Gå til innhold

Xbox 360 eller Playstation 3 ?


Steamed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal du ha ren gammingmaskin kjøper du xbox

 

skal du ha multimediamaskin kjøper du ps3;)

 

på ps3 kan vi kopiere inn filmer og musikk fra ekstern hdd. noe som ikke går på xbox. der må du utrolig nok brenne mp3 på plate for å så inportere fra xboxen -_-

 

på ps3 kan du og se filmer fra ekstern HDD uten å være tilkoblet et nett!!

 

BLueray på ps3.

 

derfor er ps3 bedre på multimedia

Lenke til kommentar

at folk drar frem kostnaden for å kjøpe eller eie konsollen som et argument er for meg helt ufattelig, det er jo hoppende irrelevant.

Man skal eie en slik konsoll i 5-12år, skal da noen tusenlapper fordelt over feks 10år være det som gjør at dere velger dem ene konsollen fremfor den andre? Tullebukker :)

Kjøp den som frister mest, helst begge ;)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

på ps3 kan vi kopiere inn filmer og musikk fra ekstern hdd. noe som ikke går på xbox. der må du utrolig nok brenne mp3 på plate for å så inportere fra xboxen -_-

 

 

Det er funksjonalitet jeg savner. Men da vil jeg først ha muligheten til å sette inn en hvilken som helst 2.5" hdd som på ps3. Da det ikke er vanskelig å bruke opp de harddiskene som MS tilbyr på spill, filmklipp og demoer.

 

på ps3 kan du og se filmer fra ekstern HDD uten å være tilkoblet et nett!!

 

Det kan man også på xbox360, men man er begrenset av tilatte filformat og filsystemer som fat32 og hfs+

BLueray på ps3.

Blu-Ray har aldri vært viktig for meg da jeg kun ønsker å ha filmer og slikt lagret på en harddisk, ikke på plater.

 

derfor er ps3 bedre på multimedia

 

Det er din mening. Jeg har leid flere filmer gjennom xboxen og er storfornøyd med hvor bra det fungerer. Ville ikke byttet det med blu-ray.

 

Edit: Jeg sier ikke at det ikke er fordeler. Jeg ville bare påpeke at det ikke er viktig for alle, og at det dermed ikke er den beste multimedia maskinen for alle.

Endret av -Zeitgeist-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

derfor er ps3 bedre på multimedia

 

Det er din mening. Jeg har leid flere filmer gjennom xboxen og er storfornøyd med hvor bra det fungerer. Ville ikke byttet det med blu-ray.

 

Edit: Jeg sier ikke at det ikke er fordeler. Jeg ville bare påpeke at det ikke er viktig for alle, og at det dermed ikke er den beste multimedia maskinen for alle.

nå kom jo filmleie til norsk ps3 denne uken.. Det som gjør xboxen ubrukelig er at du må ha WMW-HD eller xvid? filer for å få surround når du streamer :(

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at ps3 er bedre som ren spillemaskin. Men som en mulitimediamaskin er den best. Pga støttede formater, legge inn på harddisk og blueray. Er flere muligheter på multimediadelen som gjør den bedre. Eneste jg liker bedre på xbox på multimedia er filmleie men utvalget og prisene er ikke best. Har hatt xbox i 3 år og ps3 9 mnd

 

Uansett behov er ps3 best på multimedia

 

 

Men syns xbox er bedre på spilldelen om du ikke skal bruke annet en spill

Lenke til kommentar

Multiplayer-delen på Xbox 360 er dritbra iforhold til PS3. Det er dritdigg! Og multimedia er jo ikke så jævla vitkig.. man skal vel spille for det meste? - Og kontrollene er noe sykt behagelige :)

 

Kjøpte nettopp 12 MND XBOX LIVE for 400 tror jeg? Koster så sykt lite. Er også verdt det, er så sinnsykt bra å spille online på xbox 360..

 

XBOX 360! :new_woot:

Lenke til kommentar

hadde blitt ruinert om jeg ikke lastet ulovlig :p Har hatt den nye prosjektoren min i noen uker nå, og har klokket 150 timer på den.. Litt spilling, men for det meste tv-serier og film. Alt lastet ned i HD eller blu-ray kvalitet. Hadde vel kostet meg noen tusen kroner i filmer og serier de ukene jeg har eid prosjektoren nå :p

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Savner onlinedelen og kontrollens størrelse

 

Shadow-kontrolleren er rimelig populær blant folk som vil ha noe lignende 360-kontrolleren, selv om jeg er usikker på om det er størrelsen de liker. :p

Sammenligning: http://www.goozex.com/community/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/10/5141.3-controllers.jpg

 

Jeg elsker multimediadelen i Xbox.

Liker streaming-tjenesten bedre enn BD.

 

Jeg har BD på PCen (... Men bruker det aldri).

Brukte heller ikke BD til noe annet i spill da jeg hadde PS3.

 

Går utifra at det er handlingen du synes er bedre, at du foretrekker å slippe å gå ut av døren. :-/

Det som er dumt er at streaming er i veldig mye dårligere kvalitet enn det produktet du får på Bluray-disk - og det er altfor dårligt at Microsoft ikke får noen til å bygge ett Bluray-drive eller noe for boksen dersom noen av kundene skulle ønske å få bluray-filmer eller tilsvarende kvalitet filmer på XBoxen. :-/

Lenke til kommentar

Savner onlinedelen og kontrollens størrelse

 

Shadow-kontrolleren er rimelig populær blant folk som vil ha noe lignende 360-kontrolleren, selv om jeg er usikker på om det er størrelsen de liker. :p

Sammenligning: http://www.goozex.co...controllers.jpg

 

Jeg elsker multimediadelen i Xbox.

Liker streaming-tjenesten bedre enn BD.

 

Jeg har BD på PCen (... Men bruker det aldri).

Brukte heller ikke BD til noe annet i spill da jeg hadde PS3.

 

Går utifra at det er handlingen du synes er bedre, at du foretrekker å slippe å gå ut av døren. :-/

Det som er dumt er at streaming er i veldig mye dårligere kvalitet enn det produktet du får på Bluray-disk - og det er altfor dårligt at Microsoft ikke får noen til å bygge ett Bluray-drive eller noe for boksen dersom noen av kundene skulle ønske å få bluray-filmer eller tilsvarende kvalitet filmer på XBoxen. :-/

 

Joda, det er klart det er forskjell på kvalitet på 25-50GB som du finner på en Blu-ray disk og 7+GB som jeg mener filmene er på zune filmleie, men jeg ser ærlig talt ikke forskjell. Bildet er sylskarpt og jeg ser ingen artefacts under filmen. Jeg sitter på en 40" Samsung LE40B535 som er koblet til en xbox og en multimedia pc. Faren min har en Samsung toppmodell 52" (husker ikke modellnavnet) og en god blu-ray spiller. Legger ikke merke til noen forskjell på en 7GB fil og en 30GB fil på noen av dem. Man legger helt sikkert merke til det hvis man setter begge oppsettene ved siden av hverandre og ser godt etter, men til daglig bruk så utgjør det ingen forskjell for meg.

 

Jeg sier ikke at andre ikke ser forskjell, eller at forskjellen er liten. Bare at for min del er ikke forskjellen merkbar.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Multiplayer-delen på Xbox 360 er dritbra iforhold til PS3. Det er dritdigg! Og multimedia er jo ikke så jævla vitkig.. man skal vel spille for det meste? - Og kontrollene er noe sykt behagelige :)

Kjøpte nettopp 12 MND XBOX LIVE for 400 tror jeg? Koster så sykt lite. Er også verdt det, er så sinnsykt bra å spille online på xbox 360..

 

XBOX 360! :new_woot:

 

 

Prinsipper min venn. Som gamer synes jeg det er skammelig at MS tar seg betalt for online-delen.

Lenke til kommentar

Savner onlinedelen og kontrollens størrelse

 

Shadow-kontrolleren er rimelig populær blant folk som vil ha noe lignende 360-kontrolleren, selv om jeg er usikker på om det er størrelsen de liker. :p

Sammenligning: http://www.goozex.com/community/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/10/5141.3-controllers.jpg

 

Jeg elsker multimediadelen i Xbox.

Liker streaming-tjenesten bedre enn BD.

 

Jeg har BD på PCen (... Men bruker det aldri).

Brukte heller ikke BD til noe annet i spill da jeg hadde PS3.

 

Går utifra at det er handlingen du synes er bedre, at du foretrekker å slippe å gå ut av døren. :-/

Det som er dumt er at streaming er i veldig mye dårligere kvalitet enn det produktet du får på Bluray-disk - og det er altfor dårligt at Microsoft ikke får noen til å bygge ett Bluray-drive eller noe for boksen dersom noen av kundene skulle ønske å få bluray-filmer eller tilsvarende kvalitet filmer på XBoxen. :-/

 

Du er her med pisspreiket ditt også? Så nå er 1080p streamingen på Zune liksom ikke bra nok? Selv eksperter vil ha problemer med å se særlig forskjell fra bluray. Det er mer enn bra nok for 99.9% av befolkningen.

 

Så lenge linja er bra nok er bildet helt vanvitting bra og står ingenting tilbake fra Bluray. En vanlig dvd film tar rundt 7-8 gigabyte også, det betyr ikke at det ser så jævlig mye dårligere ut når det komprimeres ned til rundt 1 gigabyte med xvid eller hva det måtte være.

 

Kan like så godt argumentere for folk at CD har bedre lyd enn en 5mb stor mp3 fil. Mulig, men de fleste hører ikke særlig forskjell og enda flere bryr seg ikke og velger heller mp3 og brukervennlighet.

 

Og hvorfor i all verden skal de legge in bluray drev på 360? Gjøre den 500kr dyrere for alle fordi noen få ville likt det? Hvorfor kan ikke de som er interessert i dette utdaterte formatet heller bare kjøpe en i butikken? Koster jo tross alt bare rundt 500kr for en spiller.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...