Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Asus UL30A

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Asus UL0A for et par måneder siden og alt har virket som det skal helt til nå nylig.

Plutselig, når jeg hører på musikk eller ser film så fryser pc'en, bildet stopper opp og lyden hakker i liten periode, omtrent 1 sekund eller mindre. Når dette skjer varier, jeg klarer ikke å se noe sammenheng mellom dette og eventuelt bruk av andre programmer. Det går ofte et par timer mellom hver gang det skjer. Om det er spotify, foobar, mpclassic eller youtube jeg bruker så skjer det. Om det har noe med lyden og bildet og gjøre veit jeg heller ikke, kanskje maskina fryser uten om at jeg legger merke til det ellers også.

Jeg formaterte så maskinen for å se om dette hjalp, men til ingen nytte.

Jeg hadde først Windows 7 32bit og nå etter å ha formatert har jeg Windows 7 64 bit.

Jeg har prøvd å søke litt rundt og se om jeg finner noen med et lignende problem, men nei. Tenkte kanskje det kunne være noe galt med hardwaren. Jeg kjørte memtest86+, så alt ser ut til å være i orden med RAM.

Jeg har den i en pcmappe i sekken min når jeg sykler fram og tilbake til skolen. Jeg har heller aldri mistet den i gulvet.

Er egentlig ganske blank, så håper på noen oppklarende svar, eventuelt måter jeg kan prøve å finne ut av problemet på:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken modus har du maskinen i? High performance, power saving etc. Det problemet du nevner har vært tilfellet i mange litt eldre, billige SSD-er. At ting fryser litt random her og der. Men regner med at dette ikke er tilfellet.

Har du lastet ned drivere direkte fra Asus sine hjemmesider? Om ikke, gjør det. Det kan være at lydkortdriveren er utdatert, noe som også kan føre til denne hakkingen. Samme gjelder skjermkortdriveren.

Når dette skjer, har du mange programmer i bakgrunnen? Det kan også være at RAM-en fylles opp, og da begynner PC-en og bruke HDD-en som RAM, og da kan det kort hakke litt, da HDD-en så absolutt ikke egner seg som minne.

Lenke til kommentar

Som regel er maskinen i balanced eller high performance. Det virker ikke som det har noe med at minnet fylles opp, jeg har tidligere prøvd å spille en del spill på pc'en som har hakket veldig eller rett og slett bare stoppet opp, men det er ikke det samme som skjer nå. Jeg pleier ofte å høre på musikk gjennom foobar eller spotify uten å bruke maskina til noe annet og det skjer da også.

Lyd- og skjermdrivere har jeg lastet ned fra asus sine sider.

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt DPC Latency Checker(som viste at det var et eller annet feil) mens jeg har gått gjennom Device Manager og skrudd av og på de forskjellige enhetene så viser det seg at det muligens er det trådløse nettverkskortet mitt som er grunn til problemet. ATHEROS AR9285 wireless network adapter. Jeg har prøvd og eventuelt finne en annen driver, men foreløpig til ingen nytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...