corsa91 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har fått noen oppgaver: Definer følgende tabell (array) i PHP: 20, 34,-4,4,5,11,-23. Lag et PHP program som ved hjelp av en løkke for hver av deloppgavene: a) Skriver ut tabellen med komma i mellom b) Skriver ut tabellen baklengs c) Summerer tabellen d) Finner gjennomsnittet av tallene i tabellen e) Skriver ut tallene som er mellom 0 og 20 (ikke inkludert tallene) Jeg har gjort alle men mangler e oppgaven. Den skjønner jeg ikke hvordan man gjør det. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 foreach($numbers as $number) { if ($number > 0 && $number < 20) { echo $number; } } foreach($numbers as $number) { if (in_array($number, range(0,20))) { echo $number; } } Er mange måter å gjøre dette på, men dette er et par. Kan også gjøre dette uten løkker, men oppgaven utelukker vel det. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 foreach($numbers as $number) { if ($number > 0 && $number < 20) { echo $number; } } foreach($numbers as $number) { if (in_array($number, range(0,20))) { echo $number; } } Er mange måter å gjøre dette på, men dette er et par. Kan også gjøre dette uten løkker, men oppgaven utelukker vel det. <br/> Oppgave 1 e) <?php $liste = array(20,34,-4,4,5,11,-23); echo "<br/>"; foreach($numbers as $number) { if ($number > 0 && $number < 20) { echo $number; }} foreach($numbers as $number) { if (in_array($number, range(0,20))) { echo $number; }} ?> Prøcde det men det gikk ikke Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Selvsagt virker det ikke, din array heter $liste, mens jeg har brukt $numbers. You see? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Selvsagt virker det ikke, din array heter $liste, mens jeg har brukt $numbers. You see? <?php $liste = array(20,34,-4,4,5,11,-23); echo "<br/>"; foreach($liste as $liste) { if ($liste > 0 && $liste < 20) { echo $liste; }} foreach($liste as $liste) { if (in_array($liste, range(0,20))) { echo $liste; }} Nå er det riktig men jeg får: 4511 hva er det? Endret 6. oktober 2010 av corsa91 Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det er tallene dine: 4, 5 og 11. foreach($liste as $tall) { if ($tall > 0 && $tall < 20) { echo $tall . '<br>'; } } Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) e) Skriver ut tallene som er mellom 0 og 20 (ikke inkludert tallene) Hvis jeg forto det riktig(?), ikke printe ut tallene du hadde oppgitt som var mellom 0-20: <?php $not_allow = array(4, 5, 11); for($i = 1; $i <= 20; $i++) { echo (in_array($i, $not_allow)) ? '' : $i . ', '; } ?> Edit: Josh var først Endret 6. oktober 2010 av Thomas. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 nei det var omvendt. Jeg skal bare ha 4,5 11 men hvordan får jeg mellomrom i mellom. 4511 ser gir jo ikke mening Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 nei det var omvendt. Jeg skal bare ha 4,5 11 men hvordan får jeg mellomrom i mellom. 4511 ser gir jo ikke mening Du legger til et mellomrom i variabelen. $liste = array(20,34,-4,4,5,11,-23); foreach($liste as $liste) { if($liste > 0 && $liste < 20) { echo $liste . ' '; } } Lenke til kommentar
kimla Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har fått noen oppgaver: Definer følgende tabell (array) i PHP: 20, 34,-4,4,5,11,-23. Lag et PHP program som ved hjelp av en løkke for hver av deloppgavene: a) Skriver ut tabellen med komma i mellom b) Skriver ut tabellen baklengs c) Summerer tabellen d) Finner gjennomsnittet av tallene i tabellen e) Skriver ut tallene som er mellom 0 og 20 (ikke inkludert tallene) Jeg har gjort alle men mangler e oppgaven. Den skjønner jeg ikke hvordan man gjør det. Kan noen hjelpe meg? Du studerer tilfeldigvis ikke IT på Høyskolen i Østfold? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Jeg har fått noen oppgaver: Definer følgende tabell (array) i PHP: 20, 34,-4,4,5,11,-23. Lag et PHP program som ved hjelp av en løkke for hver av deloppgavene: a) Skriver ut tabellen med komma i mellom b) Skriver ut tabellen baklengs c) Summerer tabellen d) Finner gjennomsnittet av tallene i tabellen e) Skriver ut tallene som er mellom 0 og 20 (ikke inkludert tallene) Jeg har gjort alle men mangler e oppgaven. Den skjønner jeg ikke hvordan man gjør det. Kan noen hjelpe meg? Du studerer tilfeldigvis ikke IT på Høyskolen i Østfold? hvordan det? Endret 6. oktober 2010 av corsa91 Lenke til kommentar
kimla Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Oppgavene ligner veldig på Tom Heine sine i webprogrammering. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Oppgavene ligner veldig på Tom Heine sine i webprogrammering. Går ikke på Høgskolen i Østfold. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 gjør leksene dine selv. slappfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå