NeoGeo Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hei, jeg trenger en nas disk eller server og trenger litt hjelp til å finne frem i jungelen av produkter. Hva jeg er på jakt etter: - Mulighet til å lagre filmer og musikk som jeg kan streame til ps3. - Backup mulighet - Dele filer mellom flere maskiner (laptop/stasjonær). Noen tips til en grei penge? (max 3-4000) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Jeg ville laget en server av en PC. Disse små NAS-løsningene virker å ha begrenset ytelse og funksjonalitet. Setter du opp en PC med PS3-mediaserver og TVersity, så har du brukbar støtte for PS3 og andre enheter. Endret 7. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 vet ikke hvordan windows home server er sammen ps3 men backup og fildeling er lett med den da. og den kommer som ferdig pakke fra for eksempel komplett du kan lese mer om WHS ( windows home server ) her: HER Lenke til kommentar
pine Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) De fleste av de har små nas lösningene er linux basert. Noen har litt plass igjen for å kunne installere egne greier, ala web server, sabnzbd, torrent klient og slikt. Men med en fil server er du mye mer fleksibel. Jeg feks. bruker en et par år gammel laptop der skjermen funker ikke. Installerte linux på den med extern skjerm, styrer alt via ssh. Koblet til en 1tb ekstern disk for extra lagringsplass. Du kan også installere windows forsovit om du måtte önske det, og styre via remote desktop. Enkelt og greit. Endret 7. oktober 2010 av pine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå