Glasskonstruksjon Skrevet 6. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2010 Overrasker meg at det ikke er flere tråder om dette på nett. Hvordan i all verden er det meningen man skal vaske klær uten at de eksploderer av surlukt?? Jeg vasker dem med flytende Omo Color, og tar dem ut og henger dem opp med en gang maskinen er ferdig. Likevel er det nå kommet til et punkt hvor jeg vurderer å kaste 2/3 av garderoben min! Har hatt dette problemet tidligere, men trodde at om man tok de ut av maskinen tidsnok skulle man slippe dette tøvet.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 6. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2010 Ta en rens av vaskemaskinen? Får kjøpt middel for dette. Kanskje også bruke mykninsmiddel? Dette kan gi bedre lukt på klærne. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 6. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2010 Lukter de med en gang du tar de ut av vaskemaskinen? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2010 Er det en gammel vaskemaskin? Hadde det samme problemet vi, kjøpte ny. Kan kanskje fungere å rense maskina. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2010 Heng klærne opp i et varmt rom og pass på at det er nok mellomrom mellom plaggene. Det er også bedre å henge dem opp med klesklyper enn å henge dem opp dobbelt, men nå vet ikke jeg hvordan tørkesituasjonen din er da. Å bruke skyllemiddel når du vasker er også lurt. 1 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Har opplevd det samme i foreldrene mine sin vaskemaskin, og ikke hatt det problemet med min egen. Men lukta forsvant da de tørket. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Dette kommer nok av at vaskemiddelet ikke er skylt ordentlig ut av tøyet. For å få bort lukta kan du vaske problem-tøyet med vanlig eddik i tillegg til vaskemiddelet. Bare hell en kopp rett på tøyet i trommelen. En ekstra skylling er heller ikke å forakte, og bruk mindre vaskemiddel fra nå av. Endret 7. oktober 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Rens gummiringen/pakningen rundt åpningen, tøm lofiltret, og kjør en 90-graders "vask" uten noe inni, og bruk eddik. Og husk å la døra på vaskemaskinen stå åpen når den ikke er i bruk, bakterier er anaerobe og trives ikke der det er rikelig tilgang til oksygen. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei. Vi hadde samme problemet. Når jeg vasket klærne jeg trente i (mye svette) fikk de en forbanna piss-lukt av seg! Mamma sa det var skyllemiddelet og svetten som gjorde det, men aner ikke hva hun gjorde med det. De lukter ikke piss lengre nå. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Har hatt samme problem selv, dog i midre grad. Er en tre-fire t-skjorter som har vært del av garderoben i flere år. Har forsøkt flere ting som er nevnt over, tørking i varmt rom, god plass mellom plaggene, ekstraskylling og mindre vaskemiddel. Er de kanskje rett og slett røtne? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Er det slik at t-skjortene lukter rent etter at de er vasket og tørket, men begynner å stinke surt etter at du har hatt dem på i fem minutter? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Kjenner det såvidt mens de er fuktige, så brer deg om seg når de er tørre. Legger man litt svette i mixen blir det en eksplosjon av herlighet. Endret 7. oktober 2010 av JR Ewing 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Har samme problemet, det skjer nesten bare med t-skjorter (må ha noe med stoffet å gjøre). Eddiktrikset hjalp. 1 Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Da skal jeg definitivt teste det. Edit: Kun t-skjorter hos meg også ja, rare greier. Endret 7. oktober 2010 av JR Ewing Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Band-T-skjorter og lignende pleier jo å være ganske tykke og tette. Kanskje stoffet har vanskelig for å slippe vaskemiddel og skit. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Vi hadde samme problemet. Når jeg vasket klærne jeg trente i (mye svette) fikk de en forbanna piss-lukt av seg! Har opplevd det samme selv. Treningsklær i litt spesielt stoff takler ikke skyllemiddel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå