mroystein Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hei Jeg har en gamer pc som begynner å bli noen år gammel(4år?). Jeg bruker den aldri mer, og ser etter nye bruksområder. Jeg er fristet til å få meg HTPC, og lurte på om det er mulig/hensiktsmessig å fikse opp denne pc'en: Speccs: cpu: AMD Athlon 64 X2 4200+ gpu: nVIDIA GeForce 8800 GTS (G80) hovedkort :MSI MS-7260 (nVidia nForce 550 + MCP55S) ram: 2g harddisk 400gb (3gb/s) Den har ikke hdmi, og bildet får jævlige proporsjoner når den vises med projektor. Så det jeg lurte på er om det er noen komponenter her som kan brukes i en htpc eller om alt begynner å bli for gammelt? Eller om det er like greit å kjøpe alt nytt. Målet mitt med htpc er: få lyd og bilde gjennom hdmi, få hd kvalitet. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 du kommer langt med et skjermkort. siste serien fra ati har det som trengs. bruker spillere som går på skjermkort og ikke cpu. hd5450 eller hd5570 for litt mere power. Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Takk for svar. Jeg tror det er akkurat hva jeg trengte! De var svært billige og! får lese anmeldelser Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Du må se det litt an med eventuelle vifter. noen små kort har idiotiske vifter. jeg har et sapphire 5570, det får jeg helt stille. Endret 7. oktober 2010 av leifeinar Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Viftelyd har ikke så mye å si, projektoren bråker som en jumbojet fra før. Jeg er blitt/er ganske uvitende om grafikkort. Lest meg til at ATI Radeon 5450 eller 5570 f.eks vil passe meg bra. Det jeg stusser litt over er navnene kortene har. Jeg søkte på f.eks komplett.no F.eks : PowerColor Radeon HD 5450 512MB DDR3 Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 ASUS Radeon HD 5450 512MB DDR2 Silent his, ati osv! Hva er forskjellen på merkene i starten?! er det ikke samme kort? Har ikke bestemt meg for hvilken modell eller gb fordi jeg blir så forvirret av alle navnene de skal ha! Endret 7. oktober 2010 av mroystein Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 det burde holde fint med billigste. forskjellig minne er ikke noe du merker ved avspilling av film. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580619 litt mere power så dette. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593669 Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Bare legger til hvordan det gikk: Jeg kjøpte 5770. Og er veldig fornøyd Spiller hd filmer veldig bra, enkelt oppsett. Det siste jeg lurer på er: Hvilken video avspiller bruker gpu'en mest/best? Lest av vlc f.eks bruker mye cpu. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Mediaplayer home cinema Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 VLC gjør også det, så kan være et alernativ ved vanskelige filer. men MPC gir etter min mening et mye bedre bilde. http://mpc-hc.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå