arrigatto Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er født 89, og slutta på VGS etter 1 året. Besto alle fag, men fikk angst og slutta. Går ikke i detaljer om problemene. Men har ikke vært til lege eller psykolog el. Eller snakket med noen om det. Levd på utrolig snille og naive foreldre... blir dumt. Og bor her enda dessverre. Prøvd å søke jobber, men når jeg ikke har VGS engang, og ikke kan vise til å løfta en tannpirker engang så blir det ikke mye jobb. Var innom NAV, men følte jeg ble bare avvist så jeg bare dro. Hva bør jeg gjøre nå? Hva rettigheter har jeg? Jeg vil gjerne jobbe, men får ikke jobb. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hva mener du NAV skal gjøre for deg når du selv har sluttet på skolen og ikke har noen legeattest? Lenke til kommentar
arrigatto Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har ikke vært til lege siden jeg var unge. Jeg er ikke fysisk syk! Hva er en legeattest? Og hva skal jeg med det? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Mulig jeg har misforstått her. Hvis du forventer at NAV skal kunne gi deg ytelser (altså, penger) så må du ha en gyldig grunn til å ikke jobbe eller gå på skole, for eksempel en legeattest. Om du er psykisk syk så må du fremdeles kunne bevise det for NAV. Men som sagt, mulig jeg misforstår. Ønsker du ytelser fra NAV eller ønsker du av NAV skal hjelpe deg med jobb eller skole? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er du frisk nok nå da? Hvis ikke: gå til lege/psykolog. Hvis frisk: Hva med en utdanning? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 du er 21 år og har ikke jobbet eller fullført skole. du har fra NAV krav på noe men kanskje ikke så mye. hva er det du lurer på egnetlig? stønad i pengeform eller hva slags hjelp NAV skal hjelpe deg med? det at du ikke er fysisk syk er da ingen grunn til å ikke gå til lege hvis du har noe psykisk som ødelegger for deg, du sier du har fått angst og sluttet på skolen. hvis du ikke har gått til legen din eller psykolog så blir det vanskelig å bevise noe som helst. du bør snake med legen din om situasjonen din og kanskje spør om en anbefaling til psykolog, slik at du kan få evaluert din nåværende tilstand iallefall og kanskje starte behandling. samtidig vil du da også eventuelt få papirer du kan ta med til NAV. hvis du føler du blir avvist ved å gå til ditt NAV kontor så kan du jo forsøke å ringe eller sende en mail der du har notert alle spørsmålene dine. uansett hva det blir til så lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå