Gå til innhold

Xbox 360 eller Playstation 3 ?


Steamed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv begge konsoller men foretrekker helt klart 360 for spilling.

Spesielt LIVE er mye bedre enn PSN men skulle egentlig bare mangle siden LIVE koster penger.

Synes også kontrolleren er bedre til xbox.....spesielt for FP shooters.

MEN så er det det at ps3 har blu-ray og uncharted2 som er et av de beste spillene jeg har spilt siste åra.

Så jeg må bare ha begge konsoller :blush:

Lenke til kommentar

Får ikke håpe alle som eier 360 maskiner er like grinete som thklinge og Trondenils. lol.

Er ett års tid siden jeg solgte min 360, så jeg er ikke oppdatert. Men Forza 3 og Blue Dragon er hverfall 2 spill jeg kommer på i farten som har flere discer.

Rart det der med innstalering, 360 eiere maser om att du kan instalere spillet på harddisken for og slippe bråk fra maskina. Ja, det er liksom toppen av lykke. Men når ett spill må innstaleres på PS3 , ja da er det latterlig. :p

Nei gutter, ta dere en bolle. :tease:

 

Her har vi nok en typisk PS3 eier som ikke vet særlig mye men mener som alltid at PS3 er tingen.

 

360 bråker ikke lenger med den nye modellen. PS3 derimot kan faktisk bråke mye mer når vifta på den begynner å gå. På nye 360 øker vifta aldri i hastighet.

 

Det er også en stor forskjell på FRIVILLIG og TVUNGEN installering av spill.

Ikke det at ps3 eiere bryr seg om slikt, alt på ps3 er jo best assa. Selv til 6000kr.

Lenke til kommentar

Svært så generaliserende og nedlatende man skulle være da? Det er helt utenfor din fatteevne at noen kan foretrekke PS3 eller?

 

PS3 koster ikke 6000kr og alle spill krever ikke innstalering, ytterst få spill gjør det. 120GB Hard Drive bør være mer enn nok uansett. Jeg greier meg fortsatt fint med 80GB.

 

Her er en sound-test av støyen til gammel vs ny Xbox 360. Som man kan høre er støynivået lavere og ikke noen gamebreaker. Samme som det ikke er noen gamebreaker på PS3.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8FKKAPHO_qE

 

YLOD og RROD er ganske lav sannsynlighet for nå, med Slim-modellene.

Lenke til kommentar

Du nevner Bayonetta i en pro-PS3-post? Det har så lav framerate på PS3 at det ikke er gøy å spille. Flere spillanmeldere har gitt forskjellig karakter til 360 og PS3-versjonen. Skal man spille Bayonetta bør det skje på 360en.

 

Å faen.. Her trodde jeg at det var underholdning jeg drev med, og jeg var sikker på at jeg hadde det moro når jeg spilte gjennom det. Men heldigvis kom Thorstein Klinge her 9 månder senere, og innformerte meg om at jeg slettes ikke hadde det gøy - fordi noen spillanmeldere har gitt 360-versjonen bedre karakter - så burde jeg ikke komme her å si at det var ett gøy spill.

Siden jeg bare har PS3, så må ikke jeg kommer her å tro at jeg har hatt det gøy, bare de som spillte det på 360 kan ha hatt det gøy..

 

Beklager, så meget, Thorstein.

Før opp mitt spill-inntrykk til den sauflokk-mentaliten som trondenils, sier vi Ps3-eiere.

Jeg har tydligvis sett de gode 360-reviewene, og derfor overbeviste meg selv om at jeg hadde det moro, når jeg egentlig ikke hadde det moro når jeg spillte den PS3 versjonen som ikke er gøy å spille. :-/

 

Eventuelt så prøver han bare å si du hadde hatt det mer morro med det spillet på en x360 ;)

Lenke til kommentar

Her har vi nok en typisk PS3 eier som ikke vet særlig mye men mener som alltid at PS3 er tingen.

 

360 bråker ikke lenger med den nye modellen. PS3 derimot kan faktisk bråke mye mer når vifta på den begynner å gå. På nye 360 øker vifta aldri i hastighet.

 

Det er også en stor forskjell på FRIVILLIG og TVUNGEN installering av spill.

Ikke det at ps3 eiere bryr seg om slikt, alt på ps3 er jo best assa. Selv til 6000kr.

 

Nå har det vel strengt talt aldri vært vifta som har støyet mest på xboxen, men dvdromen.... Og den støyen er der da fortsatt.

Lenke til kommentar

den støyen er selvfølgelig der fortsatt, de som sier annet er insane dum.

da dvd drevet er samme lite-on spiller som før. (bare annen firmware)

 

og installerer man IKKE spilla til hdd er man lite smart. da dette sparer dvd plata, sparer hørsel og lastetider går betraktelig ned.!

 

http://www.examiner.com/video-game-in-national/halo-reach-load-comparison-installed-vs-not-installed

 

Som jeg har skjønt det har PS3 kun partly install og det høres mindre lurt ut, men hva vet vel jeg?

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Får ikke håpe alle som eier 360 maskiner er like grinete som thklinge og Trondenils. lol.

Er ett års tid siden jeg solgte min 360, så jeg er ikke oppdatert. Men Forza 3 og Blue Dragon er hverfall 2 spill jeg kommer på i farten som har flere discer.

Rart det der med innstalering, 360 eiere maser om att du kan instalere spillet på harddisken for og slippe bråk fra maskina. Ja, det er liksom toppen av lykke. Men når ett spill må innstaleres på PS3 , ja da er det latterlig. :p

Nei gutter, ta dere en bolle. :tease:

 

Her har vi nok en typisk PS3 eier som ikke vet særlig mye men mener som alltid at PS3 er tingen.

 

360 bråker ikke lenger med den nye modellen. PS3 derimot kan faktisk bråke mye mer når vifta på den begynner å gå. På nye 360 øker vifta aldri i hastighet.

 

Det er også en stor forskjell på FRIVILLIG og TVUNGEN installering av spill.

Ikke det at ps3 eiere bryr seg om slikt, alt på ps3 er jo best assa. Selv til 6000kr.

 

 

Trur du må lese innlegget mitt en gang til. Jeg satt og spillte på en 360 i 2 /2 1/2 år, så den må du nok lengere ut på landet med. Og i disse dager koster en ps3 ca 2500,- kr.

Er kanskje på tide du slutter med den jævla trollinga di. Jeg er hvertfall dritlei av og se alt pisset du skriver.

Lenke til kommentar

Valget mellom PS3 og Xbox360 velger man som oftest etter hvilke av disse konsollene vennene dine spller mest på. Men cahtche her er om de spiller online? Jeg kjenner en del som har hver sine konsoll, men jeg kjenner mest PS3 eiere som spiller online.

 

Nå vil jeg ramse opp mine meninger om disse to konsoller

 

PS3

+Blyray

+Støtter LPCM lyd (ukomprimert lyd) fra både spill og film

+Masse gode og varierte eksklusive spill. Med varierte mener jeg med forskjellige sjangere. De fleste gode eksklusive spill til 360 er for det meste skytespillsjangeren

+Gratis online

+Behagelig kontroll

+Kontrollen er oppladdbart

+Lite ekstra utstyr som burde investeres.

+Langsiktig multimediamaskin

 

+/- Støtte for 3D film/spill, men ble litt skuffet at den da ikke støtter DTS-HD eller Dolby Digital HD. Forstålig når PS3 ikke støtter HDMIv1.4

 

-Følger ikke med HDMI eller component kabel(er visstnok ikke så dyrt med den billigste HDMI kabelen nå til dags)

-Ofte den dårligste ut når det gjelder multikonsollspillene

 

 

Xbox360 (ikke Xbox360S)

+Behagelig kontroll

+Oftest best av multikonsollspill

+Følger med componentkabel

+Spill kommer til tendens først til 360 (f.eks Lost Planet og Mass Effect 2)

 

+/-Bra Online, men må betale. (Selv om folk sier det er verdt det så mener jeg det motsatte. Jeg for min del vil ikke betale noe ekstra for å spille online når jeg først har kjøpt spillet)

+/-Frivillig nedlastning, men HDD er såpass lite at det bare er nok til to-tre spill. (20GB her siden 1. generasjon)

+/-Støtter bare Dolby Digital Surround, ikke at det er så ille.

+/-Kommer ofte med oppgraderte konsoller som kommer med store forberedninger. Jeg som fortsatt har den 1. generasjonen irriterer meg at jeg ikke har f.eks HDMI utgang på min.

 

-Uff fa meg, som den bråker

-Nyttige tilbehør må kjøpes seperat. Trådløs internett og oppladbare batteri. Ser lite ut, men de koster faktisk ganske dyrt

-RROD grunnen jeg ikke nevner YLOD på PS3 er fordi

1:Jeg ikke fått det enda

2:Min 360 har fått det to ganger. Ergo, større sjanser for RROD enn YLOD

-Har jeg nevnt at det bråker? Må skru på volumet såpass høyt på recivern for å ikke høre støyen.

Lenke til kommentar

Her har vi nok en typisk PS3 eier som ikke vet særlig mye men mener som alltid at PS3 er tingen.

 

360 bråker ikke lenger med den nye modellen. PS3 derimot kan faktisk bråke mye mer når vifta på den begynner å gå. På nye 360 øker vifta aldri i hastighet.

 

Det er også en stor forskjell på FRIVILLIG og TVUNGEN installering av spill.

Ikke det at ps3 eiere bryr seg om slikt, alt på ps3 er jo best assa. Selv til 6000kr.

 

Nå har det vel strengt talt aldri vært vifta som har støyet mest på xboxen, men dvdromen.... Og den støyen er der da fortsatt.

 

Nei. Dvd drevet er MYE stillere nå og ikke sjenerende i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Får ikke håpe alle som eier 360 maskiner er like grinete som thklinge og Trondenils. lol.

Er ett års tid siden jeg solgte min 360, så jeg er ikke oppdatert. Men Forza 3 og Blue Dragon er hverfall 2 spill jeg kommer på i farten som har flere discer.

Rart det der med innstalering, 360 eiere maser om att du kan instalere spillet på harddisken for og slippe bråk fra maskina. Ja, det er liksom toppen av lykke. Men når ett spill må innstaleres på PS3 , ja da er det latterlig. :p

Nei gutter, ta dere en bolle. :tease:

 

Her har vi nok en typisk PS3 eier som ikke vet særlig mye men mener som alltid at PS3 er tingen.

 

360 bråker ikke lenger med den nye modellen. PS3 derimot kan faktisk bråke mye mer når vifta på den begynner å gå. På nye 360 øker vifta aldri i hastighet.

 

Det er også en stor forskjell på FRIVILLIG og TVUNGEN installering av spill.

Ikke det at ps3 eiere bryr seg om slikt, alt på ps3 er jo best assa. Selv til 6000kr.

 

 

Trur du må lese innlegget mitt en gang til. Jeg satt og spillte på en 360 i 2 /2 1/2 år, så den må du nok lengere ut på landet med. Og i disse dager koster en ps3 ca 2500,- kr.

Er kanskje på tide du slutter med den jævla trollinga di. Jeg er hvertfall dritlei av og se alt pisset du skriver.

 

Og pisset ditt er noe bedre? Du snakker jo om at frivilig og tvungen installering er det samme.

 

Og selvsagt at du solgte din 360 for en stund siden og et par spydige kommentarer om 360 bråk. Den bråker ikke lenger. Men det bryr jo ikke du deg om, du er selvsagt bare ute etter å spre gammelt svada. Typisk ps3 fanboy.

 

 

PS3 koster ikke 6000kr og alle spill krever ikke innstalering, ytterst få spill gjør det. 120GB Hard Drive bør være mer enn nok uansett. Jeg greier meg fortsatt fint med 80GB.

 

 

Tusenvis av nordmenn hadde ingen problemer med å kjøpe PS3 for 6000kr.

 

Selvsagt koster den ikke det nå men gjorde det ganske lenge.

 

Ytterst få?

 

Assassin’s Creed——–(Required) 1.3Gb

Alone in the Dark – Inferno (Required) 3.78GB

Burnout Paradise——–(Required) 0.4GB

Battlefield BC————(Required) 0.4GB

BioShock—————–(Required) 5.0 GB

Brothers in Arms: Hell’s Highway-(required) 2 GB

Civilization Revolution (Required) 0.65GB

Conan——————–(req uired) 0.67 GB

Devil May Cry 4——–(Required) 4.83 GB

Dark Sector ————(Required) 1.2 GB

Eye of Judgement———(Required) 1.9GB

Enemy Territory: Quake Wars (required) 4.2 GB

Fallout 3——————-(required) 5.0 GB

Far Cry 2——————(required) 3.5 GB

Fight Night Round 4 ——-(required) 1.3 GB

Fear ———————–(Required) 2.5GB

Fracture —————–(required) 2 GB

GTA IV——————-(Required ) 3.3 GB

GT5 Prologue———–(Required) 5.24GB

Ghostbusters ———–(Required) 4.0 GB

Haze ——————–(Required) 3.82 GB

Hawx ———————(required ) 4GB

Hot Shots Golf 5 – ——(Required) 3.61Gb

Heavenly Sword——–(Required) 2.1GB

Infamous —————-(required) 1.3 GB

Little Big Planet———-(required) 0.6 GB

Legendary—————-(req uired) 4.5 GB

Lost Planet: Extreme Condition-(required) 4.9 GB

Lost: Via Domus ——–(required) 3.00 GB

Medal Of Honor:Airborne-(Required) 1.95 GB

Mercenaries 2: World in Flames (required) 2.7 GB

Mirror’s Edge —————–(required) 0.55 GB

MLB The Show 09 ————(required) 2.5 GB

Mortal Kombat VS DC——-(required) 1.1 GB

MLB 08 The Show——–(required) 2GB

Metal Gear Solid 4——–(required) 4.0GB +(optional) 1.1GB for MG online

Nascar 09——————(required) 0.13GB

NBA 09 The Inside ——–(required) 2.8 GB

Need for Speed Undercover (Required) 1.0 GB

Naruto: Ultimate Ninja Storm-(Required) 4.0 GB

Oblivion——————— (Required) 4.6GB

Orange Box —————-(Required) 0.6GB

Oblivion GOTY————–(Required) 5+GB

Overload Raising Hell—-(required) 3.33 GB

Prototype —————–(required) 0.65 GB

Ratchet & Clank Future-(Required) 0.42GB

Resistance: Fall of Man–(Required) 0.22GB

Resistance 2—————(required) 0.4 GB

Rainbow Six Vegas 2——(required) 3.00GB

Saints Row 2 ————–(required) 3.8 GB

Spiderman 3—————(Required) 2.6Gb

Skate ———————– (required) 2.6 GB

Shaun White Snowboarding (Required) 1.0 GB

Soul Calibur IV————-(required) 2.6GB

Spider-Man: Web of Shadows-(required) 2.0 GB

Star Wars: The Force Unleashed-(required) 2.7 GB

Street Fighter IV—————(required) 2.10 GB

Socom Confrontation ——-(required) 2.7 GB

TNA Impact!—————-(requir ed) 4.75 GB

Top Spin 3——————(Required) 3.6 GB

Timeshift —————(required) 1.02 GB

Turning Point: Fall of Liberty (required) 2.52 GB

The Bourne Conspiracy—(required) 4.7 GB

Tom Clancy’s End War —-(required)5 GB

Warhawk w/boosters-(Required) 1.1 GB

Warhawk w/o boosters(Required) 1.25GB

WWE Smackdown! vs. Raw 2008 (required) 2.4 GB

WWE SmackDown vs. Raw 2009 (required) 3.2 GB

 

Dette er ikke alle heller, bare et lite utdrag.

 

Er så lei å alltid måtte forklare for ps3 folk siden dere aldri vet noen ting. Bare forholder dere til rykter og hype.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Valget mellom PS3 og Xbox360 velger man som oftest etter hvilke av disse konsollene vennene dine spller mest på. Men cahtche her er om de spiller online? Jeg kjenner en del som har hver sine konsoll, men jeg kjenner mest PS3 eiere som spiller online.

 

Nå vil jeg ramse opp mine meninger om disse to konsoller

 

PS3

+Blyray

+Støtter LPCM lyd (ukomprimert lyd) fra både spill og film

+Masse gode og varierte eksklusive spill. Med varierte mener jeg med forskjellige sjangere. De fleste gode eksklusive spill til 360 er for det meste skytespillsjangeren

+Gratis online

+Behagelig kontroll

+Kontrollen er oppladdbart

+Lite ekstra utstyr som burde investeres.

+Langsiktig multimediamaskin

 

+/- Støtte for 3D film/spill, men ble litt skuffet at den da ikke støtter DTS-HD eller Dolby Digital HD. Forstålig når PS3 ikke støtter HDMIv1.4

 

-Følger ikke med HDMI eller component kabel(er visstnok ikke så dyrt med den billigste HDMI kabelen nå til dags)

-Ofte den dårligste ut når det gjelder multikonsollspillene

 

 

Xbox360 (ikke Xbox360S)

+Behagelig kontroll

+Oftest best av multikonsollspill

+Følger med componentkabel

+Spill kommer til tendens først til 360 (f.eks Lost Planet og Mass Effect 2)

 

+/-Bra Online, men må betale. (Selv om folk sier det er verdt det så mener jeg det motsatte. Jeg for min del vil ikke betale noe ekstra for å spille online når jeg først har kjøpt spillet)

+/-Frivillig nedlastning, men HDD er såpass lite at det bare er nok til to-tre spill. (20GB her siden 1. generasjon)

+/-Støtter bare Dolby Digital Surround, ikke at det er så ille.

+/-Kommer ofte med oppgraderte konsoller som kommer med store forberedninger. Jeg som fortsatt har den 1. generasjonen irriterer meg at jeg ikke har f.eks HDMI utgang på min.

 

-Uff fa meg, som den bråker

-Nyttige tilbehør må kjøpes seperat. Trådløs internett og oppladbare batteri. Ser lite ut, men de koster faktisk ganske dyrt

-RROD grunnen jeg ikke nevner YLOD på PS3 er fordi

1:Jeg ikke fått det enda

2:Min 360 har fått det to ganger. Ergo, større sjanser for RROD enn YLOD

-Har jeg nevnt at det bråker? Må skru på volumet såpass høyt på recivern for å ikke høre støyen.

 

For noe piss. Nye 360 bråker ikke din fjott. Den er også trådløs, må ikke kjøpe noenting.

20gb harddisk? 250gb er standard nå.

 

Kan dere uvitende ps3 fanboys please holde kjeft?

Lenke til kommentar

xbox360 vs ps3

 

For noe piss. Nye 360 bråker ikke din fjott. Den er også trådløs, må ikke kjøpe noenting.

20gb harddisk? 250gb er standard nå.

 

Kan dere uvitende ps3 fanboys please holde kjeft?

 

Her er det nok du som fremstår som en fjott. Det fremkommer tydelig av innlegget at Ky-kun eier xbox360 og har gjort det side førstegenerasjons modellen ble lansert.

 

Ky_kun

Sammenlikningen din hadde vært relevant for 4 og et halvt år siden. Nå er deler av den utdatert.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Jeg har både 360 og PS3, og jeg synes personlig PS3 er mye bedre på de ekslusive spillene enn det 360 er. Mange av spillene som kommer på 360 og ikke PS3 kommer som regel også på PC, så har man PC som duger er det bedre med PS3 og PC enn 360 og PC når det gjelder spillutvalget.

 

Men, sånn egentlig. Om du vil spille med venner, velg den konsollen venner flest har. Mye moro uavhengig av hvilken konsoll det blir.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å slette innstalleringen av spillet når det er lagt på hylla, så det er ikke et problem uansett. Savedataen er der fortsatt, så hvis man en dag ønsker å spille det igjen kan man bare laste ned innstalleringen på nytt og ha akkurat samme saves der som før.

 

Du må seriøst slutt å bruke begrepet fanboy, når du åpenbart er 360 fanboy selv. Du tror at bare siden Playstation har hatt suksess tidligere og har et stort brand name, at det er umulig at noen kjøper og spiller PS3 fordi man liker det. Dette er helt latterlig. Samme gjelder hele begrepet fanboy, ettersom Sony, Microsoft eller Nintendo ikke får mine penger dersom jeg ikke liker produktet deres. Jeg bryr meg om gode spill, og etter min mening er det flere spill som passer til meg på PS3, derfor kjøpte jeg den. Dette betyr ikke at jeg avskriver alle spill på Xbox heller, for jeg skulle gjerne hatt Halo: Reach, 'Splosion Man, Trials HD, Mass Effect med flere også, men akkurat nå er jeg fornøyd med PS3 og den holder lenge. Selv med dette kan jeg faktisk se hvorfor folk velger Xbox istedenfor, og jeg har flere venner som foretrekker det, siden de liker å game Halo/Cod online, som faktisk fungerer bedre med den overlegne Xbox Live og en kontroll som er bedre skikket for FPS.

 

Du derimot ser ingen annen grunn til at folk kjøper PS3 annet enn at det er "kjent" og "vanlig", noe som er helt idiotisk ettersom at det finnes 12 millioner PS3-eiere i Xbox-landet USA. PS3 har mer enn mange nok gode spill til å være verdt et kjøp og dette burde du også kunne se. Dessverre er du for opptatt av å kalle folk fanboys når du selv ikke gjør annet enn å hlle en konsoll framfor en annen, når de faktisk er på ganske likt nivå. Tipper jeg får samme bemerkning slengt imot meg, men det driter jeg i. Jeg spiller for å ha det gøy, ikke fordi jeg støtter et selskap. Dette burde du også lære deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...