cremaster Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Dama klager på at hun aldri får brukt internett, jeg sitter som regel klisra til maskina. Jeg har en bærbar som hun har tatt over, tenkte hun kunne surfe med den. Jeg har ADSL fra NGT via en Netopia 4542 router. Begge PCene har ett nettverkskort 10/100. Ser det jeg har under her bra ut, er det noe som mangler? Tar gjerne imot forslag til andre løsninger, kan være noe dyrere hvis det er litt fremtidsretta. 3Com OfficeConnect Switch 5 10/100Mbit, 5 porter 340,- TP RJ45 CAT 5E Drop kabel - 5meter 2 stk 122,- 3Com Fast EtherLink III PCI 10/100 TX Wake On LAN MBA BootROM Low Profile Bulk 275,- Totalt: 737,00 Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Er greit det der. Men kansje en fordel med mer en 5m kabel når du først kjøper? Og du sa at dere hadde nettverkskort i begge pc ene allerede, hvorfor kjøpe ett til da? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det er bare med telenor sin løsning man trenger rutere eller ekstra netverkskort . Ngt leverer en router , du trenger bare en switsj/hub så er du på nett med begge maskinene. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Men jeg tror jeg ville tatt 3com modellen over den du har valgt. Da får du 8 porter istedet, altså 3 porter ekstra for en 50 lapp. Dessuten ville jeg ihvertfall ha kjøpt én kabel med litt lengde på, kanskje 10-15 meter. (Når du først har "slepbar" er det OK å kunne sitte litt andre steder enn akkurat 5 meter fra switchen). Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hva med 3Com OC wireless gateway. Der får du både med en trådløs router/gateway og et tråløst pcmcia nettverkskort til den bærbare maskinen. Koster 1300 kroner. Da slipper du kabel. Komplett kan vist ikke levere før 4.7. Ihvertfall da jeg får min. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hva med 3Com OC wireless gateway. Der får du både med en trådløs router/gateway og et tråløst pcmcia nettverkskort til den bærbare maskinen. Koster 1300 kroner. Da slipper du kabel. Komplett kan vist ikke levere før 4.7. Ihvertfall da jeg får min. Trådløst ville vært veldig greit ja. Blir litt dyrere, men det er greit å kunne flytte seg rundt med den bærbare, uavhengig av ledninger Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 var på komplett istad og kjøpte sunsway 5porters switch til 196,- (web-pris). Funker fett den Lenke til kommentar
Azton Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Du trenger vel bare en switch, og to nettverksledinger .. men du har vel en fra før som du bruker nå, så du trenger vel bare å kjøpe en til. Du sa også at begge maskinene hadde nettverks kort, og da er det vel ikke vits i å kjøpe et til ? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Ok så jeg gjør følgende. Kobler svitsjen etter routern med en drop kabel, altså ikke krysset? For så å trekke en Drop kabel til hver av PCene? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 mellom router og switch må du nok egentlig ha krysset, bruk den kabelen som ffulgte med fra ngt, alle kabler fra switch og videre skal være ukrysset. sett begge maskinene til å motta ip automatisk med dhcp. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Ok takker for all hjelp og innspill :smile: Satser på oppsettet mitt, minus ekstra nettverkskort. Misforstod nok litt der ja. :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå