Arntsen Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg sitter på jobben med Windows XP, der det er gjort en tweak så Remote Desktop ikke "finnes", og det går heller ikke ann å innstallere den via downloaden til microsoft. Finnes det andre programmer som kan gjøre dette. Altså koble til serveren min hjemme, la meg bruke login som vanlig og styre den. Det er forøvrig en HP HomeServer som kjører Windows Home Server OS. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) www.logmein.com fungerer ypperlig til dette. Jeg har brukt det haugevis av ganger for å hjelpe fattern med PC-relaterte problemer når jeg har vært langt hjemmefra. Det er så lett at jeg klarte å forklare han hvordan han skulle innstallere det på sin PC over telefonen Endret 6. oktober 2010 av Baltazar Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Nja, tenkte mer på ett program som bruker samme "opplegget".. Per nå logger jeg inn via xxxxx.homeserver.com på den, så jeg slipepr å innstallere flere programmer på den.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva mener du med mer likt samme opplegget? Enten bruker du Remote Desktop som er innebygd i Windows, ellers bruker du programmer som Logmein eller det jeg f.eks bruker Remote Desktop Control Det er jo ingen som lager AKKURAT det samme som MS remote desktop, men som ikke er MS remote desktop, tror de ville blitt saksøkt nokså raskt da. Både Logmein og Remote Desktop Control lar deg ta over pcen fra andre pcer over internett og styre dem som via Remote Desktop. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 UltraVNC er jo en mulighet. Da trenger du bare å innstallere software på den PCen som skal styres. De som skal koble til den trenger bare å støtte Java... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 jeg har brukt Dameware i jobbsammenheng i flere år og synes det fungerer greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå