Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Finnes det T1 matte, og fysikk 1 kurs på kveldstid? Noen forslag?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hallo

Jeg går som kjent på allmenn påbygg i Bergens området. Jeg har T2 matte men den er som sagt vanskelig, fordi jeg hoppet diagonalt fra P1 til T2 matte, men jeg klarer å henge med. Men jeg vil klare å få en 4'rer i T2 matte, men ulempen er at jeg ikke forstår helt avansert algebra som rasjonale uttrykk, faktorisering, kvadrasetningene osv. Noe som er essensielt for sivilingeniør studiene senere. Dessuten så vil jeg trenge R1 og R2 matte, og fysikk 1 noe som jeg ikke får på allmenn påbygg, så disse må taes opp uansett.

Kan dere komme med forslag til et slikt kurs som er det beste, for det hadde vært fint.

Men er det lurt å ta det samtidig mens jeg går på allmenn påbygg eller burde jeg vente til læretiden? ulempen er da at jeg får mindre utbytte fra T2 matten. Det må være på kveldstid, men er det forseint å melde seg på nå?

Jeg har income på 7000kr i måneden så jeg er åpen for det meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Jeg takker for svaret ditt. Men det var ikke det billigste alternativet, 16.000kr tilsammen for 2 fag. Er det lurt å ta T1 og T2, og Fysikk 1 på akademiet for 16.000kr? Burde jeg vente til læretiden eller skal jeg slå til nå mens jeg går på allmenn påbygg? Er dette et lekekurs eller får man ett vitnemål som påviser at de aktuelle fagene er tatt? Er dette helårskurs eller halvårskurs?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er vel for sent å gå opp til noen eksamen nu. Jeg vet ikke om det var målet ditt uansett.

Mitt råd: Kjøp bøkene, les selv. Det burde gå helt fint. Det er sikkert litt sent å melde seg opp på noen kurs nu.

Forresten, det er ikke spesielt "avansert algebra" dere driver med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Planen var å ta et kveldskurs i 1T og 2T matte på akademiet i våren 2011, og jeg kan fremdeles søke på dette kurset. Dette vil koste meg 8,000kr. Er det verdt det?

Fordelen er at jeg vil få en så god fordypning hvor jeg vil lære T-matten så pass bra at jeg kan den flytende, noe som er svært bra for R-matte. Det vil også bidra til høyere karakterer i R-matte som vil hjelpe på inntaket mitt på NTNU, når jeg tar realfag kurset i etterkant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg vet om det forkurset og jeg har lyst til å slutte på allmenn påbygg fordi jeg må bruke uortodokse metoder for å nå mål. Men jeg har kommet for dypt inn i skoleåret nå og da er det heller bedre å se på matte problemet på fritiden. Jeg er dessverre ikke så begavet at jeg kan klare å hoppe på R matte uten T matte.

Edit: Det du tar er et halvårig realfagkurs, mens det som var aktuelt for meg var et helårig forkurs.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Eventuelt ta forkurs ingeniør for å skaffe deg realfagkompetanse slik jeg gjør.. =)

Hadde T1, hoppet til P2 og tar nå R1, R2 og FY1 på et semester. Angrer ikke et sekund!

Du sier at du tar R1 og R2 med Fysikk 1 på et semester altså et termin. Det er to semester i et skoleår. Men du tar et helårig forkurs for et halvårig realfagkrus arrangeres bare i vår semesteret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er det noen som kan bekrefte at man får 1T og 2T matte i ett og samme kurs på kveldstid ved akademiet? Noen opplysninger er motstridende, hvor det ett sted hvor de er separat, og andre steder hvor de er kombinert på nettsiden deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...