Crumpler Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hei Har tidligere brukt min Corsair Force SSD i Macen min, men har brukt diskverktøy og formatert den til FAT32. Hverken BIOS eller WIN 7 innstallasjonen finner den, hjelp vær så snill ? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hvilket hovedkort/kontroller er det du prøver å installere på? Det kan være et driverproblem, rettere sagt, at du trenger å gi W7 en driver under installeringen. For å være sikker på om SSDen er i orden kan du selvsagt sjekke om Macen din fremdeles ser den eller om du har en USB/eSATA enclosure kan du prøve det også. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 ASUS P6T X58, er ikke OSet som er problemet, BIOS finner den heller ikke. Ser heller ikke oppstartsdisken i BIOS, men jeg bruker jo den nå. Det er litt rart, hvordan kan jeg få den synlig SSDen var også en gang synlig.... Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Sjekket diskbehandling ? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hvilken port er det du har koplet den til da? ICH eller en av de andre? ICH skal vise den umiddelbart, de andre vil ofte kreve en driver for at OS skal se SSDen. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Koblet til port 01, den andre disken er på 0. Det er sata.. ICH ? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Koble vekk alle andre disker og prøv igjen. Like greit om du uansett skal legge OS på den. Sett den på port 0 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Bruk de røde portene ikke de andre. (etter som jeg kan se fra bilder) ICH er Intels I/O Controller Hub. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Prøvd de røde portene, maskinen finner den fortsatt ikke Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Ingen som vet ? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Har du forsøkt hva jeg foreslår? Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Har nok det ja Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Se om det hjelper å slå av raid funksjonalitet i bios. Sett controller til ACHI- mode Oppdater bios Prøv gang på gang til det fungerer reset bios av og til Ha kun koblet til SSD og evt DVD-rom Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Flashe BIOS kanskje ? Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Noen som har forslag eller skal jeg bare sende den inn til komplett.no ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Jeg har tidligere spurt om den dukker opp i diskbehandling, gjør den det ? Endret 26. oktober 2010 av johome Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Da foreslår jeg at du laster ned Gparted Brenne programmet på en CD , og boote opp ifra den. Sjekke så om den detekterer SSD'en. Gparted er et Linux program, som ofte klarer det som Windows ikke gjør. Husk å ha SSD'en koblet til en port, du vet virker. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Klarer ikkje folk å lese kva Verbalo skriv? Om ikkje BIOS finn disken så hjelper det lite kva program du prøver å bruke. Er redd for at du må sette SATA til IDE Legacy eller noko slikt i BIOS for å finne disken. Men dette vert jo eit problem om du alt har installert med AHCI. Om det går så kan du prøve å slette FAT32 partisjonen og prøve med AHCI igjen. Dvs ha denne disken som einaste disk og sett IDE mode i BIOS. Bruk W7 install dvd og sjå om du kan endre på partisjonen. Har ikkje installert W7 så veit ikkje korleis dette ser ut. Slett den gamle FAT32 partisjonen og andre partisjonar som måtte vere på disken. Reboot og sett SATA til AHCI og sjå om BIOS karer å finne disken. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Nope, prøvd det du sa. Flashet også BIOS nylig og slettet alle partisjoner på disken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå