Gjest Slettet+56132 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hallo Jeg går som kjent på allmenn påbygg i Bergens området. Jeg har T2 matte men den er som sagt vanskelig, fordi jeg hoppet diagonalt fra P1 til T2 matte, men jeg klarer å henge med. Men jeg vil klare å få en 4'rer i T2 matte, men ulempen er at jeg ikke forstår helt avansert algebra som rasjonale uttrykk, faktorisering, kvadrasetningene osv. Noe som er essensielt for sivilingeniør studiene senere. Dessuten så vil jeg trenge R1 og R2 matte, og fysikk 1 noe som jeg ikke får på allmenn påbygg, så disse må taes opp uansett. Kan dere komme med forslag til et slikt kurs som er det beste, for det hadde vært fint. Men er det lurt å ta det samtidig mens jeg går på allmenn påbygg eller burde jeg vente til læretiden? ulempen er da at jeg får mindre utbytte fra T2 matten. Det må være på kveldstid, men er det forseint å melde seg på nå? Jeg har income på 7000kr i måneden så jeg er åpen for det meste. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Da har du valgt feil skole, fordi fysikk 1 får du på enkelte skoler. Akademiet har kveldskurs i både Fysikk 1 og matematikk 1T. Sjekk her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Jeg takker for svaret ditt. Men det var ikke det billigste alternativet, 16.000kr tilsammen for 2 fag. Er det lurt å ta T1 og T2, og Fysikk 1 på akademiet for 16.000kr? Burde jeg vente til læretiden eller skal jeg slå til nå mens jeg går på allmenn påbygg? Er dette et lekekurs eller får man ett vitnemål som påviser at de aktuelle fagene er tatt? Er dette helårskurs eller halvårskurs? Endret 6. oktober 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det er bare kurs ... Du må avlegge eksamen på en videregående skole, og du får da fagene oppført på vitnemålet ditt, akkurat som om du skulle tatt dem på vanlig vis ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hvordan er akademiet? er det verdt å ta T1 og T2 matte i de to første kvartalene i 2011? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er vel for sent å gå opp til noen eksamen nu. Jeg vet ikke om det var målet ditt uansett. Mitt råd: Kjøp bøkene, les selv. Det burde gå helt fint. Det er sikkert litt sent å melde seg opp på noen kurs nu. Forresten, det er ikke spesielt "avansert algebra" dere driver med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Planen var å ta et kveldskurs i 1T og 2T matte på akademiet i våren 2011, og jeg kan fremdeles søke på dette kurset. Dette vil koste meg 8,000kr. Er det verdt det? Fordelen er at jeg vil få en så god fordypning hvor jeg vil lære T-matten så pass bra at jeg kan den flytende, noe som er svært bra for R-matte. Det vil også bidra til høyere karakterer i R-matte som vil hjelpe på inntaket mitt på NTNU, når jeg tar realfag kurset i etterkant. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Om du ikke trenger eksamen i faget så ville jeg hoppet glatt over det og heller begynt med R-matte. Naturlig progresjon; Ingenting er bedre enn det. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg stemmer for det wingeer sier, kjøp bøkene og les selv. Det er viktig at du jobber rutinemessig og strukturert, sett av tid der du skal jobbe med matte. Se gjerne på forelesninger på youtube, MIT lectures og the khan academy anbefales. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Eventuelt ta forkurs ingeniør for å skaffe deg realfagkompetanse slik jeg gjør.. =) Hadde T1, hoppet til P2 og tar nå R1, R2 og FY1 på et to semester. Angrer ikke et sekund! Edit: endret en feil Endret 25. oktober 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Jeg vet om det forkurset og jeg har lyst til å slutte på allmenn påbygg fordi jeg må bruke uortodokse metoder for å nå mål. Men jeg har kommet for dypt inn i skoleåret nå og da er det heller bedre å se på matte problemet på fritiden. Jeg er dessverre ikke så begavet at jeg kan klare å hoppe på R matte uten T matte. Edit: Det du tar er et halvårig realfagkurs, mens det som var aktuelt for meg var et helårig forkurs. Endret 25. oktober 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er et helårig kurs, ikke halvårig.. =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Eventuelt ta forkurs ingeniør for å skaffe deg realfagkompetanse slik jeg gjør.. =) Hadde T1, hoppet til P2 og tar nå R1, R2 og FY1 på et semester. Angrer ikke et sekund! Du sier at du tar R1 og R2 med Fysikk 1 på et semester altså et termin. Det er to semester i et skoleår. Men du tar et helårig forkurs for et halvårig realfagkrus arrangeres bare i vår semesteret. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ah.. My bad, tenkte feil når jeg sa semester. Er uansett et helårig kurs.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Er det noen som kan bekrefte at man får 1T og 2T matte i ett og samme kurs på kveldstid ved akademiet? Noen opplysninger er motstridende, hvor det ett sted hvor de er separat, og andre steder hvor de er kombinert på nettsiden deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå