sete Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei! Jeg har et Terratec Sixpack 5.1+ og jeg har søkt litt på Internett for å finne ut om det kan brukes i Linux. Jeg fant ingen drivere eller noe om lydkortet og linux, men jeg fant ut at kortet hadde CS4630 chipset. Spørsmålet er om jeg kan bruke drivere som er laget for andre lydkort med samme chipset? Fant tilsvarende lydkort med samme chipset på http://www.alsa-project.org. Kan jeg f.eks bruke lydkortdriverne til Turtle Beach Santa Cruz eller Cirrus Logic CS4630? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
sete Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Bare en ting til: Er det noen her som bruker et Terratec lydkort i Linux? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 En venn av meg kjører turtle beach kort på SuSE. Fungerte ikke overraskende rett ut av boksen :wink: Kan prøve å finne ut hvilken modul han bruker.. MarcelSB Lenke til kommentar
sete Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Tusen takk MarcelSB! Jeg skjønte at det måtte (bare?) være du som kunne svare på dette spørsmålet. Du kan Linux :smile: Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Tusen takk MarcelSB! Jeg skjønte at det måtte (bare?) være du som kunne svare på dette spørsmålet. Du kan Linux :smile: Takker :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hei! Jeg har et Terratec Sixpack 5.1+ og jeg har søkt litt på Internett for å finne ut om det kan brukes i Linux. Jeg fant ingen drivere eller noe om lydkortet og linux, men jeg fant ut at kortet hadde CS4630 chipset. Spørsmålet er om jeg kan bruke drivere som er laget for andre lydkort med samme chipset? Fant tilsvarende lydkort med samme chipset på http://www.alsa-project.org. Kan jeg f.eks bruke lydkortdriverne til Turtle Beach Santa Cruz eller Cirrus Logic CS4630? På forhånd takk for hjelpen Du burde jo egentilg kunne gjøre det ja, det skader ikke å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå