Gå til innhold

Xbox 360 eller Playstation 3 ?


Steamed

Anbefalte innlegg

Ikke helt riktig. Variasjonene som har blitt sluppet av xbox360 er følgende:

 

Core

Pro 20GB

Pro 60GB

Arcade 256MB minnekort

Arcade m 256MB innebygget

Arcade m 512MB innebygget "Jasper"

Elite 120 GB "Jasper"

Super Elite 250GB "Jasper"

Slim 4GB flash "Valhalla"

Slim 250GB "Valhalla"

 

Ps3 Varianter

 

20GB

60GB

60GB

80GB

40GB

80GB

160GB

120GB slim

250GB slim

160GB slim

320GB slim

 

Kilder:

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3#Model_comparison

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Comparison_of_features

 

Nye revisjoner av konsollene er mer energieffektive noe som tilsvarer lavere drivstofforbruk hos biler. De støyer også mindre og har en lavere feilprosent noe som tilsvarer komfort hos biler.

 

Forskjellen mellom komponent kabel og hdmi ligger i litt skarpere grafikk og litt sterkere farger. Denne forskjellen er minmal og vil ikke være noe man legger merke til før man ser etter.

Med revisjon mente jeg da med nye ting i konsollen som f.eks flere inngang, minnekort, chip osv. og ikke størrelse på harddisken.

 

Jeg vet ikke åssen dere ser på biler, man blir ikke irritert når en bil har f.eks ny cd spiller fremfor kasset spiller fordi dette er minimalt oppgradering eller rett og slett en ekstra tilbehør. Men at 360 manglet HDMI og jasper chip er en stor overgang som vanlig bensin bil til hybrid. Om man allerede har den bilen man liker så holder man til den som regel før den ryker eller selger den når man er lei for å bytte. Dette tar som regel flere år før man gjør det. Biler har til tendens en treg utvikling tidsperiode. 360 dermiot er det ingen som vil ha en gammel versjon når man kan kjøpe den nye for billigere penger eller at den ryker etter ett års bruk. Ikke nok med det, bil trenger mye vedlikehold, noe som konsoller ikke trengs.

 

På de fleste HD TV vil du merke at TV'en støtter kun 720p fremfor 1080p med component kabel. Det er mye lettere å bruke HDMI når man skal ha surround. Component kabel får man kun Dolby Pro Logic II som det beste alternativet. Ja, man kan kjøpe optisk kabel... enda en tilbehør i tillegg. Pluss at HDMI skal gi bedre lyd også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye tullprat på deg.

 

ikke bare dette men stort sett alt du sier er mye rart og ingen vet vel hva du skal frem til i din ordkrig.

 

Er det ikke greit at det kommer nye teknikker å utvikle cpu/gpuer på?

skal vi stoppe utvikling pga at du ikke liker xbox360 eller ps3.

 

Første xboxen som kom i 2005 har akkurat samme ytelsen som dagens har. Den bråkte mere, men dette er vel lov til å endre på????

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

For ordens skyld:

 

Xbox 360 støtter 1080p, både via komponent og HDMI. Om man kobler den til surroundanlegget med fiber eller HDMI spiller ingen rolle, lydsignalet er det samme. Det er _IKKE_ "bedre" lyd på HDMI.

 

Forøvrig tilbyr dagens PS3er og 360er akkurat samme tilkoblinger med ett viktig unntak, 360en har VGA-kabel som gir et overraskende bra bilde på PC-skjermer og TVer som støtter det. Signalet er ikke like bra som HDMI, men bedre enn komponent. Svært nyttig for de som vil spille på PCskjermen sin men som ikke har HDMI tilkobling, bare DVI (som PCen bruker) og VGA. Den muligheten har dessverre ikke PS3.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at xbox 360 ikke støtter 1080p. Det jeg derimot sa at de fleste hd tver ikke støtter 1080p gjennom component. Som min Panasonic plasma for eksempel. Stemmer at PS3 ikke støtter VGA (enda en tilleggstilbehør), men man kan kjøpe en adapter for hdmi til dvi. Selve adapteren er ikke dyrt i fohold til VGA kabel til xboxen.

 

Sist gang jeg googlet litt så kan kun HDMI spille av Dolby Digital true HD og sterkere. Med andre ord bedre lyd. LPCM, ukomprimert lyd, kan oppnås kun med HDMI (og multi analog kabel)

 

Og jo. Selvfølgelig er det greit med forbedringer, men for min del sitter jeg med min gamle xbox og ser på at det kommer forbedringer. Hvorfor skulle jeg ha to xbox når den primært brukes til spilling? De gir jo til slutt samme bilde og lyd ut på tven bare at selve maskinen gir noe uønskelige opplevelser. Selv om playstation først og fremt er en spillmaskin så gjør den også bra på filmfronten.

 

Tro det eller ei, jeg sier ikke at jeg ikke anbefaller xbox, sier bare at man kan få mer ut av en ps3 som er kun ca 800kr dyrere. Man velger konsoll ut ifra hva vennene spiller online på og hvilke spill man liker. Punktum.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Sist gang jeg googlet litt så kan kun HDMI spille av Dolby Digital true HD og sterkere. Med andre ord bedre lyd. LPCM, ukomprimert lyd, kan oppnås kun med HDMI (og multi analog kabel)

 

Du får LPCM lyd over optisk kabel også, men isåfall blir lyden konvertert ned til stereo.

 

Selv om vi har bedre lyd på 99% av alle spillene på PS3, så kan også folk gjøre tabber. :-/

Ninja Theory's siste spill 'Enslaved', har de enten har de forandret på lydinnstillingene i devkitet og valgt at at LPCM 2.0 skal velges før komprimert 5.1, eller så har de bare gitt ut spillet med bed bare LPCM-lyd, og sløyfet Dolby Digital, DTS, eller andre lydspor.

 

Så hvis du har lyd gjennom optisk kabel - så får du bare stereo-lyd, og da vet jeg ikke hvor mye trøst det er at lyden krystall-klar. :p

Hvis masse eksplosjoner og masse snakking på engang, kan det kanskje være litt enklere å få med seg handlingen. Ellers er det stort sett bakdeler..

 

Har lest at det samme skjedde på PSN-spillet Trine, men det tror jeg bare hadde LPCM lyd og ingenting annet.

Lenke til kommentar

Siden din ene venn har alle tre konsollene så kan du jo egentlig bare å velge hvilken som helst. Men siden 360en har cross-game chat så kan det være det beste valget. Antar det kan være koselig å få prate med noen, men hvis du bare har en venn så tror jeg ikke en spillekonsoll vil redde deg, sorry.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Siden din ene venn har alle tre konsollene så kan du jo egentlig bare å velge hvilken som helst. Men siden 360en har cross-game chat så kan det være det beste valget. Antar det kan være koselig å få prate med noen, men hvis du bare har en venn så tror jeg ikke en spillekonsoll vil redde deg, sorry.

En må klamre seg til det en har. :!: Likte spøken din.

Lenke til kommentar

Her har vi nok en typisk PS3 eier som ikke vet særlig mye men mener som alltid at PS3 er tingen.

 

360 bråker ikke lenger med den nye modellen. PS3 derimot kan faktisk bråke mye mer når vifta på den begynner å gå. På nye 360 øker vifta aldri i hastighet.

 

Det er også en stor forskjell på FRIVILLIG og TVUNGEN installering av spill.

Ikke det at ps3 eiere bryr seg om slikt, alt på ps3 er jo best assa. Selv til 6000kr.

 

Nå har det vel strengt talt aldri vært vifta som har støyet mest på xboxen, men dvdromen.... Og den støyen er der da fortsatt.

 

Nei. Dvd drevet er MYE stillere nå og ikke sjenerende i det hele tatt.

 

Nå har jeg riktignok kun hørt 2 forskjellig av de nye maskinene, men disse har bråket nøyaktig like mye som min gamle modell.

Lenke til kommentar

Nå har jeg riktignok kun hørt 2 forskjellig av de nye maskinene, men disse har bråket nøyaktig like mye som min gamle modell.

 

Da må det tydeligvis være forskjeller i støynivået fra box til box, min lager minimalt med dvd støy nå, og den kan fjernes helt ved å installere spill. Støynivået på min xbox og ps3 er mer eller mindre identisk (dvs jeg hører ikke forskjell).

 

Jeg synes uansett ikke man skal velge konsoll utfra støy. Skal du spille online - velg det flest av vennene dine har. Skal du spille single player - se på exclusives og velg den med de som frister mest.

 

som jeg har sagt tidligere så blir man stort sett fornøyd samme hvilken man velger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, jeg synes Xbox 360 kontrollene er mye bedre

De fleste jeg kjenner har en Xbox 360.

Da burde jo saken være grei: Om du ikke har noe imot å betale et lite beløp i året så går du for Xbox360.

 

Når det gjelder spill så er i stor grad de mest populære spillene flerkonsollspill, og er dermed ute på både 360 og PS3. Utviklerne ser også ut til å legge mest vekt på 360 for disse spillene, og dermed kan nok grafikken bli smått merkbart bedre på 360. Ellers, når det kommer til eksklusive spill kan du ta en titt på denne siden for å få en sammenligning: http://scrawlfx.com/ps3-360-exclusives

Lenke til kommentar

Gears of War er kurrant, Halo-spillene suger og Forza er jævla bra, men Gran Turismo kommer nok til å ta over tronen der.

 

Og Uncharted-spillene er bedre enn alle de ovennevnte til sammen, inkludert Gran Turismo.

 

Skjønn poenget da jævla playstation fanboy. Herregud så hjernedøde dere er. Alt som trengs for dere er å se litt playstation reklame på søplesporten fotball så suger dere japansk penis for resten av livet.

Lenke til kommentar

Fanboy? Jeg har da vitterligen Xbox 360 også.

 

Hva så? Du er like mye en ps fanboy.

 

Er det mulig å laste ned siste update til boxen og installere via usb?

 

Ser du er redd for å logge på Live å laste ned nye oppdateringen.

 

Så det er derfor du har 360 altså, piratjævel.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...