Gå til innhold

Xbox 360 eller Playstation 3 ?


Steamed

Anbefalte innlegg

Les f.eks. linken jeg la ut tidligere med info fra Harmonix-utvikleren Jason Booth (og de har god erfaring med alle tre konsollene denne generasjonen).

Problemet med BR er først at den er treig på lesehastighet. Den leser ut data med konstant hastighet (CLV-drive), mens DVD-leseren til 360en leser med forskjellig hastighet ettersom hvor på plata man er (CAV-drive). En 2x BluRay-drive leser ut med 8MBps. 12x DVD leser på det treigeste med 8.2MBps (litt treigere enn BluRay), men på sitt raskeste leser den med 16,5MBps (mer enn dobbelt så rask som 2x BluRay). Se grafen under for å se det tydeligere. Husk at det er kolonne nummer to som er aktuell for PS3 (2x):

 

12xdvdvsbdrs0cg.png

 

 

Men neste problem er at BluRay-leseren i PS3 er treig er på seek-time også. Siden BR er et CLV-drive (constant linear velocity) så må spinne-hastigheten på plata endres når hodet flyttes, dette tar tiiid og gjør at drive-seeks tar eeevigheter. Spiller liten rolle for filmer siden de vanligvis leses fra start til slutt, samtidig får datastrømmen ut i samme hastighet gjennom hele filmen. For spill derimot, der man ofte vil lese mye forskjellig data ut avhengig av hvor i spillet man befinner seg så er det et stort problem.

 

Løsningen ble duplisering (heldigvis er det mye plass å ta av). Om alt av felles-objekter (lyd og textures f.eks) legges på et sted på plata slik man vanligvis gjør, så ville lesehodet måtte gjort mange seek-oppgaver for å flytte seg fra å lese level-data, til lyd, til teksturer, osv. Det tar tid og blir kompensert på ved å legge all felles-data flere ganger på plata, etter hver level, slik at man slapp så mange drive-seeks. PS3en kunne da lese level-data og så fortsette rett videre på felles-data med lyd og grafikk uten noen treige drive-seeks. I mastering-prosessen for DVD-produksjon så kan man bestemme hvor data skal lagres på plata. Her velger man naturligvis de raskeste områdene så i praksis vil 360en aldri lese med lavere hastighet enn BluRay med mindre platen er stappet til randen.

 

Etterhvert har Sony tillatt (eller noen funnet ut) at utviklere kan påtvinge harddisk-installering. Derfor ser man ofte at man må installere PS3-spill før man får spille dem mens det aldri har vært et krav på 360en. Dog bråkte stort sett alle DVD-drives unntatt de i slim'en og det er et godt argument for harddiskinstallering. Årsaken til bitchingen i tegneserien under er at installasjon av Devil May Cry 4 tok 20(!!) minutter på PS3.

 

pennyarc.jpg

 

 

Sidenote: Duplikater brukes ofte på PS3 for å kompensere for den treige BluRay-driven, blant annet Fallout 3. Kilde: Todd discusses PS3 Development

 

Mer om påkrevd installasjon her: The Mystery Behind PlayStation 3's Sometimes Mandatory Installations

 

 

Tror du på meg nå UrgeLoL?

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle konsollene er forsåvidt ganske billige nå, så det er virkelig ikke noen viktig faktor for valg i dag. For de det er kritisk så vil valget uansett ende på Wii, som koster ca 1600.

 

Om man uansett skal måle konsoller utifra pris må man også ta i betraktning på hva annet man trenger:

 

  • Den nye mindre utgaven av Xbox har som PS3 innebygd Wi-Fi, dermed er ikke det noe tema lenger om noen skulle kjøpt konsollen i dag.
     
  • Om man er avhengig av å spille på internett, må man legge til et beløp på ca 400 for Xbox i året, om man skal ha konsollen i noen år vil den totalt bli dyrere.
     
  • Om du i tillegg til en spillmaskin har planer om å kjøpe en Blu-Ray-spiller vil du måtte legge til minimum ca 700,- (billigste på Elkjøp).

 

 

Nå trenger man egentlig ikke PSN+ med mindre man ønsker å laste ned enkelte spill gratis, få rabatter på en rekke spill og tillegg, få tidlig tilgang til betaer osv. Om man kjøper en del over PSN så kan det kanskje være verdt det, men inntil PSN+ får:

 

1. Sky-basert lagring av game saves

2. Cross-game-chat

 

så tror jeg det er mange som ser liten grunn til å kjøpe en slik tjeneste. Det ser ut til at Sony ser på Skype, eller en lignende løsning, for PS3, om denne tjenesten også kan benyttes mens man spiller kan det nok se ut til at Sony er inne på tanken om å få en tilsvarende mulighet som Xbox-brukere har hatt ganske lenge nå.

 

 

Det at Xbox Live Gold har cross-game snakking føler jeg ikke gjør opp for det beløpet man betaler, men nå vet jeg ikke hvilke andre funksjoner man får med Live Gold som man ikke får gratis med PS3.

Lenke til kommentar

La oss si att det er 2-3 søsken deler samme konsoll (ikke uvanlig det). Hvor mye må du betale i året da! Hadde enda Microsoft tillatt 3-4 brukere på samme konto. men nei da, vi vil ha penger pr. bruker takk. :hmm:

På ps3 kan du registrere opptil 7(tror jeg det er) pr. konsoll. Bare det burde være nok for mange til og velge ps3. Og det er selvfølgelig gratis for alle. :D

Må ikke glemme musikk tjenesten "Vidzone" som lar deg se på tusenvis av musikkvideoer gratis. :tease:

Om blu-ray laster tregere enn dvd trur jeg de fleste av oss driter i. Noen spill må lastes inn, so fucking what!

Verdens minste problem spør du meg....

Lenke til kommentar

Vanskelig å se at dere er hardbarka PS3 fans. Da argumentene deres kun handler om HVORFOR folk burde ha PS3.

Det rare er faktisk at dere ikke nevner grunnen til valg av konsoll, nemlig spillserier. Vet PS3 sitter på noen titler som Xbox aldri kan få, og omvendt.

F.eks. en som elsker Halo og vil ha Halo velger Xbox uansett pris, en som vil ha GT velger PS3. Dette vil jeg tro faktisk bestemmer mer enn alt annet crap dere ramser opp.

 

Uansett bør du sjekke fakta tamarin. Xbox live får man til ~ 300 kr for 14 mnd. Noe som tilsvarer under 1 kr om dagen. Da i tillegg får man Party, noe jeg tror ikke er tilgjengelig på PS3? Tilgang på demoer osv tidligere og masse annet. Det med at man ikke kan dele internet tilgang på flere for samme abonnement bryr jeg meg og lite om. Jeg har ikke noe problemer, og jeg tror ikke mange har det, at andre faktisk skal spille for deg og ødelegge.

 

Det med blu-ray på PS3 er vel bare crap? Hørt den er dårlig og udugelig iforhold til ordentlige spillere. PS3 koster vel 500 kr mer enn Xbox, så da bruker jeg heller de pengene på å kjøpe en skikkelig spiller, til dog litt over 1000, men allikevel bedre enn den som finnes på PS3. Allikevel skal du ha skikkelig opplevelse ut av blu-ray. Må du også ha en god tv, godt anlegg og ellers gode omgivelser. Dette tviler jeg veldig på at veldig mange av dere har på rommet. Så ville da like så godt gått for dvd.

 

Heldigvis har jeg mer en godt nok anlegg hjemme til å spille blu-ray, så gidder ikke å ha en PS3 til å gjøre jobben. Samtidig er jeg typen som liker HALO serien, derfor har jeg et valg på konsoll valget. Tar meg heller ikke lang tid å spare 300 kr for å få kjøpt Live, men skjønner at dere kresne PS3 eiere kan ha det.

Lenke til kommentar

Snip

 

Ja du fant infoen jeg linket til ser jeg.

 

Joda det finnes tilfeller. men du får det til å høres ut som at dette er noe alle gjør, mens det faktisk ikke er slik. Og de tilfellene du har nevnt så er det typiske multiplattform spill. Spill som altså produseres først å fremst for xbox 360, så må utviklerene ofte bruke "triks" for å hjelpe blu-ray driven å yte så mye som de trenger. Men i tilfeller der det utvikles for ps3 så har man spill som stream noe av den beste grafikken vi har sett på konsoll. Uten installasjon. Så det er med dette som med mange ting Playstation 3. Arkitekturen er spesiell, så utvikles det ikke for ps3, så mister man noe ytelse når man etterpå skal porte spillet over.

 

Men ellers så er det jo utrolig morsomt hvordan du henger deg opp i feil og mangler som bortimot ikke angår deg. Ikke skal du kjøpe GT5, men allikevel er du veldig frempå i tråder om spillet og ikke har du Ps3? men du er veldig lei deg for dens mangler og ønsker å fortelle alle andre om disse. Og samtidig så glemmer du manglene til dine favoritting.

 

Nesten ett snev av troll i flere av dine innlegg.

 

 

 

Lenke til kommentar

Vanskelig å se at dere er hardbarka PS3 fans. Da argumentene deres kun handler om HVORFOR folk burde ha PS3.

Det rare er faktisk at dere ikke nevner grunnen til valg av konsoll, nemlig spillserier. Vet PS3 sitter på noen titler som Xbox aldri kan få, og omvendt.

F.eks. en som elsker Halo og vil ha Halo velger Xbox uansett pris, en som vil ha GT velger PS3. Dette vil jeg tro faktisk bestemmer mer enn alt annet crap dere ramser opp.

I og med at du siterer meg under så håper jeg ikke det der var rettet mot meg. Om noen spør hvilken konsoll de bør kjøpe så lister jeg opp de meste av faktorer man bør ta stilling til, uten å nevne noe om hvem som er best. Jeg anbefalte faktisk trådstarter i denne tråden å kjøpe en Xbox.

 

Ikke på grunn av spillserier, som jeg også nevnte i en bisetning, og linket til en side som listet opp eksklusive titler til begge konsollene, men på grunn av at de fleste vennene hans har Xbox 360, og grunnet at han likte kontrollen til Xbox 360 best.

 

Det er vel heller få innlegg her som går inn på å fortelle deg HVORFOR du skal kjøpe en konsoll, men det ser ut til at hvert andre innlegg alternerer mellom å være i PS3 og Xbox 360 sitt favor. Denne tråden har så og si utartet seg til å kun bli en flame-war-tråd.

 

Uansett bør du sjekke fakta tamarin. Xbox live får man til ~ 300 kr for 14 mnd. Noe som tilsvarer under 1 kr om dagen. Da i tillegg får man Party, noe jeg tror ikke er tilgjengelig på PS3? Tilgang på demoer osv tidligere og masse annet. Det med at man ikke kan dele internet tilgang på flere for samme abonnement bryr jeg meg og lite om. Jeg har ikke noe problemer, og jeg tror ikke mange har det, at andre faktisk skal spille for deg og ødelegge.

Jeg skrev 400 da jeg ikke fant noen offisielle priser på det man må betale når man blir medlem via Xbox Live. På Elkjøp stod det 600,- for 14 månder, noe jeg vet er dyrere enn hva man kan få det til, derfor trakk jeg også ned et par hunde. Hva forventer du? At jeg skal lete rundt på nettet for å finne det billigste alternativet i en slik sammenheng?

 

Party er en fin funksjon det, men det er nesten det eneste Xbox-brukere trekker frem som argument når det gjelder online-spilling. Noe jeg ikke ser så stort behov for når jeg spiller online, og om ikke Gold har mer å tilby enn det så er det ikke så interessant.

 

Det med blu-ray på PS3 er vel bare crap? Hørt den er dårlig og udugelig iforhold til ordentlige spillere. PS3 koster vel 500 kr mer enn Xbox, så da bruker jeg heller de pengene på å kjøpe en skikkelig spiller, til dog litt over 1000, men allikevel bedre enn den som finnes på PS3. Allikevel skal du ha skikkelig opplevelse ut av blu-ray. Må du også ha en god tv, godt anlegg og ellers gode omgivelser. Dette tviler jeg veldig på at veldig mange av dere har på rommet. Så ville da like så godt gått for dvd.

Ikke det jeg har lest og hørt, og dette er vel enklere å finne frem til enn den billigste prisen på Live Gold Membership vel?

 

http://reviews.cnet.com/best-blu-ray-players/

http://gear.ign.com/articles/107/1074564p1.html

http://hdtvorg.co.uk/news/articles/2007040803.htm

http://news.softpedia.com/news/Benchmark-Proves-PS3-Is-The-Best-Blu-ray-Player-99376.shtml

http://www.pcworld.com/reviews/collection/1656/top_bluray_disc_players.html

 

Kort oppsummert på en side:

The bottom line

With all of the functionality it offers, the PS3 Slim is the best value in home video today, and it more than holds its own as a Blu-ray player. If you can ignore its minor shortcomings and don't need the standard "disc player" form factor, it's easily the best-for-your-buck Blu-ray player for the majority of tech-savvy buyers.

Read more: http://news.cnet.com/8301-17938_105-10316079-1.html#ixzz15BdKmZ36

 

Jeg kom faktisk ikke over en side som skrev at PS3 ikke kunne brukes som en verdig Blu-Ray-spiller. Og mange skriver også at om man til og med skal ha en dedikert spiller, kan funksjonene til PS3 være verdt et kjøp.

 

Heldigvis har jeg mer en godt nok anlegg hjemme til å spille blu-ray, så gidder ikke å ha en PS3 til å gjøre jobben. Samtidig er jeg typen som liker HALO serien, derfor har jeg et valg på konsoll valget. Tar meg heller ikke lang tid å spare 300 kr for å få kjøpt Live, men skjønner at dere kresne PS3 eiere kan ha det.

Heldigvis at du ikke trenger PS3? Og du går rundt og snakker som om det kun eksisterer PS3-fanboys? Fanboys eksisterer på alle fronter, ikke bare på spillmaskiner, og Xbox 360-fanboys ser ikke ut til å være noe mindre eller mer i antall eller komme med mer eller mindre saklige utsagn.

 

Eneste grunnen jeg gjorde den sammenligningen med pris er at det har vært utallige innlegg som retter seg mot pris. Det er snakk om 500,- i kjøpspris, og med ekstra kostnader for Live Gold om man trenger det i en periode på to år så går det opp i opp. Det er nok heller få her som påstår at Gold Live er dyrt, men er nok mange som svarer på påstander om at PS3 er så mye dyrere enn Xbox 360 som mange skal ha det til.

 

Kresen? Har Wii, PS3 og Xbox 360, og spiller på dem alle. I og med at de spillene jeg spiller over nett hovedsaklig er flerkonsoll, så ser jeg ingen grunn til å ha Live Gold-medlemskap. Det er allikevel enkelte ting jeg foretrekker med Xbox 360 også.

 

Som sagt, det er ofte jeg anbefaler personer å kjøpe Xbox 360 fremfor PS3, hvor mange ganger har du anbefalt noen å kjøpe PS3? Hva positivt ser du i PS3? Hvilket grunnlag har du å uttale deg om PS3 da du ikke har konsollen engang?

Endret av tamarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å se at dere er hardbarka PS3 fans. Da argumentene deres kun handler om HVORFOR folk burde ha PS3.

Det rare er faktisk at dere ikke nevner grunnen til valg av konsoll, nemlig spillserier. Vet PS3 sitter på noen titler som Xbox aldri kan få, og omvendt.

F.eks. en som elsker Halo og vil ha Halo velger Xbox uansett pris, en som vil ha GT velger PS3. Dette vil jeg tro faktisk bestemmer mer enn alt annet crap dere ramser opp.

 

Uansett bør du sjekke fakta tamarin. Xbox live får man til ~ 300 kr for 14 mnd. Noe som tilsvarer under 1 kr om dagen. Da i tillegg får man Party, noe jeg tror ikke er tilgjengelig på PS3? Tilgang på demoer osv tidligere og masse annet. Det med at man ikke kan dele internet tilgang på flere for samme abonnement bryr jeg meg og lite om. Jeg har ikke noe problemer, og jeg tror ikke mange har det, at andre faktisk skal spille for deg og ødelegge.

 

Det med blu-ray på PS3 er vel bare crap? Hørt den er dårlig og udugelig iforhold til ordentlige spillere. PS3 koster vel 500 kr mer enn Xbox, så da bruker jeg heller de pengene på å kjøpe en skikkelig spiller, til dog litt over 1000, men allikevel bedre enn den som finnes på PS3. Allikevel skal du ha skikkelig opplevelse ut av blu-ray. Må du også ha en god tv, godt anlegg og ellers gode omgivelser. Dette tviler jeg veldig på at veldig mange av dere har på rommet. Så ville da like så godt gått for dvd.

 

Heldigvis har jeg mer en godt nok anlegg hjemme til å spille blu-ray, så gidder ikke å ha en PS3 til å gjøre jobben. Samtidig er jeg typen som liker HALO serien, derfor har jeg et valg på konsoll valget. Tar meg heller ikke lang tid å spare 300 kr for å få kjøpt Live, men skjønner at dere kresne PS3 eiere kan ha det.

I motsetning til deg så holder det ikke for meg å ha "hørt" det i fra ett eller annet menneske for å trekke konklusjoner. Har selv en ganske så ny blu-ray spiller og en ps3 60gb. Ser jeg forskjell? Ikke uten at jeg setter opp en maken tv ved siden av, og kjører samme film mens jeg ser på enkelt frames. Altså liten forskjell, noe bare de mest audio/videofile vil bry seg om. Og hvorfor tror du folk her sitter å spiller på rommet, er ikke alle her som bor hjemme hos mamma og er forvist på gutterommet. Faktisk er vel den gjennomsnittlige konsoll spiller godt over 20. 

 

 

 

Lenke til kommentar

Som sagt, det er ofte jeg anbefaler personer å kjøpe Xbox 360 fremfor PS3, hvor mange ganger har du anbefalt noen å kjøpe PS3? Hva positivt ser du i PS3? Hvilket grunnlag har du å uttale deg om PS3 da du ikke har konsollen engang?

 

he he ...

Vel å gå etter det vennene har kan som regel være fornuftig det. Så hvis flesteparten av vennene dine har PS3, go for it. Men hvis du vil spille COD og de FIFA, hva er vitsen? Men anyways.

 

Har ikke sagt noe negativt om PS3 på den måte, bare forsto det slik at du argumenterte kraftig for PS3. Så skulle bare komme med argumenter til hvorfor Xbox 360 er et godt kjøp.

 

Min teori er allikevel at mange av de som velger PS3 fremfor 360 er merke. Playstation har jo vært en suksess i Europa i mange år, så naturlig vil det være for mange å velge en PS3. Det kan vel du også være enig i?

 

Men for all del så er ikke PS3 en dårlig maskin, det går på hva du vil og ser etter. For min del kjøpte jeg xboxen tidlig da den kom. Altså før PS3 kom. Jeg kan vel si hva jeg synes da jeg faktisk har tilgang på PS3, men bruker heller Xboxen min. Av interesse.

 

I motsetning til deg så holder det ikke for meg å ha "hørt" det i fra ett eller annet menneske for å trekke konklusjoner. Har selv en ganske så ny blu-ray spiller og en ps3 60gb. Ser jeg forskjell? Ikke uten at jeg setter opp en maken tv ved siden av, og kjører samme film mens jeg ser på enkelt frames. Altså liten forskjell, noe bare de mest audio/videofile vil bry seg om. Og hvorfor tror du folk her sitter å spiller på rommet, er ikke alle her som bor hjemme hos mamma og er forvist på gutterommet. Faktisk er vel den gjennomsnittlige konsoll spiller godt over 20.

 

Kan innrømme at jeg kan ha tatt feil på blu-ray spilleren til PS3. Har faktisk ikke sagt direkte at jeg mener folk bor hjemme, men er ikke alle som sitter i en stor stue med ordentlig anlegg kobla direkte opp mot PS3 eller Xboxen, mulig jeg tar feil, men det er min oppfatning.

Lenke til kommentar

Vel å gå etter det vennene har kan som regel være fornuftig det. Så hvis flesteparten av vennene dine har PS3, go for it. Men hvis du vil spille COD og de FIFA, hva er vitsen? Men anyways.

 

Har ikke sagt noe negativt om PS3 på den måte, bare forsto det slik at du argumenterte kraftig for PS3. Så skulle bare komme med argumenter til hvorfor Xbox 360 er et godt kjøp.

 

Min teori er allikevel at mange av de som velger PS3 fremfor 360 er merke. Playstation har jo vært en suksess i Europa i mange år, så naturlig vil det være for mange å velge en PS3. Det kan vel du også være enig i?

 

Men for all del så er ikke PS3 en dårlig maskin, det går på hva du vil og ser etter. For min del kjøpte jeg xboxen tidlig da den kom. Altså før PS3 kom.

 

Jeg kan vel si hva jeg synes da jeg faktisk har tilgang på PS3, men bruker heller Xboxen min. Av interesse.

CoD og Fifa er da ikke eksklusive spill, de kommer til flere konsoller.

 

Argumenterte heller på hvorfor ikke Xbox er så mye billigere som en del skal ha det til, selv om prisene på konsollene er nokså irrelevante.

 

Det blir kun spekulasjoner. Kan nok tenkes at en del kjøper utifra navnet, men det har vært svingninger i markedet hele tiden, nå er Nintendo tilbake på toppen igjen, ikke Xbox eller PS3. Både Microsoft og Sony er to store navn, og de er begge flinke til å promotere produktene sine. PS-navnet har nok vært mer kjent enn Xbox-navnet, på en annen side har det tatt lang tid før PS3 tok igjen Xbox360. Gametrailers spekulerte i at Sony sin satsing på eksklusive titler og prisreduksjon kan ha vært veldig viktige faktorer.

 

Kjøpte også 360 da den kom (mens jeg hadde PS2, Xbox og GC), og da spilte jeg stort sett kun 360. Den gang hadde jeg også Live Gold-medlemskap.

 

Med de konsollene som er ute nå, så ville jeg ikke sagt et noen av dem er et dårlig kjøp, men om du skal spille FPS så kjøper du enten Xbox 360 eller PS3 og ikke Wii.

 

Sa ingenting om at du ikke kunne få lov til å si hva du ville om PS3. Det jeg lurte på var om du noen gang har anbefalt PS3 til noen, hva positivt du har å si om konsollen, og hvilken grunnlag du har på å uttale deg om konsollen (Blu-Ray f.eks har du nok aldri sett på PS3, allikevel er du nokså påståelig). Det som irriterte meg litt er at du anklager andre for å være fanboys når du selv høres ut som en nokså stor Xbox-fanboy.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Det at Xbox Live Gold har cross-game snakking føler jeg ikke gjør opp for det beløpet man betaler, men nå vet jeg ikke hvilke andre funksjoner man får med Live Gold som man ikke får gratis med PS3.

Cross-game chat, cross-game invites og party systemet er etter min mening veldig nyttig som fort gjør det mye raskere og langt mer smertefritt å sette opp og komme igang med et spill med venner.

Man har også tjenester som Facebook, twitter og on demand film utleie (for dem som skulle finne det nyttig). XBL har også mer innhold, mye bra XBLA spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var jeg uten internett en dag.. Forbanna ISP'en's vakt-telefon er en telefonsvarer.. *grrr*

Plastplater FTW!

 

Det du skriver om Blu-ray driven er det mye sant i, 2x blu-ray driven i Ps3 leser litt raskere enn DVD 12X sitt svakeste, altså innerst på plata. Så i snitt så er DVD 12X en god del raskere. [/url]

 

Det stemmer bare om du har single-layer DVD'er (DVD5).

Tror ikke at 360-firmwaren støtter 360-spill på DVD5 (bare XBox-spill), så småspill som f.eks. Earth Defence Force o.l. som ikke hadde hatt noen problemer med å få plass på single-layer, kom ut på dual-layer (DVD9) om jeg husker riktig. Kan hende dette er blitt fikset i dag, siden det er billigere å trykke DVD5-plater.

Lenke til kommentar

Man har også tjenester som Facebook, twitter og on demand film utleie (for dem som skulle finne det nyttig). XBL har også mer innhold, mye bra XBLA spill.

 

Å måtte betale for tilgang til facebook og twitter er bare for dumt, hvis dere må det..

Men Zune filmutleien krever vell ikke betaling heller. :-/

Filmutleien på PS3 er litt merkelig, masse filmer jeg aldri har hørt om før, og gjør utrolig dårlig første-inntrykk før du finner ut hvor enkelt det er å sortere filmer (Firkant) .. Nå synes jeg det er en fin komplimentering til Get-boksen min som stort sett er Hollywood-filmer.

 

Prisen på filmene var også utrolig bra, se alt du vil i 30 dager for 99 kr.. :)

Istedenfor å måtte betale for en og en film (noe du også kan gjøre).

Knall-tips: http://mubi.com/films/1688

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Det at Xbox Live Gold har cross-game snakking føler jeg ikke gjør opp for det beløpet man betaler, men nå vet jeg ikke hvilke andre funksjoner man får med Live Gold som man ikke får gratis med PS3.

Cross-game chat, cross-game invites og party systemet er etter min mening veldig nyttig som fort gjør det mye raskere og langt mer smertefritt å sette opp og komme igang med et spill med venner.

Man har også tjenester som Facebook, twitter og on demand film utleie (for dem som skulle finne det nyttig). XBL har også mer innhold, mye bra XBLA spill.

Cross-game chat kan nok være veldig praktisk sånn sett ja.

 

Hva er party systemet?

 

PS3 har støtte for cross-game invites, men tror det er funksjoner utviklerne selv må legge til i spillet, så det er kanskje mer av det på Xbox 360.

 

Tjenester utover spill bruker jeg så og si aldri, eneste er Blu-Ray på PS3 og DVD på PS3 og Xbox 360. PS3 har nettleser og dermed tilgang til Facebook og Twitter, men sikkert ikke like elegant som løsningene til Xbox 360.

 

Filmleie on-demand er også noe Sony har vært trege med å få på plass i Norge, eneste alternativet nå er Mubi i Norge, som ikke er mye å skryte av, men både Xbox Silver og TV-dekoderen har jo også støtte for filmleie.

 

For å få tilgang til Marketplace så holder det med Silver. Gold-medlemmer får kanskje tilgang til litt mer.

Lenke til kommentar

Cross-game chat kan nok være veldig praktisk sånn sett ja.

 

Hva er party systemet?

Man inviterer venner til et party eller gruppe der man kan bruke cross-game chat og cross-game invite. Alle i gruppen kan da diskutere om f.eks hvilken spill eller map man skal spille og så er det bare å velge "invite party to game" for å få alle inn i spillet.

 

]PS3 har støtte for cross-game invites, men tror det er funksjoner utviklerne selv må legge til i spillet, så det er kanskje mer av det på Xbox 360.

Dette fungerer uansett på Xbox360.

Lenke til kommentar

Snip

 

Ja du fant infoen jeg linket til ser jeg.

 

Joda det finnes tilfeller. men du får det til å høres ut som at dette er noe alle gjør, mens det faktisk ikke er slik. Og de tilfellene du har nevnt så er det typiske multiplattform spill. Spill som altså produseres først å fremst for xbox 360, så må utviklerene ofte bruke "triks" for å hjelpe blu-ray driven å yte så mye som de trenger. Men i tilfeller der det utvikles for ps3 så har man spill som stream noe av den beste grafikken vi har sett på konsoll. Uten installasjon. Så det er med dette som med mange ting Playstation 3. Arkitekturen er spesiell, så utvikles det ikke for ps3, så mister man noe ytelse når man etterpå skal porte spillet over.

 

Men ellers så er det jo utrolig morsomt hvordan du henger deg opp i feil og mangler som bortimot ikke angår deg. Ikke skal du kjøpe GT5, men allikevel er du veldig frempå i tråder om spillet og ikke har du Ps3? men du er veldig lei deg for dens mangler og ønsker å fortelle alle andre om disse. Og samtidig så glemmer du manglene til dine favoritting.

 

Nesten ett snev av troll i flere av dine innlegg.

 

 

Det meste som skrives her angår vel ikke oss, med mindre noen her eier aksjer i SNE eller MSFT? Årsaken til at vi diskuterer likevel kan vel være mange, noen forsvarer sin egen investering, andre lar sin fanboyisme få utløp, andre har et problem med at noen tar feil på internett, osv.

 

GT5 hadde jeg lyst på da PS3en kom ut, men tenkte jeg skulle vente noen mnd til prisen falt litt (come on, 6k for en konsoll? Seriøst?). Prisen falt men GT5 dukket ikke opp. Siden da har PD og Sony ropt så mye ulv, kommet med så mye tøv i media og generelt vært veldig uproffe så nå bare bryr jeg meg ikke lenger. Enda et skudd for baugen kom idag.. 1000 biler i spillet men min bil er ikke med. Thanx PD!

 

Og ang. negativer så har jeg gitt et nyansert bilde. BR har svakheter som taler for harddiskinstallering av spill-assets, men som jeg skrev. 360ene før Slim hadde varierende nivåer av støy fra DVD-leseren som talte for harddiskinstallering der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...