Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal jeg holde meg hjemme eller ikke? Skolen bryter mot sine avtaler.

Gjest PELLE THE LEM

Anbefalte innlegg

Gjest PELLE THE LEM

Hei. Först og fremst: Jeg har bruker på forumet, men det var dessverre ikke mulig å poste anonymt i det forumet jeg hadde tenkt å poste dette. Hadde tenkt å poste i forumet Skole og leksehjelp.

Til saken: Jeg er en gutt på 18 år som går 2. året på videregående i vårt naboland. Byggfag.

Hver onsdag og torsdag så skal vi ut på praktikkplasser, forskjellige fabrikker som driver produksjon av diverse ting og tang.

Problemet er at den fabrikken jeg er på nå, er 2 mil unna hjemmet. Skolen skal sörge for at vi (elevene) får skyss dit. Men vi må ta bussen, og betale for både reise dit og hjemreise. Koster 16 kroner en vei. Det blir 32 kroner tur-retur. Hver uke blir det altså 64 kroner.

Hvor i helvete ble det av den skyssen skolen skulle ordne med? Jeg snakket med rektoren for ca. en måned siden om dette. Hun skulle tydeligvis pröve å ordne skyss. Men jeg har ikke hört noe om noen jävla skyss.

Jeg vil ABSOLUTT IKKE legge ut penger på noe skolen burde ha gjort! Og med tanke på mitt stakkars studiebidrag (1050 kroner i måneden) så kan ikke dette fortsette. Jeg har annet å bruke pengene mine på...

Skal jeg holde meg hjemme på grunn av dette eller?

Edit: I neste uka så skal jeg på en annen fabrikk som ligger 500 meter unna leiligheita mi, så da sykler jeg dit uten problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter

Tja, 2mil kan du jo sykle om det er pengene det står på. Tar deg max en time og de har sikkert dusj på fabrikken du kan bruke.

Det har jeg gjort en gang, för jeg fant ut at det gikk buss. Men pröv det med en militär-sykkel fra 1940 tallet, så skal du se så trivelig det er :p

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Hva er egentlig meningen med stipendet?

Da må fuglan vet. Men e iallfall ikke meininga at elevan ska legg ut te busspenga, når skola lova at dem skull jör da.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Jo, det er nettopp til slike ting du skal bruke disse pengene. Og ettersom du får stipend bør du føle deg heldig, da det er mange som ikke får det uansett.

Hvorfor sier skolen da at elevene ikke skal legge ut penger dersom vi må reise med buss? I fjor så fikk vi et busskort med 20 reiser på, som skolen betalte. I år har ingen av oss sett noe til noe busskort!

Lenke til kommentar

Hvis du føler at 250kr er verdt å miste en stor del av utdannelsen din for, så jada hold deg hjemme..

Men det vil i ALLE tilfeller bli regnet som latskap og skulking, og du får ikke noe godtgjørelse for de dagene du ikke drar fordi skolen ikke betaler bussen for deg.

Du kan samle på bussbilletten og levere den til skolen, så kansje du får en tilbakebetaling. Var sånn jeg gjorde det når jeg havna i din situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...