granny Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har en WD disk som jeg har brukt til sikkerhetskopier. Nå kommer jeg ikke inn på den lenger. Den lyser og blinker når jeg kobler den til usb porten og det ser ut som den jobber som normalt, men etter en stund kommer det varsel om at disken ikke er formatert og om jeg vil gjøre det nå - noe jeg jo IKKE vil da jeg har data (forhåpentligvis) på den som jeg gjerne skulle ha fått hentet ut. Er det noen som helst måte jeg kan komme inn på disken på og få overført dataene til en ny disk? Regner med at denne kanskje har talt sine dager? Noen som kan hjelpe? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Er det noe problem så lenge det er backup? Dvs du har jo all data på maskinene det er tatt backup ifra.' Ellers er det ingen backup. Stikk til hjemmesiden til WD, last ned analysesoftwaren. Kjør test der, den skal vise fail eller pass på disk/sektorer osv., ikke kjør write 0 /slett disk. Lenke til kommentar
granny Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Er det noe problem så lenge det er backup? Dvs du har jo all data på maskinene det er tatt backup ifra.' Ellers er det ingen backup. Stikk til hjemmesiden til WD, last ned analysesoftwaren. Kjør test der, den skal vise fail eller pass på disk/sektorer osv., ikke kjør write 0 /slett disk. Takk for svar. Joda har nok det meste på maskinen vil jeg tro - men kunne tenke meg å sjekke det hvis det er mulig? Finner ikke noen analysesoftware jeg? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Finn disken din , bla deg helt inn, Så på Downloads Library Så på Data Lifeguard Diagnostic for Windows Lenke til kommentar
granny Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Finn disken din , bla deg helt inn, Så på Downloads Library Så på Data Lifeguard Diagnostic for Windows Tusen takk skal du ha :-) Kjører en test nå så får vi se hva den sier Endret 9. oktober 2010 av granny 1 Lenke til kommentar
granny Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 WD.bmp Fikk dette svaret - så da regner jeg med at løpet er kjørt for den disken... Tusen takk for hjelpen:-) 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Da har du nok 2 muligheter. Fortsette å prøve, evt trykke format til slutt og skulle den klare det så kjører du en restore på den. Alt 2 er ibas.no , men det koster nok noen tusenlapper. En løsning neste gang er jo online backup ol, selv bruker jeg en egen gmail til dokumentbackup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå