Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Holder på å miste min beste venn

Gjest Gina

Anbefalte innlegg

Hei. Velger å poste som anonym da venninnen min kjenner til brukeren min og er innpå ofte.

Nå har det seg sånn at vi har vært venner i 10 år, vi er begge 19 år. Vi leiler leilighet sammen, og har gjort det det siste året. Problemet er at hun har en kjæreste, de har vært sammen nesten 1 1/2 år nå. De er alltid, og da mener jeg ALLTID sammen. Forholdet deres fungerer greit, men det ødelegger for meg og henne. Vi finner aldri på ting sammen, jeg bor så og si alene da hun alltid er med han, og jeg merker at vi glir mer og mer fra hverandre. Jeg er så glad i henne, og vi har opplevd veldig mye både opp - og nedturer disse årene, mer enn veldig mange kommer til å oppleve hele livet. Dette har bare styrket vennskapet våres, men nå som hun er sammen med han fungerer det ikke like bra. Vi går også på samme skole, men allikevel ser jeg henne bare omtrent 3 ganger i uken(hun møter ikke så ofte opp på skolen da hun er med han). Jeg har virkelig ikke sansen for kjæresten hennes, han behandler henne bra og alt, men han er ikke helt min type person om dere skjønner. Tro meg, jeg har prøvd å bli mer kjent med han, men det går bare ikke. På grunn av dette, har jeg vært litt avvisende mot han, og han tror jeg misliker han sterkt. Nok et irritasjonsmoment.

Venninnen min er irritert på meg hele tiden, og vi har en felles venninne vi er ofte med, men i det siste har hun jeg bor med hele tiden lagt planer med henne uten meg. Det er sånn at jeg må spør om det er greit at jeg er med, og får til svar "sikkert det".

Jeg skjønner ikke hva som skjer, vi krangler aldri og har alltid pratet om alt og hatt det utrolig gøy sammen. Vil virkelig ikke miste henne.. :(

Hun tar seg fort nær av ting, er ekstremt følsom, og en smule rappkjeftet. Er bekymret for at om jeg tar det opp med henne, så vil hun bare bli sint og legge skylden på meg, og dette vil føre til at vi glir lengre fra hverandre. Hun er også irritert for at jeg "alltid" er hjemme, for de har ingen plass å være alene, og sove. Kjæresten hennes bor hjemme hos moren, og der sover også brødrene, så det er ikke plass til dem. Dette er også et irritasjonsmoment som bare ødelegger. Hele forholdet deres har ødelagt for vennskapet våres.

Jeg er blitt helt deprimert på grunn av dette, jeg trives heller ikke på skolen, og hele hverdagen er bare et ork. Hadde virkelig hatt behov for min gode, omtenksomme venninne nå, men jeg sitter her alene.. Jeg har en annen venninne som jeg er like nær med, men hun er flyttet til utlandet for tiden, som da gjør at tidssonen begrenser hvor ofte vi kan prate sammen.

Dette ble bare rotete, men jeg hadde trengt litt råd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er så enkelt at dere holder på å vokse fra hverandre?

En ting er å se tilbake på opplevelser og behovet dere hadde for hverandre da, men kanskje hun ikke trenger deg like mye nå som da...

Man kan uansett ikke tvinge folk til å være sammen med en i lengden.

Kanskje du må redefinere litt vennskapet til henne og finne et nytt nivå som dere kan fungere på?

Lenke til kommentar

Jeg kan komme med et lite tips.

Du burde prøve å se situasjonen fra hennes side også. Kanskje det egentlig er du det er noe feil med?

Kanskje du er litt for inntrengende og at det kan virke irriterende for venninna di?

Jeg og en venn ble stadig mer distanserte i forhold til hverandre for noen år siden, rett og slett fordi at han begynte å få flere venner, og fungerte bedre sosialt enn meg. Dermed syntes han nok at jeg var litt for påtrengende, og prøvde å distansere seg fra meg, hvilket jeg tok svært tungt.

I tillegg har jeg også selv opplevd å distansere en god venn, nettopp fordi jeg fikk flere venner, mens han ikke gjorde det. Og i dette tilfellet (desverre), mislikte jo min gamle venn mine nye venner, og de mislikte ham. (baksnakking fra begge sider, osv.)

Er klar over at han tok det ganske tungt.

Du burde kanskje også se litt på hvor nær venninna di og kjæresten hans du kommer når du er sammen med dem. Det kan være plagsomt om du er for innpåsliten.

Men om de er sammen 24/7, så nytter jo selvsagt ikke det heller... Det er jo rett og rimelig at gode venninner skal kunne være sammen også.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...