Gå til innhold

Xbox 360 eller Playstation 3 ?


Steamed

Anbefalte innlegg

Så konstruktivt. Enten får du diskutere saklig eller så kan du holde deg vekk.

 

Men kanskje ikke annet å vente fra en fanboy.

 

Hvem som er fanboy her er vel lett deg! jeg har eid BEGGE konsollene. har hett den første xboxen i mange år og så xbox 360 i 3 år!

 

 

du kommer hele tiden med løgner og oppspinn, og er usaklig og frekk. derfor ville jeg bruke trollsprayen på deg.

 

 

de fleste jeg kjenenr foretrekker å laste ned i HD så slutt å si tin gom ikke er korrekt

 

De du kjenner ja. Hva har det for noe med saken å gjøre? Ta en titt på piratebay or andre siter du og sammenlign hva som lastes ned. SD versjoner lastes ned 10-100 ganger mer enn hd versjonene.

 

Jeg har ikke kommet med noen løgner, jeg har i motsetning til de fleste her mye mer kunnskap på området. Du visste jo ikke en gang at Zune har 1080p, men drit slenger du om det likevel.

 

jeg spurte om det var 720p eller 1080p. det var ikke dritt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke trådløs duppeditt til den, og ruteren er i andre enden av leiligheten. Nekter å ha en tp-kabel tvers igjennom gang og stue. Dessuten spiller jeg ikke online siden vennene mine har PS3, og jeg spiller online der jeg kan spille med vennene mine. Har tenkt på å kjøpe trådløs duppeditt til den for å få tilgang til alt det deilig som er på XBLA, men tror jeg heller venter med det til jeg bytter ut boxen jeg har nå med Slimutgaven.

 

 

Sånn, bra nok svar for deg?

Lenke til kommentar

Trondenils burde ha forbud snart mot å mene noe.

Det med at SD kvalitet lastes ned mer er fordi filene er som regel 6 ganger mindre enn en brukbar h.256 release. Derfor vil du ha filmen, skal hjelpe deg litt for jeg vet ikke hva hjernen din takler, 6 ganger så raskt. Fleste parten ser jo også filmer direkte på pcn, eller har en mindre gammel tv som ikke kan kjøre bedre.

 

Venter vi 5 år til er dette garantert forandret på, nemlig fordi denne typen er såpass ny til at befolkningen henger på.

 

Nå kan jeg ikke forstå hvordan du ikke kan merke forskjellen på en blu-ray disk og en dvd disk. Utrolig at mennesker ikke klarer å legge merke til det. Jeg står på mitt når jeg sier at alle som har sett blu-ray / HD i mange dager i strekk skal gå tilbake til SD kvaliteten vil merke den ENORMT!

 

Og btw, han slenger ikke bare dritt om PS3. Han er innom Xbox / MS - forumet å sier at mulig idiotisk crap.

Lenke til kommentar

Thepiratebay?

 

PIRAT!

Hehe, måtte bare le av kommentaren. Lett å se spøken, men er bare Trond som ikke tok den med en gang.

 

Og jo, vet dere hvorfor de fleste laster ned SD fremfor HD når de laster ned fra thepiratebay eller andre torrentsider? Svaret er størreslen og hva som kommer først. Streaming er derimot andereledes der du får filmen on demand.

 

Man skal ikke tro at folk ikke ser forskjell mellom SD og HD kvailtet fordi forskjellen er enormt. Jeg har aldri hørt at folk sier de ikke ser forskjell. Men det jeg har hørt er at noen har sagt de ikke bryr seg bare at de for sett filmen.

Lenke til kommentar

Oioioi, her har det vært mye trolling gitt, to hele nye sider med mest tull. Dog har faktisk trondenils et poeng: BluRay ER ut. Å dra ut av huset, til en filmbutikk og kjøpe ei fysisk plastplate, eller å bestille og vente i dagesvis for å få noe i Posten er jo uaktuelt. I tillegg må man lete fram rett plastskive i hylla og sitte på knærne foran TVen og bytte plate. Nei folkens, framtiden er streaming. En enorm bredde i nye og gamle titler tilgjengelig med få tastetrykk og bare sekunder før filmen ruller over skjermen, ofte i 1080p med dts surround eller tilsvarende. Innen kort til blir kvaliteten på bildet enda bedre, TrueHD som lydformat, osv. Bare båndbredden er en begrensning, og den øker stadig vekk. Xbox har allerede lansert det, Canal Digital har filmbutikk på parabol (kabel kommer snart), Get har det, osv...

 

Plastplater er ut!

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Jeg liker å ha covert av det jeg eier. Vil heller betale 300 kr for å få plate og cover enn en digital fil. Men det er ditt valg, du kan ikke ta valg for andre og bestemme hva vi skal mene.

Jeg tror ikke streaming vil ta over noe på lenge. I så fall må Norge få rævva i gir å bygge fiber over hele landet. Sverige er jo milevis foran oss, for ikke å snakke om USA.

Et av verdens rikeste land er vi, men å bruke litt til å henge med på utviklinga er nei-nei..

Lenke til kommentar

Jeg er fan av blu-ray og kjøper litt i ny og ne, men ettersom jeg har 30mbit fiber så laster jeg ned 99% av det jeg ser. en film på 10gb tar under en time, heller det en å først betale og deretter vente på levering :)

 

Jeg er altså enig i at blu-ray som medium er "UT", men kvalitet håper jeg er på vei inn! Håper streamingtjenester som streamer i lav kvalitet aldri blir noe populært :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg ante ikke hva slags konsoll han hadde før han skrev over her engang jo. Hauhau!

 

Men så mener du at jeg er fanboy og.

 

Du er en fanboy, innrøm det. Ser det eneklt fra din signatur. TREKKSPILL.

 

For å spesifisere så vet jo alle at folk som liker trekkspill er PS3 fanboys, sier seg selv.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Jeg liker å ha covert av det jeg eier. Vil heller betale 300 kr for å få plate og cover enn en digital fil.

Jeg tror ikke streaming vil ta over noe på lenge. I så fall må Norge få rævva i gir å bygge fiber over hele landet. Sverige er jo milevis foran oss, for ikke å snakke om USA.

tja, folk med pengskit nok eller pappagutter kan kjøpe spill digitalt på games on demand, problemet er at man ikke kan ta dette med til en kompis og spille det der.

Så et cover gjør seg best i hylla og man har jo muligheten til å selge det etter man er lei :)

 

når det gjelder din kommentar om USA så er nok virkeliheten noe helt annet, de er nok milevis framfor Norge i noen regioner men på landsbygda bruker de fortsatt dial up connections.

Så hva disse rapportene baserer seg på det må da kun de som lager de vite.....

Lenke til kommentar

Savner onlinedelen og kontrollens størrelse

 

Shadow-kontrolleren er rimelig populær blant folk som vil ha noe lignende 360-kontrolleren, selv om jeg er usikker på om det er størrelsen de liker. :p

Sammenligning: http://www.goozex.com/community/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/10/5141.3-controllers.jpg

 

Jeg elsker multimediadelen i Xbox.

Liker streaming-tjenesten bedre enn BD.

 

Jeg har BD på PCen (... Men bruker det aldri).

Brukte heller ikke BD til noe annet i spill da jeg hadde PS3.

 

Går utifra at det er handlingen du synes er bedre, at du foretrekker å slippe å gå ut av døren. :-/

Det som er dumt er at streaming er i veldig mye dårligere kvalitet enn det produktet du får på Bluray-disk - og det er altfor dårligt at Microsoft ikke får noen til å bygge ett Bluray-drive eller noe for boksen dersom noen av kundene skulle ønske å få bluray-filmer eller tilsvarende kvalitet filmer på XBoxen. :-/

 

Du er her med pisspreiket ditt også? Så nå er 1080p streamingen på Zune liksom ikke bra nok? Selv eksperter vil ha problemer med å se særlig forskjell fra bluray. Det er mer enn bra nok for 99.9% av befolkningen.

 

Så lenge linja er bra nok er bildet helt vanvitting bra og står ingenting tilbake fra Bluray. En vanlig dvd film tar rundt 7-8 gigabyte også, det betyr ikke at det ser så jævlig mye dårligere ut når det komprimeres ned til rundt 1 gigabyte med xvid eller hva det måtte være.

 

Kan like så godt argumentere for folk at CD har bedre lyd enn en 5mb stor mp3 fil. Mulig, men de fleste hører ikke særlig forskjell og enda flere bryr seg ikke og velger heller mp3 og brukervennlighet.

 

Og hvorfor i all verden skal de legge in bluray drev på 360? Gjøre den 500kr dyrere for alle fordi noen få ville likt det? Hvorfor kan ikke de som er interessert i dette utdaterte formatet heller bare kjøpe en i butikken? Koster jo tross alt bare rundt 500kr for en spiller.

 

Nei, Zune 1080p stremingen er en fin tjeneste.

1080p er bare skjerm-størrelsen på filmen.

 

Bluray har mye høyere billedkvalitet og lydkvalitet, enn det du klarer å streame. Det er mye dårligere kvalitet på Zune, enn på en bluray-film.

 

Sier ikke at den skal legge inn BD-Rom i alle 360'er, bare gi oss mulighetten til å bruke det om de skulle ønske det.

 

CD har forøvrig mye bedre lydkvalitet enn de MP3'ene du finner på iTunes og lignende, den naturlige utviklingen hadde vært og gå fra CD til Super Audio CD'er eller DVD Audio, og fått skikkelig bra surround-musikk. Desverre ville ikke folk ha musikk i høy kvalitet.

Når du spillte av en SACD, så hørtes det ut som du foran ett orkester som spiller foran deg, mens når du hører samme sangen på MP3 så vil du gråte etterpå. :-/

Det har vært litt utvikling av MP3-formatet, du kan få surround-mp3'er og høyere bitrate nå, problemet er at det blir veldig vanskelig å få spillt av greiene, og at ingen av de store artistene gir ut original-sanger i disse formatene. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Synes selv at Zune er en knallgod tjeneste og veldig bra HD kvalitet på det som streames. Men som KongRudi og andre nevner, så er det synlig forskjell på det som Zune streamer og BluRay. Tar meg ofte råd til å kjøpe gode filmer/serier på BluRay da ingen streaming tjeneste per dags dato kan levere like god kvalitet rett inn i stua mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...