Gå til innhold

Kyskhetsball for tenåringsjenter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi snakker om jenter som er oppvokst i strengt kristne miljøer og drar til kirker minst 1 gang i uken, de følger det gud sier og ikke for å tilfredsstille sine foreldre.

Du står selvfølgelig fritt til å tro det, dog er det fra foreldrene og ikke gud konsekvensene kommer hvis de skulle finne på å gjøre noe som ikke "passer inn til normen" og de er fullt klar over det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De rangerer på samme nivå som Paven for meg, når de sier at kondomer ikke virker. Det er det samme som å si at du like greit kan ha sex uten kondomer, når du først har det. Det er ren løgn.

Å lære ungdom opp i avhold framfor prevensjon er idioti. Selv om noen holder seg utenfor sex, så vil de fleste ha sterke, naturlige følelser som strider med det de blir lært. Og det er da de virkelig trenger å vite hva som faktisk skjer, kan skje og hva du bør tenke på og gjøre når du har sex.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Intressant repotasje av Urix. Man kan vel si at statistikken ikke er på jentenes side. I en gruppe på 200 personer så vil mindre en fem personer faktisk være jomfruer når de gifter seg, ifølge repotasjen. Ikke akkuart gode odds.

Personlig så forstår jeg ikke helt hvorfor de vil gjøre det men de står selvfølgelig fritt til å velge det selv. Slik jeg forsto det på repotasjen så var det i hovedsak religion som var motivasjonen.

Lenke til kommentar

Hm...Det hadde vært helt greit, om de hadde giddet å fokusere like mye på at gutter også puler rundt før de gifter seg... Men jeg ser jo at det er større konsekvenser for jentene, i og med at de blir gravide og "må" få barnet og ta seg av det. Det bare irriterer meg at man fokuserer på en part når det trengs minst to for å lage barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slike utdaterte og konservative holdninger er mer ødeleggende enn reddende for disse jentene. Hadde de lært om hvor fantastisk og tvert igjennom vanlig sex er, samtidig som at de hadde fått nøyaktig og god informasjon og utdanning innenfor prevensjon, om at det er et valg etc, så tror jeg færre jenter (og gutter for den saks skyld) hadde endt opp i vanskeligheter forbundet opp i mot tenåringsgraviditet, kjønnssykdommer osv. Disse fedrene risikerer å ødelegge livet til døtrene deres ved å fortelle dem om at kondomer ikke hjelper som beskyttelse, og at det beste man kan gjøre er å avstå fra sex.

De fortjener en utdanning og veiledning om emnet, ikke religiøs propaganda som er basert på rene, skjære løgner. Aktiv seksualundervisning er det beste man kan gjøre for å forberede tenåringene på sex og hva det handler om. Om en av disse jentene befinner seg i situasjonen der de har sex før ekteskapet, hvilket filmen poengterer at 99% av dem kommer til å gjøre, så er det meget mulig opplevelsen kan bli traumatisk, og at pga. de forventningene foreldrene alene og egoistisk stiller kan også gi psykisk konsekvenser. Det at de også blir direkte fortalt at prevensjon ikke fungerer kan også medbringe ytterligere konsekvenser forbundet opp imot graviditet og seksuelt overførbare sykdommer.

Om de befinner seg i slike situasjoner, så er det ene og alene den totalitære kristne holdningen og foreldrenes ego man bør skylde på. Religionsfrihet; ja, men slik opplæring i noen skoler og av foreldre er direkte barnemishandling og feilinformasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...