Gå til innhold

Xbox 360 eller Playstation 3 ?


Steamed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vurderer å bruke den litt som et mediasenter for guds skyld velg PS3, har prøvd å streame ting fra PC til Xbox360 utallige ganger og har fått det til kun noen få ganger. Men for all del, har hatt mye gøy med den.

 

I lolled. Du vet at både Xbox 360 og PS3 støtter DLNA? Begge fungerer utmerket med både PS3 Media Server, TVersity, Mediaportal, osv...

 

 

Utfra hva Google har klart å fortelle meg så har du rett. EA har holdt en eksklusiv avtale med Porsche siden NFS: Porsche Unleashed (en verdig tittel for en eksklusiv avtale). Løpetiden har ikke vært evig, faktisk fornyet EA den tidligere i år. Hvorfor pengesluket GT5 ikke var med i den prosessen vet jeg ikke. Turn10/MS kjøpte så en underlisens fra EA for å ha Porsche i Forza 3. Så spørs det om Polyphony Digital hadde råd til det samme. Kan også være at EA ikke er så glade i PD og satte prisen for høyt til at det var interessant.

 

Tragisk at Porsche 918 Spyder (Porsches plug-in hybrid som gjør 0-100 på 3,2 sek, når 320km/t, kjører på 0,3 liter på mila(!!), og har 718hk...) kun kommer i en arcaderacer som NFS:Hot Pursuit...

Porsche burde jo nesten betale PD for å være med i spillet. Synes ikke bilprodusentene fortjener NOE som helst av penger for å være med i GT spillene. Det er jo ren reklame for bilprodusentene.

 

Bilfabrikantene ser ikke på det som ren reklame. Lisensiering til spill vil også kunne medføre en risiko. GTA f.eks. kan vise alvorlige straffbare handlinger utført i/med en lisensiert bil vil kunne sees på som negativ reklame for varemerket. Likeledes alvorlige krasj og lovbrudd som høyhastighetskjøring på offentlig vei, osv. At vi synes det er kult betyr ikke at alle ser det på samme måte og de fleste som har råd til å kjøpe en supersportsbil ny er såpass gamle at de ikke forstår / ikke bryr seg om å forstå dataspill.

 

Videre må man tenke på hvor enormt mange kroner, arbeidstimer og år som har gått med for å utvikle en bilmodell. Og for spesielle merker som Porsche og Ferrari så kan det ligge mange tiår med hardt arbeid, historie og evolusjon bak en enkelt modell. At de skal ha betalt for at noen reproduserer og etterligner deres produkt og logo er på meg 100% åpenbart.

Lenke til kommentar

Hvis du vurderer å bruke den litt som et mediasenter for guds skyld velg PS3, har prøvd å streame ting fra PC til Xbox360 utallige ganger og har fått det til kun noen få ganger. Men for all del, har hatt mye gøy med den.

I lolled. Du vet at både Xbox 360 og PS3 støtter DLNA? Begge fungerer utmerket med både PS3 Media Server, TVersity, Mediaportal, osv...

det gjør jo ikke det.. Xbox360 får ikke surround på mkv filmer.. useless.. Mulig siste patcher etter nye xboxen sitt inntog har endret det, men forrige gang jeg kjørte ps3mediaserver på xboxen fikk jeg ikke surround. Når den attpåtil bråker og har kjipere menyer streamer jeg mye heller fra ps3en.

forøvrig kjempeubrukelig at ingen av dem støtter .mkv native da :)

 

 

I den evige xbox vs ps3 diskusjonen er min mening at xbox360 er suveren for Multiplayer-geeks, og ps3 er suveren for singleplayer geeks pga av sine exclusives. men uansett hva man er må man jo ha begge..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Spiller på PS3, 360 og Wii og er storfornøyd selvom 360 sliter med antall eksklusiver ;)

Det var vel litt meningsløst? Selv om PS3 ser ut til å ha en rekke kommende eksklusiver, gjør ikke 360 det dårlig her; og om man ønsker å spille Forza 3, Fable 3 eller Halo Reach så er det det samme hvor mange eksklusive spill PS3 har.

 

Her er en liten liste, prøvd å sortere ut det meste som ikke benytter seg av ekstramaterialet og spill som kun har vært eksklusive over en gitt periode. PC-titler er ikke 100% eksklusive, og de fleste er merket med (PC), er nok en del jeg ikke har fått med meg. Listen er nok ikke helt oppdatert heller.

 

360 kommende:

 

 

• Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)

• Captain Blood (PC)

• Codename: Kingdoms

• Dungeon Hero (PC)

• The First Templar (PC)

• Gears of War 3

• Gun Loco

• Kingdom Under Fire II

• Salvation (PC)

• Scivelation (PC)

• The Secret World (PC)

• Shadow Harvest (PC)

• Virtual-ON Force

 

 

 

360 utgitte

 

 

• America’s Army: True Soldiers

• Amped 3

• Ace Combat 6: Fires of Liberation

• Alan Wake

• Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

• Battlestations: Midway (PC)

• Battlestations: Pacific(PC)

• Beautiful Katamari

• Big Bumpin’

• BCFX: The Xperience

• Blue Dragon

• Bomberman: Act Zero

• Bullet Witch

• Call of Duty 2 (PC)

• Call of Juarez (PC)

• Chromehounds

• Command & Conquer 3 Tiberium Wars

• Command & Conquer 3 Kane's Wrath (PC)

• Condemned: Criminal Origins

• Crackdown 1

• Crackdown 2

• Crash Time: Autobahn Pursuit (PC)

• Cultcept Saga

• Dance Dance Revolution Universe 1, 2 og 3

• Darkest of days (PC)

• Dark Messiah Might & Magic: Elements (PC)

• Deadliest Catch: Alaskan Storm (PC)

• Dead or Alive 4

• Dead or Alive Xtreme 2

• Deadly Premonition

• Dead Rising

• Deathsmiles

• Destroy All Humans: Path of the Furon

• Divinity 2: Ego Draconis (PC)

• Earth Defense Force 2017

• Fable 2

• Fable 3

• Far Cry Instincts

• F.E.A.R Files (PC)

• FlatOut: Ultimate Carnage (PC)

• Forza Motorsport 1

• Forza Motorsport 2

• Frontlines: Fuel of War (PC)

• Full Auto

• Fusion Frenzy 2

• Gears of War 1

• Gears of War 2

• Guilty Gear 2: Overture

• Halo 3

• Halo 3: ODST

• Halo: Reach

• Halo Wars

• Hour of Victory (PC)

• ImportTuner Challende

• Infinite Undiscovery

• The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II (PC)

• Lost Oddysey

• Lost Planet: Extreme Condition Colonies Edition (PC)

• Kameo: Elements of Power

• Kengo: Legend of the 9

• Kingdom Under Fire: Circle of Doom

• Left for Dead 1

• Left for Dead 2 (PC)

• Lips

• Magne Carta !!

• Mass Effect (PC)

• Metro 2033 (PC)

• MotoGP '06

• Naruto: Rise of Ninja

• Naruto: The Broken Bound

• Ninja Blade

• Ninja Gaiden II

• Ninety-Nine Nights 1

• Ninety-Nine Nights 2

• Operation Darkness

• The Outfit

• Perfect Dark Zero

• Pocketbike Racer

• Prey (PC)

• Project Gotham Racing 3

• Project Gotham Racing 4

• Project Sylpheed

• Quake 4 (PC)

• Raven Squad: Operation Hidden Dagger (PC)

• Ridge Racer 6

• Rumble Roses XX

• Saints Row

• Scene It! Lights, Camera, Action

• Shadowrun (PC)

• Sneak King

• Spectral Force 3

• Star Trek: Legacy (PC)

• Stoked

• Stoked: Big Air Edition

• Supreme Commander 1

• Supreme Commander 2 (PC)

• Tenchu Z

• Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction (PC)

• Too Human

• Tropica 3 (PC)

• Universe at War: Earth Assult (PC)

• Velvet Assassin (PC)

• Viva Pinata

• Viva Pinata: Party Animals

• Viva Pinata: Trouble in Paradise

• Warhammer: Battle March (PC)

• You’re In The Movies

• Zoids Assault

 

 

 

PS3 kommende

 

 

• The Agency (PC)

• Agent

• Ar Tonelico Qoga: Knell of Ar Ciel

• Atelier Totori: The Alchemist of Arland 2

• Battle Suit Gundam: Battlefield Record

• DC Universe Online (PC)

• Dance Dance Revolution PS3

• Disaster Report 4: Summer Memories

• Dynasty Warriors 7

• Disgaea 4

• Final Fantasy Versus XIII

• Final Fantasy XIV (PC)

• Gran Turismo 5

• ICO / Shadow of the Colossus Collection

• inFAMOUS 2

• Killzone 3

• The Last Guradian

• LittleBigPlanet 2

• Magic: The Gathering – Tactics

• MotorStorm: Apocalypse

• Ni no Kuni: Queen of the White Holy Ashes

• Ratchet & Clank: All 4 One

• Resistance 3

• The Sly Collection

• SOCOM 4

• SuperCar Challenge

• Super Dimension Game Neptune

• Steambot Chronicles 2

• Strength of the Sword (PC)

• Tales of Xillia

• Tokyo Jungle • TRINITY: Souls of Zill O’ll

• Twisted Metal

• Virtua Tennis 4

• White Knight Chronicles: Awakening of Light and Darkness

• Yakuza 4

• Yakuza: Of the End

 

 

 

PS3 utgitte

 

 

• 3D Dot Game Heroes

• Afrika

• Atelier Rorona: The Alchemist of Arland

• Buzz! Quiz TV

• Cross Edge

• Demon’s Souls

• Disgaea 3: Absence of Justice

• The Eye of Judgment

• EyePet

• Folklore

• Formula One Championship Edition

• Full Auto 2: Battlelines

• Genji: Days of the Blade

• God of War Collection

• God of War III

• Gran Turismo 5: Prologue

• HAZE

• Heavenly Sword

• Heavy Rain

• Hot Shots Golf: Out of Bounds

• inFAMOUS

• Katamari Forever

• KILLZONE 2

• LAIR

• Last Rebellion

• LittleBigPlanet

• MAG

• Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

• Metal Gear Solid Online

• Mobile Suit Gundam: Crossfire

• ModNation Racers

• Monster Madness: Grave Danger

• MotorStorm

• MotorStorm: Pacific Rift

• Naruto: Ultimate Ninja Storm

• Ninja Gaiden Sigma

• Ninja Gaiden Sigma 2

• Ratchet & Clank: A Crack In Time

• Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

• Resistance: Fall of Man

• Resistance 2

• Ridge Racer 7

• SingStar

• SingStar ABBA

• SingStar Vol. 2

• SOCOM: Confrontation

• Time Crisis 4

• Time Crisis: Razing Storm

• Trinity Universe

• Uncharted: Drake’s Fortune

• Uncharted 2: Among Thieves

• Untold Legends: Dark Kingdom

• Valkyria Chronicles

• Warhawk

• White Knight Chronicles

• Yakuza 3

 

 

Lenke til kommentar

360 har bedre grafikk på multikonsollspill.

På mange flerkonsollspill, ikke alle, kommer stort sett an på hvilken konsoll som har vært lead console og hvor mye vekt utviklerne legger på konsollene.

 

En ting jeg er litt usikker på er om slike sammenligningssider har skrudd på Full RGB på PS3, noe som ikke ser ut til å være tilfellet. De burde også justere lysstyrke, kontrsaster, osv. så bildet blir så likt og optimalt som mulig så det blir enklere å sammenligne bildene og best mulig kvalitet. Slike sider burde iallefall listet opp oppsettet deres for konsollene.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Er godt å komme tilbake her igjen, skal aldri tilbake til gamer.no mer da jeg fikk bekreftet at man ikke kan like PS3 over 360, og det ble jeg banna for :)

..er vel strengt tatt ikke så veldig forskjellig her. :p

 

Åjoda ;)

Men det var greit å komme tilbake her jeg hører hjemme :)

 

Men har enda til gode å fullføre Prince Of Persia Triology, Heavy Rain, Alan Wake og Splinter Cell Conviction, godt jeg har spart noen av eksklusivene på begge sider :). Rusher multiplattforms, skjønner ikke hvorfor hehe :p

Lenke til kommentar
En ting jeg er litt usikker på er om slike sammenligningssider har skrudd på Full RGB på PS3, noe som ikke ser ut til å være tilfellet. De burde også justere lysstyrke, kontrsaster, osv. så bildet blir så likt og optimalt som mulig så det blir enklere å sammenligne bildene og best mulig kvalitet. Slike sider burde iallefall listet opp oppsettet deres for konsollene.

..en annen ting er at de aller fleste som gjør tester ..lensoftruth, for eksempel.. insisterer på at de bruker en "raw feed" til å kode bildet de bruker i testen. Men de "glemmer" - også etter å ha bli minnet på det - at hdmi dekodingen fra tredje part ikke nødvendigvis får bildet til å bli en "raw feed". Istedet gjør capture-verktøyet dekodingen mer eller mindre nøyaktig. Og du får den vanlige "blur" effekten.. som ingen med en ps3 ser på sin tv. Det er ikke så veldig rart.

 

Så i utgangspunktet - ble litt overrasket over det når jeg så det selv, for jeg var overbevist om at xbox360 hadde generellt bedre filter, takket være alle sammenlikningene på nettet - så kommer det an på hva du foretrekker. Veldig likt om du liker Nvidia eller Ati på PC - alle grafikk-kortene derfra har hver sin måte å behandle bildet på. Men det er ikke en som er objektivt bedre enn den andre. Det kommer an på hva du foretrekker her: klare linjer som viser stygge kanter (Nvidia). Eller mer blur som skjuler ujevnheter (Ati).

 

Men det er forskjeller på titlene noen ganger. Ghost Busters var en - flere dårlige teksturer. Batman var en annen - en god del mindre detalj på en av versjonene.

 

Men stort sett gjør ingen av de "test" sidene noen god jobb. Ta Eurogamer med Vanquish - det er veldig lite problem å se at det er tatt ned en god del detaljer på teksturer, animasjon og partikkeleffekter i xbox-versjonen. Det er flatt, rett og slett. Spesiellt animasjonene og detalj på objekter lenger unna er forferdelig dårlig. Men de klarer ikke å peke på det, fordi de helt klart foretrekker måten xboxen håndterer bildet på. Hadde det samme med FF13 - her er de aller fleste scenene mellom versjonene ca. i halve oppløsningen, samt komprimert veldig. Og plutselig er Eurogamer ivrige til å fremheve hvor uovertruffen komprimeringsteknologien Microsoft har.

 

...så så langt gikk det med "overlegen på multiplatform". Husk at xboxen også har forferdelig lite ram - mobiltelefoner har mer RAM enn konsollene snart nå. Så det kommer an på om utviklerne klarer å bruke multikjerne-prosessorene og den kjappe tilgangen til Ram'en som begge konsollene til en viss grad tilbyr.

 

Med andre ord, det er som det har blitt sagt en del ganger - standard "PC spill", som går på standard bruk av biblioteker er der xboxen var designet til å være best. Da er det lett å utvikle for, og du får den samme ytelsen hver gang. Husk at xboxen er designet for å brukes på Directx utvikling - det er det, og det gjør den perfekt.

 

Men når det blir mer normalt å flytte scene-behandling over på program-logikk, istedet for å la det være en del av et ferdig bibliotek - så har ps3en mye å ta av. ..og det har vi forsåvidt sett med alt fra Lair til WipeoutHD og Uncharted.. sånne ting. Og de titlene på xbox som går bort fra Directx basen, slik som Alan Wake - der var det forferdelig mye arbeid for ikke så veldig stor uttelling - rent grafisk, ihvertfall.

 

Samtidig dukker det opp teknikker som MLAA nå.. en anti-aliasing implementasjon over cpu.. det er en mer komplekst programmert anti-aliasing teknikk som krever mer utregning enn for eksempel Quinqunx teknikken til Nvidia. Og det er noe som kan "bare slenges på", slik at vi sikkert vil se det i multiplatform titler på ps3 snart. Men siden det utføres i arbeidsminnet, så er det mulig å kombinere det med andre operasjoner i tillegg - hvis noen har spilt Killzone 3 betaen (forferdelig bortsett fra grafikken, riktignok), så er det et par eksempler på det der. Snødrev med lys-effekter som glir inn.. veldig godt gjort.

 

Eurogamer hadde ingen kommentar på det, utover at de fant en artefact et sted. Umiddelbart fant de opp en ny "svakhet", "shimmer", som ikke finnes i virkeligheten på den måten de tror.

 

Uansett.. jeg synes nå det at Sony skulle drite i overflatebehandling fullstendig - og bare satse mer på kompleks animasjon, og objektbehandling. Men folk har visst forskjellig smak, skjønner jeg.. Ikke alle som kan sitte en time å bygge klosser i 3d, og kose seg halt ihjel heller :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor jeg ønsker å ha litt mer informasjon om hva som er brukt, og hvilket oppsett som er brukt, samt at de justerer lys/kontrast/etc som alle kan gjøre på TV-en/spillene uansett så det blir så like som mulig så det blir lettere å sammenligne bildene og se om de bruker de optimale oppsettene. Det er allikevel helt klart at en veldig stor faktor er hvor mye vekt en utvikler velger å legge i en konsoll er en avgjørende faktor.

 

Nå har jeg begge konsollene, og har mulighet til å laste ned demoer så jeg får inntrykk av hvordan spillet er på begge konsollene; grafisk, kontrollen, osv. Selv synes jeg at de grafiske forskjellene er så marginale at det har svært lite å si, og bryr meg ikke stort om hvilken konsoll jeg spiller et spill på da de stort sett er like på begge og jeg bryr meg ikke om jeg spiller med Xbox- eller PS-kontrollen.

Lenke til kommentar

For det meste er det samme her. Det er noen småting - måten du griper rundt xbox-controlleren på er litt mer omstendelig. Så jeg likte veldig godt å spille Dead Space på xbox, siden det passet så bra inn i måten du raver rundt på. ..men jeg liker den trådløse logitech-controlleren best, egentlig. Litt bedre knapper, og mindre slærk. Smak og behag. Jeg synes riktignok at trinn-baserte trykk-knapper på ds3en var en god idé - så der går vel nøytraliteten min igjen.. Ikke at noen multiplatform-spill bruker den funksjonen..

 

Men godt poeng om at det er nødvendig å se litt mer informasjon .. lensoftruth er helt åpne med hva de gjør, da men. De bare er mener at capturen gjennom hdmi-dekoderen gir et korrekt inntrykk. Så i akkurat det tilfellet har ikke kontrast, full range, super-hvit, osv. mest å si. Samme er med forminskede bilder - det er ikke en veldig stor hemmelighet at om du forminsker et bilde med masse smoothing og blur, så ser det mye mindre rotete ut enn et bilde med noen ujevne kanter. Hvem som helst kan prøve det selv, og bekrefte det.

 

..ærlig talt veldig mye rart på internett. :p ..jeg mener, jeg spurte lensoftruth folka om de to tingene på bloggen deres. Det de gjorde var å benekte alt, si at alt jeg vet er feil, og at dessuten liker fansene deres det de sier - og jeg var bare ute etter å sverte dem, og dessuten var en ps-fanboy, osv.

 

Samtidig kjører Eurogamer ganske lange artikler om grafikk og slike ting - de er atekniske, med litt ekstra terminologi som høres faglig ut. Men det er skikkelig snake-oil, og er kun der fordi det genererer en stødig strøm av hits. Og hvis en først har gjort noe som har blitt en "suksess" på den måten, ja så fortsetter man. Hvorvidt entusiasmen er ekte eller falsk - det er ikke egentlig så viktig.

 

Ikke det at fanboys nødvendigvis er uekte heller - som en på shacknews sa.. han mente at om han rapporterte følelsene sine om et produkt (i en orkestrert setting, med ti MS teknikere i øret, og alle producerne i samme rom, osv) - så var det ekte. Og det gjorde ingenting om det ikke kanskje var helt objektivt, osv, siden han hele tiden var ærlig. Det satte han sitt gode navn og rykte på. ..helt seriøst, det var argumentet. Neste filosofiske poeng var at - vel, underholdning er så subjektivt uansett, at opplevelsen i seg selv er veldig viktig.

 

Men som bruker, som ikke sitter i en beskyttet setting, med MS teknikere på skulderen, og producere i sofaen som snakker om hvor mye spillet revolusjonerer verden - så er jo vi interessert i å kunne lese ut av det som blir skrevet hva slags situasjon vi ser. Så vi trenger mer informasjon, som du sier.

 

Men her er all den "tekniske analysen" som dukker opp i xbox vs. ps3 sammenlikninger veldig irriterende, synes jeg. Fordi det bare er en måte å vri en veldig ubegrunnet mening til å se ut som fakta. Eller til å gjøre sin egen subjektive mening mer teknisk enn den er. ..liker ikke sånt uansett. Det en ser er en ting, tekniske løsninger er noe annet.

 

..så når utviklere snakker om å fokusere på en platform, og så videre - så betyr det og veldig forskjellige ting. Det er ikke noe slikt som at en spesiell metode kan gjøre bildet uendelig bedre, bare en bruker lenger tid på det. Tweaks på det ene og det andre kan fikse på framerate problemer, og slike ting. Og det er tilfellet at en god del porter får små trekk i grafikken for å bevare spill-flyten, for eksempel. Bayonetta er et eksempel på det - den releasen fikk masse mas, på grunn av den "forsvunne" levelen i demoen. Spillet er.. vel.. ikke akkurat veldig forskjellig. Men siden det var et problem et eller annet sted da demoen ble lagt ut, så ble det spunnet veldig mye rundt det. Men når du ser på hvordan det ser ut til slutt, så er det ikke store forskjellen. Og jeg kan ikke se hva slags variant av shadow-mapping med et blur-pass en skygge på et objekt i bakgrunnen har. Det kan ikke Eurogamer heller, selv om de insisterer veldig ofte på å "gjette" at en ekstremt forstørret skygge kan fortelle at ps3 versjonen har "simpel shadow-mapping", mens xbox-versjonen har "gaussian blur". Det kan du ikke se. Det må du vite, eller se i koden. "Gaussian blur" er bare navnet på algoritmen en bruker på blur i en buffer, i tillegg. Ingen har sett en simpel speilet skygge-mapping i et spill siden Quake.. - ...du kan bare ikke se hvorvidt den ene eller den andre varianten blir brukt etter post-processing, eller hvor mye eller lite som ble gjort. Det kan kanskje være et godt spørsmål, om ps3-porter typisk har diverse implementasjoner på xboxen som ikke blir gjenbrukt. At det er dette noen utviklere refererer til når de snakker om problemer med fill-rate og kø på bussen. Det kan være at det er tilfelle. Men hvorfor spør de ikke utviklerne om det isteden, når de har aksess..? Hvorfor ikke finne et godt eksempel et sted (heller enn "jeg tror" bildene deres), og så konfrontere kildene sine med hva de har?

 

..blir rimelig lei hele greia. Du har noen småplukk på begge Bayonetta-versjonene som har med at animasjons-flyten i de mørke, stillestående lilla .. stormene.. greiene.. Samme med portalene som dukker opp, sånne ting. Begge versjonene har steder der vinkelen ikke blir riktig, og det ser skikkelig påmalt ut, i og med at du har to lag med animasjoner som ikke ligger over hverandre riktig. Men vanligvis ser det bra ut. Og da kan du ikke se forskjell.

 

Så blir det tilbake igjen til det poenget at de aller fleste kan ikke prøve begge spillene. Jeg kunne ikke det før for ikke så lenge siden, så jeg forventet at det var de forskjellene jeg så i testene. Og så viser det seg at forskjellene ikke er der. Istedet har jeg Arkham Asylum på ps3 der ikke halve skjermen ser i kappa til Batman hele spillet.

 

Men hvorfor skal en ikke stole på Eurogamer, ikke sant? Eller alle de andre embeddede bloggene MS har ute..? De er jo helt "ekte i sitt engasjement og entusiasme", som de sier..

Lenke til kommentar

Etter første post til nipsen har jeg igrunn ignorert fanboygulpet som kommer fra den kanten, men skal gjøre et unntak for tre uttalelser:

 

Xbox 360 har mer blur for å dekke over ujevne kanter.

Err' date=' det heter AntiAlising og 360en kan bruke det i større grad enn PS3 fordi GPUen er kraftigere. Et blur-filter ville tatt lengre tid å rendre og redusert framerate.

 

 

Du har noen småplukk på begge Bayonetta-versjonene som har med at animasjons-flyten i de mørke, stillestående lilla .. stormene.. greiene.. Samme med portalene som dukker opp, sånne ting. Begge versjonene har steder der vinkelen ikke blir riktig, og det ser skikkelig påmalt ut, i og med at du har to lag med animasjoner som ikke ligger over hverandre riktig. Men vanligvis ser det bra ut. Og da kan du ikke se forskjell.

Bayonetta på PS3 kjører til tider på HALVE FRAMERATEN av 360-utgaven! Det er dramatisk kortere loade-tider (og det er uten å installere spillet på 360 engang). Fra "Thesixaxis" (som er PS3-vennlige): "When you play the very first scene in the prologue on 360 it’s clear that this is how Platinum Games intended Bayonetta to be experienced, and what was a jerky indescript mess on the PS3 is a slick, stunning and powerfully visual treat on the Xbox 360."

Det er ikke "noe småplukk", det er en dramtisk forskjell! Det er utvikleren sin feil naturligvis, men hold deg til fakta.

 

 

Men det er forskjeller på titlene noen ganger. Ghost Busters var en - flere dårlige teksturer. Batman var en annen - en god del mindre detalj på en av versjonene.

Husker ikke Ghostbusters-spillet' date=' men når det gjelder Arkham Asylum så er ikke teksturene forskjellige. Tror du virkelig de tegner alle grafiske objekter to ganger? En gang for 360 og en gang for PS3? Utgangspunktet er det samme så blir det rendret litt forskjellig. Og Arkham Asylum så bra ut på begge konsoller, slik en multiplatformtittel skal være.

 

Her er et eksempel på hva nipsen mener er "en god del mindre detalj":

 

[img']http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/8/9/4/9/6/ss_preview_1_ps3__5_.bmp.jpg[/img]

 

ss_preview_6.bmp.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Phew, for en debatt..

 

Noen som har erfaringer med Move vs kinect? er skikkelig usikker på hvilken konsoll jeg skal kjøpe, og denne debatten hjalp egentlig ikke ;-)

Er interessert i dansespill + spill man kan bruke hele kroppen uten controller, men samt virker det drittøft å kunne spille skytespill i Move!

 

I tillegg 360 eiere: hvor "normalt" er det nå for tiden med RROD på Elite versjonen? Er så redd for at konsollen skal daue etter 13 mnd og Microsoft bare kan le høyt og be meg kjøpe ny konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...