Mannen med ljåen Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hei! Jeg har kjøpt et LG 42LD550N fjernsynsapparat. Planen er å se på Riks-TV med den, ved hjelp av cam-modul. Men Riks-TV og Lefdal så ikke ut til å være enig i om den var Riks-TV-godkjent, og de opererer visst med forskjellige lister. Hva har jeg å tape på å bruke apparatet, kontra å bytte det? Lefdal mener at TVen sikkert funker helt greitt, og at godkjenningen kun er en formalitet. Riks-TV tar så mange forbehold for å dekke sin rygg at jeg ikke får noe skikkelig svar utav dem. Kan dette funke med en gang, men senere streike pga at Riks-TV skulle finne på å foreta noen omlegginger, rett etter at garantien utløper? Eller vil en TV som virker i dag, virke med Riks-TV evig? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Såvidt jeg kan se er tv'en din godkjent av RiksTV: http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digital-mottaker/Godkjente-mottakere2/LG-IDTV-var-2010-modeller/ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Det sa Lefdal òg. Og jeg håper det stemmer. Riks-TV var av en annen oppfatning. Jeg ringte dem og spurte fordi det stod så mange unntak på Riks-TV sin side. Bl.a. det med rød tekst. Lefdal-selgeren sa at det ikke vil ramme meg som har egen antenne på husveggen. Men jeg blir nysgjerrig nå... Det er langt å kjøre til hytta og teste TVen. Og jeg har allerede hatt to bomkjøp pga. to identiske TVer med samme feil. Men de ga meg en tusing i rabatt på denne dyrere TVen pga. alt bryet med å slepe på de to forrige som var feilvare. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg gikk inn på forhandlerweb'en og når jeg får liste over godkjente LG tv'er dukker 42LD550N opp, så skjønner ikke hva RiksTV snakker om. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Riks-TV var av en annen oppfatning. Jeg ringte dem og spurte fordi det stod så mange unntak på Riks-TV sin side. Bl.a. det med rød tekst. Dette? "Apparatet kan ikke brukes for å motta RiksTVs kanalpakker i kabelnett dersom de er lagt in på frekvenser under 470MHz." Lefdal-selgeren sa at det ikke vil ramme meg som har egen antenne på husveggen. Nettopp. RiksTV tar et forbehold om distribusjon i kabelnett på andre frekvensområder enn det de selv sender på. Jeg har hittil ikke hørt om noen kabelnett som distribuerer RiksTVs kanalpakker, kabeloperatørene tilbyr da som regel sine egne pakker? Dersom du noensinne skulle komme i den situasjonen at du flytter et sted der det er aktuelt og du velger å bruke kabelnettet i stedet for egen antenne, så er ikke TV-en ubrukelig, men du vil kunne trenge en dekoder fra kabelselskapet i stedet for CAM. Endret 7. oktober 2010 av Svinks Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 TVen er altså friskmeldt? Godt å høre, for jeg liker den godt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Ser på TVen nå, via Riks-TV. Virker perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå