelig å si, men hva vil du tro? Tenker litt på den prosessoren, er jo bare tre kjerne, vil det da gå ann å få fire kjerner på den som du sier ? Vil levetiden gå ned, akkurat som overklokking da? Det som er veldig greit med et AMD bygg at det ofte er lett og oppgradere til nyeste CPU uten og bytte hovedkort og minne. Skal han alltid spille de nyeste spillene så varer nok ikke datamaskinen så altfor lenge, nå skal det sies at det ikke er en maskin som drar alt på max fra før. 2 år kan være en realistisk "levetid", før han må oppgradere eller noe sånt, men det avhenger som sagt på så veldig mye. CPUen er bare 3-kjerner ja, spill flest idag støtter ofte ikke mer enn 2 kjerner faktisk. Det som er med AMD er at de bare deaktiverer noen av kjernene på 4-kjerner CPUene for og kunne selge de til en lavere pris. Eneste problemmet med dette er at den siste kjernen kan være defekt og ikke vil fungere, men det er verdt et forsøk uansett. Jeg ville uansett ikke brukt mer på CPU, for da hadde det gått utover andre ting, som skjermkort. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Ok, takk. Ser på minne du har anbefalt, der står det INTEL I5/I7, hvorfor står det det? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det betyr bare at det antageligvis er sertifisert for bruk med i5/i7 Intelprosessorer, men det vil fungere like greit med et AMD-system. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Markedsføring vel? Vil si at du får mye mer bang for buck ved å gå for nVidia-kortet, nesten 50% raskere og muligheten til å spille Crysis på nesten maks grafikk Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Da bestiller jeg dette for han: La ved en sata kabel, har en fra før også. Da trenger jeg vel ikke flere kabler, noen strømkabler til skjermkort eller noe sånt ? La også ved en litt større harddisk på 1TB, kostet bare 80 kroner ekstra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja 1 TB er faktisk på tilbud så det var det godt du fikk med deg. Det fyller med en sata-kabel også, så du kan spare 50 kroner på det. Tror alt i alt, at dette blir et bra oppsett :-) Kan ikke tenke noen bedre måte og gjør det på. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Følger det med en sata kabel ? Da trenger jeg ikke kjøpe den jeg la med da ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Følger det med en sata kabel ? Da trenger jeg ikke kjøpe den jeg la med da ? Det følger med en ja (ikke altfor imponerende, til sammenligning følgte det med 4 på mitt hovedkort). Så du trenger ikke en ekstra. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Hvordan kan jeg fjerne et produkt som er lagt til hos dustin ? Har ikke betalt enda, men lagt til ordren. Edit: Ringte inn og da fjernet de kabelen med en gang Veldig greie folk å snakke med. da betaler jeg ordren. Tusen takk alle sammen Endret 7. oktober 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Satt pc sammen, og installerte Win7 på den. Oppdaterte USB drivere som Windows sa manglet, i tillegg installerte jeg nyeste skjermkort driver. Men med jevne mellomrom kommer det blåskjerm og restart. Hva er grunnen til det ???? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Bluescreen kan være så mangt, klarer du lese hva som står på blåskjermen? Du kan prøve en og en RAM-brikke for å sjekke om en av dem er defekte for å begynne en plass hvertfall. Endret 16. oktober 2010 av Benny Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) om du ikke har vært innom bios å orna litt, kan det være at du forer ram med feil spenning timing og hastighet. som er den vanligste feilen. edit: mens du er i bios er det greit å deaktivere disketstasjon også, så slipper du en stasjon i "min datamaskin" Endret 16. oktober 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Takker for svar. Ser ut til at den ene rambrikken er defekt. Da blir det å søke retur på den. Edit: Fikk beskjed fra Dustin at jeg kunne kaste den defekte brikken. De sendte to nye slik at min bror får 6 GB tilsammen Fornøyd med servicen der. Endret 22. oktober 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå