erikol Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hjelp! Har et problem med at ikke den trådløse LANen lar seg aktivere. Dette skjedde plutselig uten at jeg hadde gjort noe spesielt. Har en Acer 7730 med Windows Vista. Når jeg trykker på knappen for trådløs lan står det at den er aktivert, men pcen finner ingen nettverk. Jeg kan koble til internett med kabel. Når jeg skriver ipconfig/all i cmd får jeg følgende: Microsoft Windows [Versjon 6.0.6002] Copyright © 2006 Microsoft Corporation. Med enerett. C:\Users\Erik Olav>ipconfig/all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : ErikOlav-PC Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert . . . . . . . : Nei Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : bi.no Beskrivelse . . . . . . . . . . : Intel® Wireless WiFi Link 5100 Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-21-5D-51-8B-06 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Ethernet-kort Lokal tilkobling: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : getinternet.no Beskrivelse . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-23-8B-42-FE-07 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling*: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : isatap.bi.no Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 2: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 6: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2 Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Sjekk innstillingene for kryptering både i router og PC. Lenke til kommentar
erikol Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Sjekk innstillingene for kryptering både i router og PC. Ok, litt usikker på hvordan jeg gjør det, og hva skal jeg se etter? På routeren er det WPA/WPA2 - Personal Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Du sjekker kryptering ved å høyreklikke på trådløsnett og velge avansert. Lenke til kommentar
erikol Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Takk for hjelpen, men det løste seg. Jeg dumpet over noe som heter Windows Mobilsenter der trådløs internett tydeligvis var slått av av en eller annen grunn, og det virket som om den overstyrte knappen for trådløs tilkobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå