Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skinnsofa med hull, noe jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Aner ikke om jeg poster dette på riktig sted, men jeg prøver meg allikevel jeg!

Det har seg slik at jeg og kjæresten leier en møblert leilighet. Vi har bodd her snart et år, og i slutten av oktober flytter vi ut. Vi røyker inne i leiligheten, og ved en anledning eller to har det falt glødende aske på den knall røde skinnsofaen fra Ikea. Dermed er det blitt et par små sorte "hull". Det er vel strengt talt ikke hull i skinnet en gang, kun flekker...

I kontrakten står det at skader på leilighet eller interiør som koster eier mer enn 500 kr å fikse, er vi ansvarlige for å erstatte/betale for.

Er det noe som helst jeg kan gjøre for å fikse dette? Finnes det noen form for skinn-fiks-middel-greie? Har selv tenkt på alt fra rødmaling til neglelakken jeg har i bade-skapet liksom! Flekkene er så utrolig små, så det er aldeles ikke nødvendig for eier å kjøpe en ny sofa. Allikevel er vi veldig redde vi må punge ut med en del tusenlapper for den..

På forhånd takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil vel ikke bli pent? Dessuten er flekkene så utrooolig små, den største er kanksje et par milimeter... :hmm:

Poenget er at de er så små at de gjør ingen annen skade enn å se stygge ut. Ser ut som møkk. Derfor tanket streifet meg å male litt på dem :p Da vil ikke eier legge merke til dem en gang, garantert!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er forskjell på "skade" (som i ødeleggelse) og bruksslitasje. Siden dere røyker inne, regner jeg med at dette er avtalt med utleier, og den type skade du beskriver vil jeg definere som normal slitasje. Merkene kan bli styggere og mer synlige dersom du gjør noe med de, så jeg anbefaler i la de være som de er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...