Arriba Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hei, jeg har nettopp kjøpt meg ny hagle og lurer på hvordan denne skal oljes. Fikk med meg pusseutstyr og riktige oljer fra butikken, men hva nå? Særlig lurer jeg på hvor mye olje som skal på de forskjellige stedene og om det er noe som av en eller annen grunn skal utelates? Takekr for svar! Lenke til kommentar
Vip3r Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det skal påføres et tynt lag olje på alle innvendige kontaktflater av metall. Lenke til kommentar
Arriba Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 takk! men hva med kolben og forskjeftet? Lenke til kommentar
Vip3r Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 På treverk bruker du stokkolje, eller en annen foretrukken lakk eller olje Treverk er sjeldent nødvendig å smøre. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 På treverk bruker du stokkolje, eller en annen foretrukken lakk eller olje Treverk er sjeldent nødvendig å smøre. Olje foretrekkes i og med at lakk forsegler og lukker inne forurensning du ikke vil ha der. En oljet stokk holder lengelenge om du passer godt på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå