martin91 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2010 jeg har fremdeles tenkt å bytte bare syv-segmentene, ikke hele modulen-.- Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 10. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Det er vel egenklig ikke noe problem. Det er vel bare å prøve. Og brenner du av et 7-segment er det ikke akkurat noe stort tap. Det er vel egenklig bare å kjøpe ett til og pluss noen andre motstander den neste gangen (med mindre det er SMD motstander og du ikke er helt konfortabel med å lodde dette da). Jeg regner egenklig med at de har større motstander enn det som gir max strømm 7-segmenten tåler for å være på den sikre siden og være sikret lang levetid, så da er det ikke noe problem med et litt anderledes 7-segment. Også kan du vel kjøpe et 7-segmet med felles emitter og et med felles kollektor for å være sikret å ha et som passer også er det bare å prøve seg framm (eller bedre: måle seg fremm først også kjøpe riktig med en gang) Endret 10. oktober 2010 av flesvik Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 har loddet SMD tidligere, så jeg er optimistisk;) hovedproblemet mitt nå ser jeg at det ikke er så lett å få tak i tre sammenbygde syvsegmenter som er brukt i dette tilfellet, da er det lettere med det ene som står alene, noen flere en Elfa som selger slike ting? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) har loddet SMD tidligere, så jeg er optimistisk;) hovedproblemet mitt nå ser jeg at det ikke er så lett å få tak i tre sammenbygde syvsegmenter som er brukt i dette tilfellet, da er det lettere med det ene som står alene, noen flere en Elfa som selger slike ting? www.digikey.com eller du kan vel bruke www.digikey.no Men det går for det samme Endret 11. oktober 2010 av Thorsen Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 har loddet SMD tidligere, så jeg er optimistisk;) hovedproblemet mitt nå ser jeg at det ikke er så lett å få tak i tre sammenbygde syvsegmenter som er brukt i dette tilfellet, da er det lettere med det ene som står alene, noen flere en Elfa som selger slike ting? De har ihvertfall et på elfa til 22.50kr https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=75-068-19&toc=20339 Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2010 takk bekke to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå