Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dama vil ha internetttilgang trengr hjelp til hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Dama klager på at hun aldri får brukt internett, jeg sitter som regel klisra til maskina. :roll: Jeg har en bærbar som hun har tatt over, tenkte hun kunne surfe med den. Jeg har ADSL fra NGT via en Netopia 4542 router.

Begge PCene har ett nettverkskort 10/100. Ser det jeg har under her bra ut, er det noe som mangler?

Tar gjerne imot forslag til andre løsninger, kan være noe dyrere hvis det er litt fremtidsretta.

3Com OfficeConnect Switch 5

10/100Mbit, 5 porter 340,-

TP RJ45 CAT 5E Drop kabel - 5meter 2 stk 122,-

3Com Fast EtherLink III PCI 10/100 TX

Wake On LAN MBA BootROM Low Profile Bulk 275,-

Totalt: 737,00

Tusen takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg tror jeg ville tatt 3com modellen over den du har valgt. Da får du 8 porter istedet, altså 3 porter ekstra for en 50 lapp.

Dessuten ville jeg ihvertfall ha kjøpt én kabel med litt lengde på, kanskje 10-15 meter. (Når du først har "slepbar" er det OK å kunne sitte litt andre steder enn akkurat 5 meter fra switchen).

Lenke til kommentar
Hva med 3Com OC wireless gateway. Der får du både med en trådløs router/gateway og et tråløst pcmcia nettverkskort til den bærbare maskinen. Koster 1300 kroner. Da slipper du kabel. Komplett kan vist ikke levere før 4.7. Ihvertfall da jeg får min.

Trådløst ville vært veldig greit ja. Blir litt dyrere, men det er greit å kunne flytte seg rundt med den bærbare, uavhengig av ledninger

Lenke til kommentar

Du trenger vel bare en switch, og to nettverksledinger .. men du har vel en fra før som du bruker nå, så du trenger vel bare å kjøpe en til. Du sa også at begge maskinene hadde nettverks kort, og da er det vel ikke vits i å kjøpe et til ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...