Gå til innhold

Bærbar PC til unger

Anbefalte innlegg

Har fått tilbod om å kjøpe 2 stk HP\Compaq CQ61-419 til 2500,- for stykket. Her er litt om da som er inni:

Prosessor : AMD Sempron™ prosessor for bærbare PCer M120

Video : ATI Radeon™ HD 4200-grafikkort, opptil 1022 MB ledig grafikkminne totalt

Minne : 2 GB DDR2 (2 x 1024 MB)

Dei som skal ha maskina 6 og7 år, og på nettet går da går for da meste i NRK barnetv og spille spill. Elles så har de jo eindel spel som dei spelar frå CD, men trur ikkje da skal være problem med nokon av dei.

Har ikkje følgt med på kva som skjer på den berbare fronten på nokre år då eg får maskinene mine frå jobben.

Hadde eigentlig tenkt at dei skulle få maskin til jul, men dersom dette er eit knalltilbod som me ikkje kjem til sjå liknande til på denne sida av jul kan eg like godt kjøpe no.

Lurar difor på følgjande:

1.Er da nokon som har erfaring med denne maskina?

2.Er da ein fornuftig pris?

3.Er dette ein modell som ikkje vil vare så lenge før den ikkje klarar å henge med meir?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Nei

2. Dette er et bra tilbud, du får ikke særlig billigere bærbare i Norge. Så prisen for 480$, som betyr at dette er billigere enn å kjøpe dem i USA, the land of cheap.

3. De vil kunne spille HD-video uten hakking takket være ATI-grafikkløsningen, det er dog en enkjernesprosessor, men den vil sikkert gjøre nytten for vanlig internett og CD-spill.

For meg virker det som et godt kjøp med tanke på alderen til ungene. Om de blir mer interesserte i data senere er det uansett på tide å oppgradere. Min interesse for data kom da jeg var 13-14 år, og det er jo lenge til dine er det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...